www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 118 dagen geleden)

Incassomachtigen: welke keuzes en opties zijn er?

Als u direct aan de slag wilt, zijn er vier opties.

Incassomachtigen is dé nieuwe digitale machtiging via internetbankieren. Eén van de grote voordelen is dat uw klanten geen IBAN meer hoeven op te geven én dat de digitale machtiging direct door uw bank wordt goedgekeurd. De verwachting is dat dit tot hogere conversie, meer zekerheid en tot lagere kosten leidt.

Om gebruik te maken van Incassomachtigen dient u deze betaaloptie bij uw bank aan te vragen. U dient wel in het bezit te zijn van een incassocontract. Heeft u deze niet, dan dient u deze eerst aan te vragen.

Keuze 1 : zelf doen of uitbesteden
Wanneer uw aanvraag is goedgekeurd, dan biedt uw bank u twee keuzes :
1. Zelf doen. U kiest ervoor Incassomachtigen volledig zelf in uw website in te bouwen. Dit betekent concreet dat aan 18 voorwaarden dient te voldoen die veelal een hoge mate van technische kennis en ervaring vereisen.
2. Uitbesteden. U kiest een Mandaat Service Provider (MSP) die het in gebruik nemen en verwerken van machtigingen voor u kan verzorgen. Aanvullend kan een MSP kant-en-klaar incassobestanden aanleveren en zelfs het incasseren én opvolging van storno’s verzorgen. De eerste stap is echter het in gebruik nemen van Incassomachtigen. De volgende vier opties bieden uitkomst om makkelijk en snel aan de slag te kunnen gaan:

Optie 1 : U heeft wel of geen website
Met een online formulier is het mogelijk om met een paar muisklikken Incassomachtigen als betaaloptie in uw website op te nemen. Het is ook relatief eenvoudig om voor per type klant (consument, bedrijf of een combinatie van beide) één online formulier te maken. U kunt ook uw klanten een unieke link met referentie of klantnummer via email sturen zodat iedere klanten een eigen online machtigingsformulier ontvangt. Zodra de machtiging is verwerkt, kunt u de machtiging eenvoudig koppelen aan deze klant.

Optie 2 : U heeft een webshop
Plugins maken het mogelijk om binnen 5 minuten Incassomachtigen te installeren in uw webshop. Na de installatie activeert u de plugin en koppelt u de betaaltoptie Incassomachtigen aan uw producten. Op dit moment zijn al plugins beschikbaar voor Woocommerce en Subscriptions. Plugins voor andere webshops zijn in ontwikkeling en zullen naar verwachting ook op korte termijn beschikbaar komen.

Optie 3 : U heeft een maatwerk website, app of game
Wilt u Incassomachtigen met eigen kennis in uw bestaande bestel- of orderproces inbouwen, dan biedt een API uitkomst. U bent niet gebonden aan een template van een online formulier of instellingen van een plugin. Het gebruik van een API vraagt meer technische kennis en ervaring, maar doorgaans kunt u binnen één werkdag met Incassomachtien aan de slag.

Optie 4 : Licentie
Er zijn situaties waarin u alles volledig in huis wilt kunnen beheren, dan is het gebruik van een licentie de overweging waard. U beschikt over de broncode van een volledig functioneel werkende betaaloptie Incassomachtigen die is getest en goedgekeurd door alle Nederlandse banken. U bent verzekerd van updates en releases én de vrijheid om beschikbaarheid en beheerbaarheid volledig zelf in te richten. Een licentie vraagt echter ruime mate van kennis en ervaring én eigen capaciteit als het gaat om koppelen én beheren van Incassomachtigen. Nadeel is dat u geen eigenaar bent van de broncode en geen aanpassingen mag uitvoeren in de broncode.

Maak vooraf een duidelijke keuze voor zelf doen of uitbesteden.
U kunt ervoor kiezen om alles in eigen beheer te ontwikkelen en in te bouwen. U kunt ook kiezen uit vier opties. Bepaal en overweeg de voor- en nadelen op korte en lange termijn.

Voor de redactie :
PayIBAN is geaccrediteerd Mandaat Service Provider en maakt Incassomachtigen makkelijk voor iedereen.

PayIBAN BV
Elio Tagliola
oprichter
elio@payiban.com
www.payiban.com/nl
Laatste van PayIBAN BV
PayIBAN innoveert met aanbieden van iDEAL en Incassomachtigen zonder transactiekosten

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.
Verstreken tijd: 5 jaar en 118 dagen
PayIBAN BV contact

Logo PayIBAN BV

Elio Tagliola
  elio@payiban.com
  www.payiban.com
PayIBAN BV sociaal

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks