www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

Voor tweede keer dubbele DIA-nominatie voor TRIMM

Enschede, 1 april 2016TRIMM heeft voor de tweede keer op een rij twee nominaties bij de Dutch Interactive Awards in de wacht gesleept. Met de case voor de LED Savings Calculator voor Philips Lightning dingt TRIMM mee naar de hoofdprijs in de categorie Activation. De tweede nominatie valt in de categorie B2B en is toegewezen aan de case voor de online beheertool Zakelijk Hosted Bellen voor Ziggo. Met de Dutch Interactive Awards wordt het allerbeste interactieve werk in Nederland van het afgelopen jaar beloond.

Marc Woesthuis, directeur TRIMM: “Het is voor TRIMM een geweldige erkenning om als een van de weinige internetbureaus in Nederland voor het tweede jaar op rij twee DIA-nominaties te mogen ontvangen.”

LED Savings Calculator
Philips Lighting is marktleider in de lichtindustrie. Om een antwoord te geven op de veranderende wereld in de lichtindustrie zet Philips zwaar in op een digitale toekomst. Vorig jaar ontwikkelde TRIMM een op de klantbehoefte afgestemd webplatform, en voegt daar dit jaar de LED Savings Calculator aan toe. Deze moet de gebruiker helpen om te kiezen voor Philips LED verlichting. De applicatie maakt gebruikers bewust op de jaarlijkse besparing op de energierekening en biedt ze een alternatief voor de huidige lampen in hun huishouden.

In twee maanden tijd heeft TRIMM in nauwe samenwerking met meerdere afdelingen van Philips een responsive webapplicatie ontwikkeld voor mobiel, tablet en desktop. De applicatie is intuïtief in gebruik en heeft een gestroomlijnde user experience. De LED Savings Calculator staat in verbinding met de Philips productdatabase, en bevat de meest actuele productdata in elk van de 59 landen die ondersteund wordt. Dit resulteert in een productportfolio van meer dan 5000 LED lampen die elk een suggestie voor de eindgebruiker kan zijn.

Online beheertool Hosted Bellen
Ziggo biedt sinds kort Zakelijk Hosted Bellen aan: een op bedrijven gerichte dienst waarbij de telefooncentrale wordt vervangen door een virtuele telefooncentrale. Voor het beheer daarvan heeft TRIMM een gebruiksvriendelijke selfcare-omgeving ontwikkeld, die op eenvoudige wijze voor meerdere verschillende brands van Liberty Global, het moederbedrijf van Ziggo, gebruikt kan worden.

Dankzij het werk van TRIMM heeft Liberty Global de stap gemaakt van een gedateerde omgeving naar een applicatie die door alle gebruikersgroepen als aangenaam en gebruiksvriendelijk wordt ervaren. De leercurve voor het bedienen van de selfcare-omgeving is hiermee significant verminderd. De applicatie is in Nederland zonder extra marketing- of sales effort al door ongeveer vijfhonderd bedrijven in gebruik genomen. Ook het buitenland is enthousiast: op korte termijn wordt Ierland, Roemenië, Polen en wellicht Duitsland uitgerold.

Het indirecte resultaat voor Liberty Global is dat men een voorsprong heeft weten te creëren op de concurrentie in de markt met een design en user experience, die door gebruikers betiteld wordt als best in class in de markt.

Goed Interaction Design vereenvoudigt complexe processen. Ik durf te stellen dat dit hier uitstekend gelukt is: het is nog nooit zo makkelijk geweest om een telefooncentrale te beheren. Zonder de tomeloze inzet van ons geweldige team was deze nominatie niet mogelijk geweest”, zegt Lasse Licht, Interaction Designer TRIMM.

Vorig jaar werd TRIMM genomineerd voor de werkzaamheden die het bedrijf verrichte voor Philips Lightning en NXP. In 2014 sleepte TRIMM een DIA-prijs in de wacht met de Victron Remote Management-applicatie van Victron Energy, waarbij TRIMM verantwoordelijk was voor het ontwerp en de technische realisatie. Deze Internet of Things-applicatie maakt het mogelijk om snel en gebruiksvriendelijk de actuele status van een installatie uit te lezen of een configuratie te wijzigen. Dit zorgt ervoor, dat door gebruik van dit online platform, beheerders van elektrische installaties, snel en efficiënt hun werk kunnen doen.

De Dutch Interactive Awards worden dit jaar voor de zevende keer uitgereikt en zijn een initiatief van de online business titel Emerce en de branchevereniging voor internetbureaus DDA.

Over TRIMM
TRIMM is een internetbureau met een sterke focus op B2B en onderwijs. Vanuit Enschede en Baarn helpt het bedrijf klanten met oplossingen vanuit vakmanschap op het snijvlak van marketing en technologie. De expertise van TRIMM bestaat uit strategie, concept, portals, websites, campagnes en hosting. TRIMM zet deze in voor nationale en internationale klanten als KPN, Philips, NXP Semiconductors, ROSEN Group, Ten Cate, Pentair Universiteit Twente, ROC van Twente en Vrije Universiteit. TRIMM is gevestigd in Baarn en in Enschede op de creatieve campus CeeCee. CeeCee is een inspirerende werk- en ontmoetingsplek voor hoogwaardige en kennisintensieve bedrijven in media, technologie, ICT, design en architectuur.