www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 176 dagen geleden)
PR: WILD werk

SUSE benoemt Chief Technology Officer Thomas Di Giacomo

Alpen aan den Rijn - 4 april 2016 - SUSE heeft Dr. Thomas Di Giacomo tot Chief Technology Officer benoemd. Als CTO zal Di Giacomo deel uitmaken van het SUSE executive leadership team. Di Giacomo rapporteert rechtstreeks aan SUSE CEO Nils Brauckmann. De rol van CTO maakt verdere innovatie, groei en dynamiek mogelijk van SUSE als bedrijf en van het SUSE oplossingenportfolio dat bestaat uit het enterprise Linux-besturingssysteem en OpenStack cloudinfrastructuur- en Ceph storage oplossingen.

Di Giacomo brengt een schat aan kennis en ervaring met zich mee wat SUSE zal helpen om zich sneller te ontwikkelen", aldus Brauckmann. "Als CTO zal hij zich bezighouden met de actieve, strategische dialoog met onze klanten, onze partners en veel belangrijke opensource communities zodat wij ons voortdurend kunnen aanpassen om onze klanten succesvol te laten zijn.”

Di Giacomo zal zich niet alleen op de Linux-markt en community richten, maar ook op de gebieden waar het opensource ontwikkelmodel zorgt voor continue en snelle innovatie zoals NFV, PaaS, IaaS, containers en orkestratie. SUSE bevindt zich in een ideale positie om klanten en partnerste helpen om te kunnen profiteren van de snel aan populariteit winnende opensource innovaties zoals software-defined computing, storage en networking en om hen te helpen nieuwe IT- paradigma’s, zoals DevOps, te omarmen. Volgens Di Giacomo is voor het bedrijfleven een software-defined en op cloud gebaseerde toekomst weggelegd.

"Overal ter wereld wordt van IT verlangd de bedrijfscontinuïteit te garanderen en de kosten te verlagen terwijl flexibiliteit en innovatie voortdurend verbeterd moeten worden om concurrerend te kunnen zijn," zegt Di Giacomo. "We bevinden ons nu in een software-defined IT-revolutie die door opensource innovatie wordt aangejaagd. Dit zal leiden tot de combinatie van enterprise-technologie met economische schaalbaarheid die bedrijven nodig hebben om die uitdaging het hoofd te bieden. SUSE’s in de praktijk bewezen vermogen om opensource innovaties beschikbaar te maken voor het bedrijfsleven en de focus op strategische partnerships maken deze nieuwe CTO rol erg uitdagend voor mij."

Di Giacomo was CTO en vice president van innovatie bij Swisscom Hospitality Services en CTO van de Hoist Group , een wereldwijde leverancier van IT-diensten aan de hospitality en healthcare sector. Hij heeft expertise op het gebied van open source platforms, ontwikkeling en support van wereldwijde informatiesystemen en technologieën. Di Giacomo heeft een Ph.D. in informatica aan de Universiteit van Genève , waar hij als senioronderzoeker betrokken was bij zowel academisch werk als gezamenlijke collectieve projecten met partners zoals LG, Samsung , France Telecom , Siemens , Deutsche Telekom , T-Systems , Telecom Italia , Sony en Microsoft.

Over SUSE
SUSE® is pionier in open source software en levert betrouwbare, interoperabele Linux, cloud- en storage-infrastructuuroplossingen die organisaties meer controle en flexibiliteit geven. Meer dan 20 jaar engineering , services en een uitgebreid partnerecosysteem vormen de basis van de producten en support die onze klanten helpen bij het beheren van complexiteit, bij het verminderen van kosten en bij het betrouwbaar leveren van bedrijfskritische diensten. Onze samenwerkingsverbanden geven ons de mogelijkheid innovaties aan te passen en te leveren, zodat onze klanten successen kunnen boeken, nu en in de toekomst. Meer informatie: www.suse.com.

Copyright 2016 SUSE LLC. All rights reserved. SUSE and the SUSE logo are registered trademarks of SUSE LLC in the United States and other countries. All third-party trademarks are the property of their respective owners.

SUSE
Jeanette de Wilde
T +31 30 2900059
E Jeanette.dewilde@suse.com