www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 43 dagen geleden)

Acer brengt 's werelds eerste Chromebook met een batterijduur van 14 uur op de markt

Samengevat door de redacteur
  • Eerste Chromebook in de industrie met een batterijduur van 14 uur voor, de hele dag door gebruiksplezier!1
  • Acer's eerste Chromebook met een groot 14-inch IPS-scherm; ideaal voor het samen bekijken van content en videoconferencing met de 720p HD webcam
  • Geavanceerd slank design, Acer's eerste Chromebook met een aluminium chassis.
  • Eerste Acer Chromebook met twee eerste generatie USB 3.1-poorten
  • Gebruikers kunnen genieten van de robuuste mogelijkheden van Chrome voor slechts €249,-

's-Hertogenbosch, (04 april 2016) - Acer breidt vandaag haar lijn van bekroonde Chromebooks uit met de Acer Chromebook 14, het eerste model op de markt dat een batterijduur van maar liefst 14 uur biedt.1 Daarnaast is dit Acer's eerste model met een groot 14-inch beeldscherm en een volledig aluminium behuizing en kost slechts € 249,- . Ideaal voor studenten, bedrijven en iedereen die een computer met stijl en meerwaarde wil.

Acer is wereldwijd marktleider in Chromebooks. Volgens gegevens van IDC, is Acer het best verkopende Chromebook-merk ter wereld.2

“Met zijn zeer lange gebruiksduur van maximaal 14 uur, speelt de Acer Chromebook 14 een belangrijk rol in Acer's bekroonde Chromebook-lijn,” aldus Jerry Kao, president van de Acer Notebook Business Group. “Klanten hebben een breed scala van behoeften gericht op de batterijduur, grootte, prestaties en functies, daarom is het assortiment van Acer Chromebooks opnieuw uitgebreid om ervoor te zorgen dat klanten precies krijgen wat ze graag willen. De Chromebook 14 is een uitstekende keuze voor gebruikers die op zoek zijn naar een stijlvol Chromebook met een groot scherm en een lange gebruiksduur voor een aantrekkelijke prijs.”

Groot Full HD-scherm is ideaal voor samen bekijken en delen van je content
De Acer Chromebook 14 is het eerste model met een groot 14-inch scherm. Het scherm is 20 procent groter dan de 11-inch modellen, zodat gebruikers meer schermruimte hebben om extra tabbladen en websites te openen, meer te genieten van video's en comfortabeler te werken. Het display is voorzien van IPS-technologie en wordt geleverd in een Full HD (1920 x 1080) of HD (1366x768) resolutie, die zorgen voor helderheid in tekst en afbeeldingen en een brede kijkhoek tot 170 graden. De Acer Chromebook 14 vermindert vermoeidheid van de ogen dankzij de ComfyView lage reflectie en antischitteringseigenschappen van het beeldscherm.

Videoconferenties verlopen gemakkelijk en aangenaam met de Acer Chromebook 14 720p webcam met 1280 x 720 resolutie en HD audio- en video-opname. De webcam biedt High Dynamic Range beelden, evenals een breed blikveld, zodat meerdere vrienden, studenten, of collega's kunnen worden gezien tijdens de videoconferentie. Het systeem biedt eersteklas audio voor een optimale filmervaring met dubbele stereo luidsprekers en een geïntegreerde digitale microfoon.

Gericht op productiviteit met een lange batterijduur, prestaties
De Acer Chromebook 14 is de eerste op de markt die een batterijduur van max. 14 uur biedt. Dit geldt voor de modellen uitgerust met een HD-scherm; uitvoeringen met full HD-scherm bieden tot 12 uur batterijduur.(1) Zakelijke gebruikers, studenten en gezinnen kunnen het Chromebook de hele dag gebruiken voor productiviteit en plezier. De Acer Chromebook 14 wordt aangedreven door een Intel Celeron quad-core of dual-core processor N3060 voor solide prestaties en multitasken van apps en online games. De Chromebook is voorzien van 4 GB of 2 GB dual channel LPDDR3 SDRAM.3

Acer's eerste Chromebook met volledig metalen behuizing
De nieuwe Chromebook 14 is Acer's eerste Chromebook met een geheel aluminium behuizing, dus stijlvol en licht. De nieuwe Chromebook 14 heeft met zijn klassieke geborstelde afwerking en perfect afgeronde hoeken een hoog aanrakingsgehalte dat ongeëvenaard is op de Chromebook-markt. De Chromebook 14 is met slechts 17 mm ultradun en heeft een superlicht gewicht van slechts 1,55 kg. Deze werkt koel en fluisterstil dankzij de ventilatorloze technologie van Acer.

Draadloos verbonden blijven onderweg
De Chromebook 14 is Acer's eerste laptop met twee first-generation USB 3.1-poorten om te kunnen profiteren van extra overdrachtsnelheid van aangesloten randapparatuur. Het apparaat kan worden gebruikt om HD-video en audio te delen op een extern beeldscherm via de HDMI-poort. De Chromebook kan ook via Bluetooth 4.2 met randapparatuur worden verbonden.

