www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: The Communication Force

Toshiba lanceert interne SSD-schijven met 15nm flashgeheugentechnologie

Nieuwe SSD Q300 Pro-serie breidt opslagcapaciteit uit tot 1024 GB

Breda, 8 april 2016 – Toshiba Europe GmbH (TEG) Storage Peripherals Division heeft interne 2,5”/ 7 mm Solid State Drives (SSD) met geavanceerde high-performance 15 nm flashgeheugentechnologie aangekondigd. De evolutie van 19 nm tot 15 nm flash zorgt bij de Toshiba SSD Q300 Pro-serie voor betere prestaties, minder stroomverbruik en een geheugencapaciteit van maximaal 1024 GB[1].

SSD Q300 Pro-serie De Q300-serie – op basis van 3-bits-per-cel-TLC (triple-level-cell) 15 nm flashgeheugen – is ideaal voor iedereen die zijn pc wil upgraden door de conventionele interne harde schijven te vervangen door het snellere, energiezuinige en schokbestendige SSD-alternatief. De topmodellen uit de Q300 Pro-serie met 2-bits-per-cel-MLC (multi-level-cell) 15 nm technologie voldoen aan de hoge eisen van high-end-gebruikers als grafisch ontwerpers, gamers en zakelijke professionals.

De nieuwe SSD's zijn voorzien van een achterwaarts compatibele SATA III-interface die overdrachtssnelheden tot 6 GB/s aankan. Toshiba's adaptieve SLC schrijf-cache-technologie levert schrijfsnelheden tot 530 MB/s en een maximale sequentiële leessnelheid die oploopt tot 550 MB/s. De maximale en directe lees- en schrijfsnelheden bedragen respectievelijk 92.000 en 63.000 IOPS voor de Q300 Pro-modellen en 87.000 en 83.000 IOPS voor de Q300-SSD's.

De Q300 Pro-SSD's zijn leverbaar met 1024, 512 en 256 GB geheugen. Binnen de Q300-serie is er keuze uit 960, 480, 240 en 120 GB. Alle modellen ondersteunen Native Command Queuing (NCQ), S.M.A.R.T. (Self-Monitoring Analysis & Reporting Technology), zeroing TRIM en – alleen op de Q300 Pro – Patrol Read. De modellen uit de Q300 Pro-serie beschikken verder over Toshiba's eigen QSBC™ (Quadruple Swing-By Code) foutcorrectietechnologie die data beschermt tegen beschadiging en de betrouwbaarheid verder verbetert.

De MTTF-waarde van alle Q300 Pro- en Q300-modellen bedraagt 1,5 miljoen uur.

De nieuwe 15 nm flashdrives zijn vanaf april 2016 beschikbaar. De standaardgarantie is vijf jaar voor de Q300 Pro en drie jaar voor de Q300. De flashdrives zijn beschikbaar vanaf 49.99 € (Q300) en 129.99 € (Q300 Pro).[2]

(1) Eén gigabyte (1GB) betekent 109 = 1.000.000.000 bytes en één terabyte (1TB) betekent 1012 = 1.000.000.000.000 waarbij machten van 10 worden gebruikt. Een computerbesturingssysteem vermeldt de opslagcapaciteit echter met gebruik van machten van 2, wat leidt tot de volgende definitie van 1GB= 230 = 1.073.741.824 bytes en 1TB = 240 = 1.099.511.627.776 bytes, wat een lagere opslagcapaciteit oplevert. De beschikbare opslagcapaciteit (inclusief voorbeelden van verschillende mediabestanden) varieert afhankelijk van de bestandsgrootte, formaat, instellingen, software en besturingssysteem en andere factoren.

(2) Exclusief BTW

Over Toshiba's Storage Peripherals Division
Toshiba Europe GmbH Storage Peripherals Division, gevestigd in Neuss, Duitsland, brengt HDD- en SSD-opslagoplossingen gericht op consumenten en retailers in Europa. Het huidige productassortiment loopt uiteen van externe en interne harde schijven tot SSD's en oplossingen voor netwerkopslag.

Toshiba beschikt over ruim 40 jaar ervaring met de ontwikkeling en productie van harde schijven die door elke vooraanstaande fabrikant van notebooks worden gebruikt. Meer informatie over hoe Toshiba deze technologie toepast in eigen producten, is te vinden op http://www.toshiba.nl/hard-drives/

Over Toshiba
Toshiba Corporation, een Fortune 500-bedrijf, levert toonaangevende oplossingen in de vorm van geavanceerde elektronische en elektrische producten en systemen in drie marktsegmenten: Energie, dat een schoner en veiliger dagelijks leven ondersteunt, Infrastructuur, dat de kwaliteit van leven ondersteunt, en Storage, dat de moderne informatiemaatschappij ondersteunt. Op basis van het commitment van de Toshiba Group, ‘Committed to People, Committed to the Future’, bevordert Toshiba wereldwijd activiteiten die bijdragen aan de realisering van een wereld waarin toekomstige generaties een beter leven kunnen leiden.

Toshiba, in 1875 opgericht in Tokio, omvat vandaag de dag een mondiaal netwerk van meer dan 580 geconsolideerde ondernemingen met 199.000 werknemers en een jaaromzet van ruim 6,6 biljoen yen (55 miljard US dollar) (per 31 maart 2015).

Meer informatie over Toshiba is te vinden op: www.toshiba.nl

Contacten voor de media:

Storage Peripherals Division
Toshiba Europe GmbH
Julia Lepping
www.toshiba.eu/storage

The Communication Force

Nanda Bechtholt
nandab@communicationforce.com
Eerder van Toshiba
16 jan 2019 Toshiba en IGEL sluiten partnership voor mobiele thin client oplossing

26 nov 2018 Toshiba presenteert 2019 voorspellingen in digitale werkomgeving

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl