www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 120 dagen geleden)
PR: MCS PR

Xerox lanceert Mobility Companion om reizen gemakkelijker te maken

Breukelen, 6 april 2016 – Xerox lanceert de Xerox Mobility Companion waarmee burgers snel een deur-tot-deurreisplanning kunnen maken, of zij nu met het openbaar vervoer, de fiets, de auto of een combinatie hiervan reizen. De innovatieve reisoplossing is gekoppeld aan de systemen van verschillende vervoerders en aanbieders in een stad of regio en combineert informatie over alle beschikbare reismogelijkheden. Denk hierbij aan de bus, trein, tram en fiets, maar ook carpoolmogelijkheden en oplaadpunten voor elektrische auto’s. Mobility Companion ondersteunt daarmee Mobility-as-a-Service (MaaS).

De Xerox Mobility Companion maakt reizen intuïtief en gebruiksvriendelijk via het web of een smartphone-app. De reiziger voert het vertrek- en aankomstpunt, gewenste reistijd en individuele voorkeuren zoals kosten, emissie (uitstoot), maximale wandeltijd en het aantal aansluitingen in. Vervolgens biedt de applicatie de reiziger de beste routes, multimodale reismogelijkheden en prijzen, gebaseerd op een breed scala van vervoerders, zowel publiek als privaat.

Twee modules
De Mobility Companion maakt gebruik van twee modules en voegt deze samen om de informatie continu te updaten:
  • De Trip Planner, uitgevonden in het Xerox Research Centre Europe, berekent complexe opties uit de gegevens die zij ontvangt van verschillende operators en netwerken van providers in de stad of regio. De Trip Planner geeft reisbeschrijvingen, van meerdere vormen van vervoer, op basis van up-to-the-minute reisinformatie en combineert individuele gebruikersvoorkeuren. De planner waarschuwt de reiziger voor eventuele vertragingen en stelt alternatieven voor om de eindbestemming te bereiken.

• De Repository Manager actualiseert continu de reisschema’s voor de Trip Planner op basis van de kennis van de provider en de informatie die de reiziger heeft ingevuld. Het platform maakt daarnaast een koppeling met de ticketsystemen van de vervoerders en partners om de juiste prijzen weer te geven.

“Steden en regio’s zijn in toenemende mate op zoek naar manieren om de reiservaring te verbeteren en het gebruik van duurzame vervoersmogelijkheden te promoten”, aldus Jo Van Onsem, Group President, International Public Sector bij Xerox. “Xerox heeft een oplossing ontwikkeld die ons in staat stelt beide uitdagingen aan te pakken. De kracht van de oplossing ligt in het vermogen om complexe reismogelijkheden en meerdere reisaanbieders te combineren over de hele regio.”

De Mobility Companion maakt deel uit van een reeks van urban mobility-oplossingen die Xerox wereldwijd aanbiedt. Dit platform wordt binnenkort geïntroduceerd in Frankrijk.

De Xerox Mobility Companion wordt gedemonstreerd op de stand van Xerox (2.304) op Intertraffic Amsterdam 2016, dat gehouden wordt van 5-8 april 2016.

-xxx-

Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met onze expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en onze kennis van wat gebruikers willen, verbeteren wij de workflow en versterken wij productiviteit, efficiëntie en personalisering. Meer dan 140.000 Xerox-medewerkers, actief in 180 landen, werken aan betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor onze klanten en hun klanten. Op 29 januari heeft Xerox een splitsing aangekondigd. De organisatie wordt opgesplitst in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen, een business proces outsourcing bedrijf en een document technology bedrijf. Xerox verwacht de splitsing eind 2016 te voltooien. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.

Xerox®, Xerox en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

Alle genoemde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke bedrijven.

-------------------------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor het ontvangen van RSS feeds, bezoek http://nieuws.xerox.nl/pr/xnl/rss.aspx. Voor open discussies, perspectieven vanuit de sector en events bezoek www.facebook.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxmkb

Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V.

Voor algemene vragen: +31 (0)346 255255 informatie@xerox.com en voor perszaken:
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com

Marcommit (voor Xerox)
Jill Faro of Rosalie Hage +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl

Laatste van Xerox
Wilco van Bezooijen benoemd tot algemeen directeur van Xerox Nederland

Naar verwachting zal 82% van de werknemers binnen 12-18 maanden naar kantoor terugkeren, blijkt uit de Xerox Future of Work Survey

Xerox breidt Cloud Services portfolio uit met Virtual Print & Fleet Management
Verstreken tijd: 4 jaar en 120 dagen

Logo MCS PR
Xerox contact

Logo Xerox

www.xerox.nl
Xerox sociaal

Xerox tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Thinkwise
Logo Ivanti
Logo Sitecore