www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 72 dagen geleden)
PR: Marcommit

Martens kunststoffen verhoogt efficiëntie met 15 procent met Dynamics AX

HSO realiseert realtime inzicht in voorraad door barcodescanning en voicepicking

Veenendaal, 13 april 2016Martens kunststoffen, producent en leverancier van kunststof leidingsystemen voor de professionele markt en de retailmarkt, heeft door de optimalisatie van haar logistieke processen de efficiëntie met 15 procent verhoogd en de hoeveelheid mispickings met 75 procent verlaagd. De logistiek in het magazijn van Martens kunststoffen was hectisch en processen verliepen stroef. Er werden regelmatig verkeerde artikelen gepickt en grijpvoorraden werden niet altijd goed aangevuld doordat veel zaken vanaf papier gedaan werden. Samen met HSO, leverancier van CRM- en ERP-oplossingen van Microsoft, heeft Martens kunststoffen de processen in het magazijn beschreven en gekeken welke processen verbeterd of geautomatiseerd konden worden. Dankzij de inrichting van Dynamics AX door HSO en het voicepickingsysteem van Dalosy beschikt Martens kunststoffen nu over realtime inzicht in haar voorraad.

Cock Engelhart, Manager Logistiek bij Martens kunststoffen: “Door de optimalisatieslag, de inzet van barcodescanning en voicepicking is alles in nog geen tiende van een seconde inzichtelijk. In Microsoft Dynamics AX zien we nu bij welke locatie onze hef- en reachtrucks zich bevinden, wat de locatie is van producten en welke grijpvoorraden met bulkvoorraden aangevuld moeten worden. Klanten, verkoopteams en voorraadbeheerders zijn tevreden, omdat we accuraat inzicht hebben in onze voorraad, onze uitlevergraad beheersbaar is en onze leverbetrouwbaarheid verbeterd is. Samen met HSO, onze partner voor Microsoft Dynamics AX, is prachtig resultaat behaald.”

“HSO heeft in samenwerking met Dalosy, een van onze partners, dit project uitgevoerd. Via de headsets van de orderpickers kan er nu, dankzij de integratie tussen het voicepickingsysteem en Dynamics AX, rechtstreeks gecommuniceerd worden met Dynamics AX. Hierdoor verlopen de logistieke processen veel efficiënter. Zowel wij, Dalosy als Martens kunststoffen zijn zeer tevreden over de resultaten en de samenwerking, mede dankzij de snelle en duidelijke communicatie”, aldus Guido Porton, Solution Architect Dynamics AX bij HSO.

Over HSO
HSO is sinds 1989 een Microsoft Solution Integrator en uitgegroeid tot een succesvol ICT-bedrijf met meer dan 500 medewerkers en vestigingen in Europa, Noord-Amerika en Azië. HSO houdt zich bezig met implementatie, beheer, optimalisatie en onderhoud van Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics CRM, SharePoint, Office 365 en BI-oplossingen. Dat doet HSO voor zowel Nederlandse organisaties als voor wereldwijd opererende multinationals in de branches retail, groothandel, industrie en technische en zakelijke dienstverleners. HSO behoort tot de Microsoft Dynamics Inner Circle en is in het trotse bezit van het predicaat ‘Meest klantgerichte partner van Microsoft’. Meer informatie over HSO is te vinden op http://www.hso.com/nl of volg HSO op Twitter via @HSO_NL

Marcommit
Tobias Pasma