Datum: (806 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat en QCT werken samen aan systemen voor OpenStack en Ceph

IT-leiders faciliteren Linux-gebaseerde software-defined-infrastructuur door gezamenlijk geteste referentie-architecturen en Cloud Solution Centers

Amsterdam, 7 april 2016 - Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), 's werelds grootste leverancier van opensourceoplossingen, en QCT (Quanta Cloud Technology), een internationale datacenter solution provider, gaan de belangrijkste Red Hat-producten combineren met QCT’s aanbod van servers, opslag en netwerk-switches. Dit betreft onder andere het Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform, Red Hat Ceph opslag, en Red Hat Enterprise Linux. Red Hat en QCT werken samen om met dit aanbod private en hybride cloud-implementaties en klantsucces te bevorderen door middel van gezamenlijke tests, validaties en referentiearchitecturen.

Red Hat heeft zich ontpopt tot een leider op het gebied van private en hybrid cloud, met opensourceoplossingen voor vier datacenter segmenten, van bare metal en gevirtualiseerde omgevingen tot private en public cloud. Red Hat is een fervent aanhanger en toonaangevende leverancier van OpenStack, zowel door bijdragen aan de upstream OpenStack-community, evenals door een OpenStack-platform te leveren voor enterprise klanten. Daarnaast is het bedrijf de hoofdsponsor van Ceph, het geïntegreerde, schaalbare distributed storage platform, dat de voorkeur heeft van gebruikers en ontwikkelaars van OpenStack-gebaseerde clouds.

QCT is een internationale hyperscale datacenter solution provider. De producten zijn ontworpen om de voordelen van hyperscale-prestaties te leveren, in standaard SKU’s en voor klanten van elke omvang. QCT is een langdurige supporter van het OpenStack-project, evenals Open Compute en andere projecten.

Red Hat en QCT zullen aan een aantal initiatieven samenwerken, waaronder:
  • QCT Cloud Solution Centers – De Cloud Solution Centers in San Jose, Californië en Taiwan werden eind 2015 onthuld met de steun van Red Hat en anderen. Deze helpen klanten implementaties van QCT’s software-defined infrastructuuroplossingen te ervaren en testen. Dit zorgt voor een efficiëntere en krachtige private en hybrid cloud-ontwikkeling, waarbij ze begeleiding krijgen van experts uit de industrie, waaronder Red Hat, bij de inzet van open cloudtechnologieën.

• Gezamenlijke referentie-architecturen - Na uitgebreide tests en validaties, hebben architecten van Red Hat en QCT een aantal referentiearchitecturen ontwikkeld die het implementatiesucces bij klanten bevordert. Het gaat om een combinatie van Red Hat Ceph Storage, een open software-defined storageplatform, en het Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform, een zeer schaalbare, Infrastructure-as-a-service (IaaS) oplossing, op QCT servers, opslag en switches. De referentiearchitectuur is beschikbaar voor Red Hat Ceph Storage op een configuratie van QCT QxStor Red Hat Ceph Storage Edition met QCT QuantaGrid D51PH-1ULH en QCT QuantaPlex T21P-4U servers.
De twee bedrijven zullen hun gezamenlijke oplossingen en referentiearchitecturen presenteren op een reeks wereldwijde evenementen. Het doel is de workload-gedreven performance-geoptimaliseerde configuraties en gebruikscenario’s te tonen en meer informatie te geven over het jumpstart-programma, dat toegang geeft tot een testomgeving in QCT Cloud Solution Centers. Het eerste evenement, de Taiwan Ceph Summit, werd 17 maart 2016 in Taiwan gehouden met bijna 200 lokale IT-beslissers. In 2016 staan meerdere roadshows gepland in andere delen van de wereld.

Quotes
Scott Musson, vice president, Global Strategic Alliances, Red Hat
“Organisaties zijn steeds meer op zoek naar manieren om de efficiëntie van public cloud providers te benaderen, maar met de aanvullende security, controle en flexibiliteit van private en hybrid cloud-omgevingen. Door samen te werken met QCT, willen we onze gezamenlijke expertise aan klanten leveren die op zoek zijn naar OpenStack en Ceph-gebaseerde cloudomgevingen, met het vertrouwen dat onze oplossingen gezamenlijk zijn getest en gevalideerd.”

Mike Yang, general manager, QCT
“Deze samenwerking met Red Hat levert prestatie-geoptimaliseerde configuraties op voor een breed spectrum van enterprise-IT gebruikscenario’s. Red Hat Ceph Storage en het Red Hat Enterprise Linux OpenStack-platform, in combinatie met de hyperscale efficiëntie en prestaties van QCT-producten. Dit levert klanten een krachtig en kosteneffectief pad op naar succesvolle hybride cloudimplementaties. Hiermee bevestigen we onze leidende positie in de wereldwijde servermarkt, naarmate de verschuiving naar private en hybrid cloud computing opleeft.”

Extra informatie Volg Red Hat ##

Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers De Jong
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar: http://www.lubbersdejong.nl/voor-de-pers/red-hat/red-hat-en-qct-werken-samen-aan-systemen-voor-openstack-en-ceph/

Red Hat’s Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of Red Hat to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the effects of industry consolidation;  the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Red Hat’s intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property;  risks related to data and information security vulnerabilities; ineffective management of, and control over, Red Hat’s growth and international operations; fluctuations in exchange rates; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in Red Hat’s most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent Red Hat's views as of the date of this press release and these views could change. However, while Red Hat may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, Red Hat specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing Red Hat's views as of any date subsequent to the date of this press release.

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo and Ceph are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries registered in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.