www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Disaster recovery altijd in goede banen met nieuwe Veeam-oplossing

24x7 beschikbaarheid van data en applicaties door orkestratie van disaster recovery-plannen

Utrecht, 5 april 2016 – Veeam® Software, leverancier van oplossingen voor Availability for the Always-On Enterprise™, introduceert Veeam Availability Orchestrator. Deze multi-hypervisor-oplossing voor het orkestreren van disaster recovery stelt grote ondernemingen in staat de disaster recovery-plannen eenvoudig uit te voeren, te testen en te documenteren. Bescherming van data en disaster recovery zijn voor een bedrijf essentiële aandachtsgebieden als het de beschikbaarheid wil vergroten. Ongeplande IT-storingen kosten de gemiddelde organisatie namelijk 16 miljoen dollar per jaar1.

De nieuwe Veeam Availability Orchestrator voorziet grote ondernemingen van een multi-hypervisor-oplossing voor het orkestreren van disaster recovery en is te gebruiken met Veeam Availability Suite™ en Veeam Backup & Replication™. Deze nieuwe oplossing voor de huidige problemen met disaster recovery-plannen is specifiek voor grote ondernemingen ontwikkeld en biedt de volgende mogelijkheden.
  • Orkestratie: zorgvuldige coördinatie van Veeam-back-ups en -replicaties met behulp van een afgebakend disaster recovery-plan.
  • Geautomatiseerd disaster recovery-testen: automatisch en niet-disruptief testen om de betrouwbaarheid te behouden en kostbare handmatige processen te voorkomen.
  • Compliance en documentatie: ingebouwde mogelijkheden voor documenteren, updaten en rapporteren van disaster recovery-plannen om te voldoen aan compliance-eisen.
Volgens Gartner heeft zestig procent van de grote ondernemingen eind 2017 een transitie doorgemaakt van volledig afhankelijk van traditioneel disaster recovery-beheer naar een breder gebruik van beheer van IT-dienstverleningscontinuïteit. In dit tijdperk van veranderingen op het gebied van digitale bedrijfsvoering wordt het kritische karakter van recovery time- en recovery point-service levels ondergeschikt aan de ondersteuning van duurzame continuïteit van IT-dienstverlening2.

Veeam Availability Orchestrator is later dit jaar beschikbaar. De oplossing werkt samen met Veeam Availability Suite en Veeam Backup & Replication, en is gelicenseerd per virtual machine (VM). Klanten hebben een Enterprise Plus-licentie nodig voor Veeam Availability Suite of Veeam Backup & Replication.

Pete Carufe, Senior Director Commercial Enterprise bij SHI, een Platinum ProPartner van Veeam: “Goede partners doen hun best om de behoeften van de business af te stemmen op technologische strategieën. Onze missie is om onze klanten te helpen hún missie te volbrengen door de juiste technologie op het juiste moment bij de juiste mensen te krijgen. De samenwerking met Veeam stelt ons in staat de uitdaging waarmee grote ondernemingen te maken hebben, aan te pakken: alle data en applicaties 24x7 toegankelijk maken. Veeams nieuwe beschikbaarheidsoplossingen maken Veeam voor ons een belangrijke oplossingenpartner.”

London Gatwick Airport is de op een na grootste luchthaven van het Verenigd Koninkrijk en het drukste en efficiëntste vliegveld met maar één start- en landingsbaan ter wereld. De luchthaven biedt verbindingen met meer dan 220 bestemmingen in negentig landen aan meer dan 39 miljoen passagiers per jaar. Tijdens piekuren vertrekt of landt er bijna elke minuut een vliegtuig. Sherif Darwish, hoofd IT-infrastructuur bij London Gatwick Airport. “Veeam bewees ons zijn waarde toen we een configuratieserver verloren, waarmee we een belangrijk vliegveldcontrolesysteem laten draaien. De service was niet down, maar zonder snel VM-herstel had de situatie kunnen uitlopen op een operationeel probleem. Met Veeam was het herstel van de VM een kwestie van minuten. Wij nemen herstel heel serieus. We moeten altijd in staat zijn een back-up snel terug te halen om wendbaar te blijven.”

Ratmir Timashev, CEO van Veeam Software: “Disaster recovery-plannen die goed georkestreerd en gepland zijn, zijn nog altijd een van de belangrijkste uitdagingen voor CIO’s. Hoewel veel grote ondernemingen wel plannen hebben, zijn die vaak complex en omslachtig. En dat betekent dat ze vaak onbetrouwbaar en lastig uit te voeren zijn, en meestal gedateerd en niet getest. Daardoor loop je een risico voor wat betreft compliance en beschikbaarheid. Met de nieuwe Veeam Availability Orchestrator zetten we onze missie voort: we willen het grote ondernemingen mogelijk maken 24x7 beschikbaarheid te realiseren. Met de oplossing kunnen zij moderne SLA’s voor herstel van data en applicaties behalen, kosten verlagen en de betrouwbaarheid vergroten door een einde te maken aan handmatige processen, en tegelijkertijd voldoen aan compliance-eisen.”

1 Veeam Availability Report, 2016: https://go.veeam.com/2016-availability-report.html.
2 Hype Cycle for IT Service Continuity Management, 2015; onderzoek van Gartner. Analist(en): John P Morency, Pushan Rinnen, Carl Claunch; gepubliceerd op 28 juli 2015.

Over Veeam Software
Veeam kent de nieuwe uitdagingen waar ondernemingen over de hele wereld mee te maken krijgen bij het mogelijk maken van de Always-On Business™. Ze moeten 24/7/365 functioneren. Daarom heeft Veeam als marktpionier Availability for the Always-On Enterprise™ ontwikkeld. Veeam helpt ondernemingen bij het realiseren van recovery time en point objectives (RTPO™) van minder dan vijftien minuten voor alle applicaties en data. Veeam gebruikt daarvoor een fundamenteel nieuw type holistische oplossing dat zeer snel herstel, dataverliespreventie, geverifieerde herstelbaarheid, geoptimaliseerde data en volledig inzicht biedt. De Veeam Availability Suite™, waarin Veeam Backup & Replication™ is opgenomen, maakt gebruik van virtualisatie-, opslag- en cloudtechnologieën. Hierdoor kunnen organisaties tijd besparen, risico's verkleinen en investeringen en operationele kosten verlagen, zodat ze hun doelstellingen kunnen behalen.

Veeam, dat in 2006 is opgericht, telt momenteel wereldwijd 37.000 ProPartners en heeft meer dan 183.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor van Veeam bevindt zich in Baar, Zwitserland, en het bedrijf heeft kantoren over de hele wereld. Meer informatie is te vinden op www.veeam.com.

Contactinformatie:
LVTPR