Acer Chromebook 14 vereenvoudigt beveiliging en samenwerking
De Acer Chromebook 14 is eenvoudig te gebruiken en ideaal om content te delen onder meerdere gebruikers, zoals gezinnen, scholen of in een bedrijf. Gebruikers kunnen inloggen op hun eigen account voor toegang tot Gmail, documenten, bladwijzers en andere informatie. De Acer Chromebook 14 wordt geleverd met 100 GB gratis opslagruimte op Google Drive5 om bestanden, documenten en foto's veilig te op te slaan in de cloud. Dit zorgt er ook voor dat de meest recente versie van het bestand of document altijd beschikbaar is en daarbij ook veilig, zelfs als de Chromebook kwijt is of wordt gestolen. Acer Chromebook 14 gebruikers kunnen online en offline content bekijken, bewerken, maken en samenwerken met een steeds groter groeiend aantal programma's, zoals Office-documenten en Gmail.

Beveiliging is een belangrijk onderdeel van het Chrome-besturingssysteem, aangezien het automatisch wordt bijgewerkt en bescherming biedt tegen de steeds veranderende online dreigingen. Dit is vooral handig voor gezinnen en scholen waarbij het werk van de kinderen automatisch beschermt. Daarnaast helpt de functie "Supervised users" om kinderen online op een veilige, gecontroleerde manier te beschermen.

Prijzen en beschikbaarheid
Meerdere modellen in de Acer Chromebook 14 serie (CB3-431) worden geleverd met 16GB of 32GB eMMC opslag en 2 GB of 4 GB RAM-geheugen.3 De Chromebook 14 is beschikbaar in april vanaf € 299,-. De exacte specificaties, prijzen en beschikbaarheid verschillen per land.

Voor informatie over beschikbaarheid, productspecificaties en prijzen in specifieke markten, kunt u contact opnemen met uw dichtstbijzijnde Acer-vestiging of leverancier via www.acer.com. Meer beeld van het product kun je hier vinden.

1Batterijduur is gebaseerd op het HD-paneel. Beschikbaarheid van SKU's met het HD-paneel varieert afhankelijk van de regio. Batterijduur kan variëren afhankelijk van het gebruik. De werkelijke batterijduur is afhankelijk van productspecificaties, computerinstellingen en geopende toepassingen of functionaliteiten. Het maximumvermogen van alle batterijen vermindert na verloop van tijd en gebruik.
2 IDC FY2015 wereldwijde data Chrome marktaandeel.
3 Beschikbare capaciteit varieert: (MB = 1 miljoen bytes; GB = 1 miljard bytes)
4 Gebaseerd op de IEEE 802.11ac ontwerpspecificaties. Voor de goede werking van een computer met 802.11ac voor draadloze netwerken is een 802.11ac-router nodig. De werkelijke snelheid varieert op basis van het bereik, de verbindingssnelheid, de omgevingsomstandigheden, de grootte van het netwerk en andere factoren. 802.11ac is tot drie keer sneller dan 802.11n.
5 Meer informatie over Google Drive op Chrome-apparaten: https://support.google.com/chromebook/answer/2703646?p=driveoffer&rd=1

Over Acer
Acer, opgericht in 1976, is een hardware + software + services bedrijf dat zich heeft toegelegd op onderzoek, design, marketing, sales en support van innovatieve producten om het dagelijks leven van mensen te ondersteunen. Het productaanbod van Acer bestaat uit pc's, beeldschermen, projectoren, servers, tablets, smartphones en wearables. Daarnaast ontwikkelt Acer cloudoplossingen om dingen te koppelen in het Internet of Things. Acer viert in 2016 haar 40ste verjaardag en is een van 's werelds top 5 pc-bedrijven. Er werken wereldwijd 7.000 mensen en Acer is actief in meer dan 160 landen. Kijk voor meer informatie op www.acer.com.

Acer
Hans den Heijer
E-mail: hans.den.heijer@acer.com

Pride PR
Marloes de Ruiter
E-mail: acer@pridepr.nl

© 2016 Acer Inc. Alle rechten voorbehouden. Acer en het Acer-logo zijn geregistreerde handelsmerken van Acer Inc. Andere handelsmerken, geregistreerde handelsmerken en/of servicemerken, al dan niet aangegeven, zijn eigendom van hun respectieve eigenaren. Alle aanbiedingen kunnen zonder kennisgeving of verplichting worden gewijzigd en zijn mogelijk niet via alle verkoopkanalen beschikbaar. Vermelde prijzen zijn door de fabrikant vastgestelde adviesprijzen en kunnen per locatie verschillen. Waar van toepassing verkoopbelasting extra.
Laatste van Acer
Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Acer’s ConceptD Line for Creators Earns Good Design Awards

Acer introduceert een nieuwe serie krachtige Veriton K-werkstations
Verstreken tijd: 5 jaar en 43 dagen
Acer contact

Logo Acer

Acer sociaal

Acer tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack
Logo Techone B.V.
Logo PQR