www.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

Anaplan versterkt marktpositie met jaaromzetgroei van honderd procent

Anaplan voldoet aan wereldwijde vraag met uitbreiding aantal klanten in verschillende sectoren

San Francisco, 5 april 2016 Anaplan, het bedrijf dat een cloudgebaseerd planningsplatform levert, heeft zijn omzet voor het boekjaar 20161 meer dan verdubbeld met ruim honderd procent groei jaar-op-jaar. Aanjager van de continue groei van het bedrijf is de wereldwijde vraag naar zijn cloudgebaseerde plannings- en modeleerplatform.

Enkele hoogtepunten van de groei:
  • het aantal enterprise-klanten over de gehele wereld groeide naar 430, een toename van 75 procent;
  • het aantal gebruikers nam jaar-op-jaar toe met negentig procent naar zeventigduizend;
  • Anaplan haalde negentig miljoen dollar aan kapitaal op bij een waardering van 1,1 miljard dollar;
  • het aantal medewerkers nam toe met tachtig procent naar 575 in vijftien landen over de gehele wereld, en er werden nieuwe activiteiten opgezet in India, China en Japan.
De nieuwe klanten die Anaplan in het afgelopen jaar binnenhaalde, zijn internationale bedrijven in uiteenlopende sectoren, waaronder CareerBuilder, Chevron Corporation, Dairy Farmers of America, Gatwick Airport, GrubHub, Schneider Electric, Tata Steel, Ticket Monster, Zillow Group en nieuwe onderdelen van AXA.

Boekjaar 2016 betekende voor Anaplan continue groei. Een aantal mijlpalen en zakelijke hoogtepunten:
  • ·verschillende prominenten in de branche kwamen in dienst bij Anaplan, zoals CMO Grant Halloran, CFO James Budge en CRO Paul Melchiorre. Daarnaast traden Bob Calderoni en Sandesh Patnam toe tot de raad van bestuur;
  • Anaplan introduceerde een nieuwe, geüpdatet Anaplan App Hub met meer dan 120 branchespecifieke apps van Anaplan, partners en klanten;
  • Anaplan introduceerde nieuwe portfolio’s met planning-apps voor marketing, human resources en supply chain. Hiermee kunnen bedrijven Anaplan inzetten in elk bedrijfsonderdeel;
  • Anaplan organiseerde zeven eigen HUB-gebruikersconferenties over de gehele wereld, waar meer dan drieduizend planners uit grote ondernemingen op afkwamen;
  • Anaplan kwam met vijf belangrijke platformreleases, met uitbreidingen en verbeterde tools voor platformbeheerders;
  • Fast Company nam Anaplan op in zijn top 10 ‘Most Innovative Companies in Enterprise Software for 2016’;
  • Gartner plaatste Anaplan als ‘Visionary’ in het Magic Quadrant for Corporate Performance Management (CPM) Suites2, en als ‘Challenger’ in het Magic Quadrant for Sales Performance Management (SPM)3;
  • Mary Meeker nam Anaplan op in zijn ‘Internet Trends 2015’-rapport als ‘bedrijf om te volgen’.
R. ‘Ray’ Wang, oprichter en CEO van Constellation Research, dat onderzoekt hoe bedrijfsmodellen te veranderen zijn door disruptieve technologie: “Grote ondernemingen veranderen om zaken te kunnen doen op digitale snelheid. Dit is een markt waarin de besten het voor het zeggen hebben, en de besten zijn in staat om sneller beslissingen te nemen. De kern van deze transitie is strategische bedrijfssoftware die bedrijven helpt vorm te geven aan de toekomst en zich voortdurend aan te passen aan veranderingen en nieuwe kansen.”

Fred Laluyaux, bestuursvoorzitter en CEO van Anaplan: “Onze continue groei spreekt boekdelen als het gaat om de wereldwijde bedrijfsproblemen die we voor onze klanten oplossen. Het gebruiksgemak, de kracht en de veelzijdigheid van de meer dan 120 Anaplan-apps ingebouwd in ons planningsplatform, stellen bedrijven in staat realtime beslissingen te nemen op basis van cijfers. Zo verbeteren ze hun operationele en financiële prestaties aanzienlijk.”

1. Dit is de periode van 1 februari 2015 tot en met 31 januari 2016.
2. Gartner: ‘Magic Quadrant for Corporate Performance Management Suites’, door Christopher Iervolino en John E. Van Decker, 2 april 2015.
3. Gartner: ‘Magic Quadrant for Sales Performance Management’, door Tad Travis, 21 januari 2016.

Over Anaplan
Anaplan is de enterprise planning cloud company. Anaplan integreert een ongeëvenaarde plannings- en modelleerengine, samenwerking in de cloud en een eenvoudige interface voor zakelijke gebruikers. Klanten van Anaplan krijgen via de Anaplan App Hub de beschikking over honderd kant-en-klare planning-apps of kunnen eenvoudig hun eigen apps maken. Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming die naast het hoofdkantoor in San Francisco, Californië (VS), ook wereldwijde vestigingen heeft op vier continenten. Ga voor meer informatie naar anaplan.com. Volg ons op Twitter: @anaplan.

Mediacontact
Progress Communications