www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 72 dagen geleden)

eVerbinding helpt netbeheerder Stedin bij elektronische facturen

Stedin en eVerbinding werken samen om antwoord te geven op de vraag vanuit de markt om e-facturen te versturen en te ontvangen.

Tot op heden verstuurt netbeheerder Stedin een groot deel van haar facturen op papier, maar merkt een veranderende klantvraag. Uit onderzoek blijkt dat de klanten van Stedin steeds meer en nadrukkelijker vragen om e-facturen in xml of ubl-vorm. Door de samenwerking aan te gaan met eVerbinding wordt hier gehoor aan gegeven. In eerste instantie gaat het om een pilot van drie maanden.

Voordelen van e-facturatie

E-facturatie biedt enorme voordelen voor zowel de verzender als de ontvanger. Het grootste voordeel is te behalen als ook de ontvanger de factuur rechtstreeks in de financiële software ontvangt en verwerkt. Dit is niet moeilijk of kostbaar want eVerbinding wordt standaard aangeboden in bijna alle softwarepakketten voor het MKB. De administratieve verwerking van facturen wordt efficiënter, waardoor het voor klanten gemakkelijker wordt om tijdig en correct de facturen te betalen.

eVerbinding biedt deze oplossing niet alleen voor het MKB maar ook voor grote organisaties. Netbeheerder Stedin levert energie aan ruim 2 miljoen klanten in Utrecht en een groot deel van Zuid-Holland. Daarmee is Stedin een van drie grote netbeheerders van Nederland. eVerbinding is zeer verheugd om de samenwerking met Stedin aan te kondigen.

Energie eFactuur

Alle facturen die Stedin via eVerbinding verstuurt zijn gebaseerd op de Energie eFactuur standaard, die recentelijk is gedefinieerd door samenwerkende partijen uit de Nederlandse energiesector. Dit is niet weer een nieuwe standaard die alleen binnen de sector werkt, maar is opgezet als een extensie op de Simplerinvoicing-UBL. Hiermee is het mogelijk sectorspecifieke zaken (zoals specificatie vanverbruik) in het factuurbericht mee te nemen. Tegelijk is deze e-factuur de basis voor automatische administratieve verwerking voor iedere branche en bedrijfsgrootte.

Partnership met eVerbinding

Voorafgaand aan de keuze voor eVerbinding heeft Stedin een kritische aanbesteding gedaan waarbij uiteindelijk is gekozen voor een samenwerking met eVerbinding. eVerbinding is een jonge billing serviceprovider die oplossingen biedt die zeer eenvoudig kunnen worden geïmplementeerd, omdat het al is ingebouwd in alle gangbare boekhoudsystemen.

Daarmee wordt de service van Stedin naar haar klanten niet alleen verbeterd, maar is Stedin ook helemaal klaar voor de aankomende verplichtstelling vanuit de overheid.

Over eVerbinding

eVerbinding is een jonge en snel groeiende service provider die de standaard zet voor echt elektronisch factureren. Het zit standaard in de meeste boekhoudpakketten en is zeer eenvoudig aan te zetten. Op die manier komen alle soorten facturen komen via eVerbinding automatisch in uw administratie: van échte elektronische factuur tot pdf-factuur. De facturen worden verwerkt zonder risico op invoer- en herkenningsfouten. Dit bespaart tijd en geld.

Heeft u interesse en wilt u meer weten kijk dan op onze site en maak een afspraak.

www.everbinding.nl
Laatste van eVerbinding
Drie Hoogheemraadschappen binnen één uur klaar voor EU-richtlijn 2014/55/EU met AllSolutions en eVerbinding

eVerbinding helpt netbeheerder Stedin bij elektronische facturen