www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 8 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Tijdens de Hannover industriebeurs 2016 toont Wibu-Systems licentieregistratie van software voor omgevingen zonder vrij internetverkeer

Hengelo, april 2016 – Tijdens de international industriebeurs Hannover Messe (25 t/m 29 april a.s.), zal Wibu-Systems twee nieuwe licentievormen presenteren, waarmee zowel de makers van industriële software als de gebruikers, veilig, maar tevens  flexibel met de toekenning van licentierechten kunnen omgaan zonder gebruik van controle via een internetverbinding.

Tijdens de beurs zal Wibu-Systems in stand D05 in hal 8 tonen  met welk gemak licenties op een gecontroleerde wijze zijn over te dragen of op te waarderen zonder internetverbinding tussen een centraal licentieregistratiesysteem en het computersysteem met de beveiligde softwarecode.  Een leverancier van een industrieel besturingssysteem bepaalt de voorwaarden waarop een licentie wordt vrijgegeven. Met behoud van alle instellingen laat de toegang tot, alsmede  het gebruiksrecht van beveiligde programmatuur zich voor een bepaalde periode overdragen. Gebruikers behoeven zich dan niet langer af te vragen of ze wel zijn geautoriseerd voor het activeren van de software. Ook zijn ze niet meer afhankelijk van een internetverbinding tussen hun systeem en een voorziening voor licentieregistratie.

Vooral in industriële omgevingen gelden strikte regels voor het openzetten van computerpoorten voor systemen die zich fysiek buiten een productielocatie bevinden. In een dergelijke  situatie  is het heel lastig  om comform de geldende regels een activeringscode voor software  via een internet verbinding door te geven. Zonder afbreuk te doen aan de beveiligingsprincipes staan de nieuwe licentievormen het uitlenen van licentierechten toe, zodat software, samengesteld uit versleutelde programmacode, probleemloos op andere hardware is te activeren. Wibu-Systems komt als eerste leverancier met een dergelijke flexibele oplossing voor makers van industriële systemen, zoals Programmable Logical Controllers (PLC’s), embedded operating sytemen en microcontrollers. Wibu-Systems levert hiervoor de beveiligingsoplossingen CodeMeter μEmbedded and CodeMeter Embedded.

De twee nieuwe licentievormen laten zich gemakkelijk gebruiken dankzij het eveneens door Wibu-Systems geïntroduceerde ’Universal Firm Code. Die code maakt geen onderscheid meer tussen het medium of de manier waarop licentiesleutels zijn opgeslagen, dus ofwel als hardware (CmDongle), of als software (CmActLicense), dan wel via een netwerkserver (LAN of WAN) of in de cloud. Alle varianten zijn uitwisselbaar. De compatibiliteit doet geen afbreuk aan het hoge beveiligingsniveau.

De Universal Firm Code voorziet zelfs in een hoger beveiligingsniveau dankzij Wibu-Systems eigen encryptiemethode voor licentiecode, gekoppeld aan op certificaten gebaseerd flexibel beheersysteem voor het verkrijgen van gebruiksrechten. De licentiecode is verder in omvang afgenomen en neemt dus minder geheugenruimte in beslag, hetgeen vooral in industriële omgevingen, waar elke byte telt, voordelen oplevert.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door  Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel kapitaal en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten. Wibu-Systems Benelux is gevestigd in Hengelo  en staat onder leiding van Marcel Hartgerink.

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem