www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 43 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Interxion is Packet’s toegangspoort naar Europa

Point of presence in een Interxion-datacenter is de eerste stap op de Europese markt voor de Amerikaanse start-up in eersteklas bare metal servers

Schiphol-Rijk, 4 april 2016 – Interxion, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, kondigt aan dat Packet, een infrastructuur start-up in bare metal cloud met zijn hoofdkantoor in New York, een Point-of-Presence (PoP) heeft geïnstalleerd in een Interxion-datacenter op de Schiphol campus. Het is een eerste stap in Packet’s plan om een positie te verwerven op de Europese markt.

Met de overeenkomst voegt Interxion wederom een snelgroeiend cloud-bedrijf toe aan de lange lijst van tech-bedrijven die colocatie afnemen op de Schiphol campus. Packet biedt ontwikkelaars een bare metal cloud, met de beschikbaarheid en consistentie van een virtuele publieke cloud maar zonder de nadelen van gedeeld gebruik. Hierdoor is Packet geschikt voor high-performance productie-workloads, de nieuwste generatie Docker- en containers en zware netwerktoepassingen. Packet bare metal-klanten hebben op aanvraag de beschikking over hun eigen dedicated servers die ze per uur kunnen afrekenen of met een prijsvoordeel voor een langere periode.

Packet heeft voor Interxion als datacenterpartner gekozen om daarmee te kunnen inspelen op de vraag naar zijn diensten in Europa. ‘Onze keuze om datacentercapaciteit bij Interxion af te nemen is een strategische beslissing geweest, ingegeven door de kansen die we zien in Europa en de behoefte aan een flexibele partner die de hele Europese markt bestrijkt’, aldus Zachary Smith, CEO en medeoprichter van Packet. Met 41 datacenters in 11 landen sluit Interxion optimaal aan bij onze uitbreidingsplannen voor de toekomst, terwijl ze tegelijkertijd de flexibiliteit en het gemak bieden waar wij als start-up behoefte aan hebben.’

Michael van den Assem, Algemeen Directeur van Interxion Nederland: ‘We zijn verheugd dat Packet voor ons heeft gekozen met het oog op de groei die ze in Europa nastreven. Met onze expertise van lokale markten en onze technische kennis kunnen we ze adequaat ondersteunen bij de uitrol van hun bedrijfsactiviteiten en het veroveren van een substantieel marktaandeel in Europa. Ik ben ervan overtuigd dat ze hierbij optimaal zullen profiteren van onze betrouwbare en flexibele datacenterdiensten.’

- EINDE -

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 41 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Lubbers De Jong
Wilco Rutenfrans
Telefoon: 020 2050421
E-mail: wilco@lubbersdejong.nl
Twitter: @WilcoLDJ

Packet
Jacob Smith
Telephone: 00 1-267-226-8258
E-mail: jacob@packet.net

Interxion Nederland
Floor Stam-Lammers
Telefoon: 06 11620239
E-mail: floors@interxion.com
Twitter: @Interxion_NL
Laatste van Interxion
Interxion: A Digital Realty Company neemt Europese koppositie in op datacenter-ranglijst van Cloudscene

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie of is hiermee aan het testen
Verstreken tijd: 5 jaar en 43 dagen

Logo Lubbers De Jong
Interxion contact

Logo Interxion

+ 31 (0) 20 880 77 00
  nl.info@interxion.com
  www.interxion.com/nl
Interxion sociaal

Interxion tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack
Logo Techone B.V.
Logo PQR