Jolanda Poots-Bijl gaat Ordina verlaten

Jolanda Poots-Bijl, CFO Ordina, gaat de onderneming per half september 2016 verlaten. Zij wordt vanaf dat moment CFO bij de maritieme dienstverlener Van Oord.

Jolanda Poots-Bijl over haar vertrek: "Ik heb de afgelopen periode samen met Stépan Breedveld met veel toewijding de 'turn around' van Ordina mogen leiden. De aangescherpte strategie en het besparingsprogramma liggen goed op koers en zullen conform eerdere berichtgeving in 2016 afgerond worden. Hierdoor ontstaat er voor mij een natuurlijk moment voor een volgende stap."

Johan van der Werf, voorzitter van de Raad van Commissarissen: "De RvC dankt Jolanda voor haar waardevolle bijdrage aan Ordina. Onder haar leiding en mede door haar enorme inzet is de financiële functie binnen Ordina verder versterkt en is de uitvoering van de aangescherpte strategie in een versnelling gekomen. Wij wensen haar vanaf september veel succes bij Van Oord."

Door haar vertrek vroegtijdig aan te kondigen, is er voldoende tijd voor een goede transitie. De Raad van Commissarissen zal de komende periode de opvolgingsprocedure in gang zetten.

Over Ordina
Ordina is de grootste, onafhankelijke ICT-dienstverlener in de Benelux met circa 2.900 medewerkers. Wij bedenken, bouwen en beheren ICT-toepassingen bij de overheid, in de financiële dienstverlening, de industrie en de zorg. Wij streven naar ICT die mensen écht verder helpt. ICT die er toe doet en die tot stand is gekomen zonder verspilling van middelen. Dat doen wij door samen met onze klanten duurzaam te innoveren.

Ordina is opgericht in 1973. Het aandeel is sinds 1987 genoteerd aan Euronext Amsterdam en maakt deel uit van de Smallcap Index (AScX). In 2015 behaalde Ordina een omzet van EUR 348 miljoen. Meer informatie is beschikbaar op www.ordina.com.

Voor meer informatie:
Jeroen Hellenberg, Communicatie