www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Intel maakt overstap naar de cloud makkelijker voor bedrijven

SAMENVATTING:
  • Intel Xeon processor E5-2600v4 vormt het fundament voor moderne, software-defined clouds

• Nieuwe Intel SSDs, waaronder de eerste SSDs op basis van 3D NAND, geoptimaliseerd voor de cloud en voor enterprisetaken, bieden snelle en betrouwbare toegang tot data

Kontich, België, 31 maart 2016 - Intel presenteert een reeks nieuwe technologieën, investeringen en samenwerkingsinitiatieven die het voor bedrijven makkelijker moeten maken om flexibele en schaalbare clouds te bouwen. Daarmee kunnen organisaties sneller nieuwe diensten kunnen uitrollen en hun omzet vergroten.

Organisaties zijn op zoek naar flexibiliteit en keuze in cloudmodellen om innovatie te ondersteunen, maar willen tegelijk de controle behouden over hun belangrijke strategische bedrijfsdata. Ondanks de bereidheid om te investeren in moderne software-defined infrastructure (SDI)(1), vinden bedrijven het vaak te duur en te complex om zelf de overstap naar de cloud te maken.

“Organisaties willen profiteren van de efficiency en flexibiliteit van cloudarchitectuur, maar op hun eigen voorwaarden: met behulp van publieke clouddiensten, een eigen private cloud of een combinatie van beide”, zegt Diane Bryant, senior vice president en general manager van Intel Data Center Group. “Het resultaat hiervan is een opgekropte vraag naar software-defined infrastructure (SDI). Intel investeert in volwassen SDI-oplossingen en stelt organisaties van iedere grootte in staat om sneller te profiteren van de voordelen die de cloud biedt.”

Belangrijkste ingrediënten voor de moderne cloud
SDI vormt het fundament voor ’s werelds meest geavanceerde clouds. Het maakt het leveren van clouddiensten sneller en efficiënter door de benodigde reken-, opslag- en netwerkmiddelen dynamisch toe te wijzen met behulp van intelligente software. Zo kan het on-demand aanbieden van applicaties en diensten aan grote aantallen gebruikers beter georganiseerd worden.

De Intel Xeon E5-2600 v4.

De Intel Xeon processor E5-2600v4 productfamilie, gebaseerd op Intels 14nm chipprocedé, biedt de belangrijkste ingrediënten voor SDI. Bijvoorbeeld Intel Resource Director Technology, waarmee klanten kunnen overstappen op volledig geautomatiseerde clouds op basis van SDI. Hiermee krijgen bedrijven tevens betere beheermogelijkheden en meer inzicht in belangrijke hardware die door meerdere taken gedeeld worden, zoals processorbuffers en het hoofdgeheugen. Het resultaat is intelligentere orkestratie, een betere inzet van de beschikbare middelen en hogere service-levels.

De nieuwe productfamilie levert hogere prestaties voor cloudtaken dankzij 20 procent meer cores en cache dan de voorgaande generatie(2). Ook wordt sneller geheugen ondersteund en zijn er andere technologieën geïntegreerd die diverse server-, netwerk- en opslagtaken helpen versnellen. Om belangrijke data nog beter te beschermen, zijn diverse beveiligingsmechanismen toegevoegd, zoals de mogelijkheid om taken van elkaar te isoleren, het afdwingen van beveiligingsbeleid en snellere gegevensversleuteling.

Voor snelle en betrouwbare toegang tot gegevens, biedt Intel nieuwe SSDs die geoptimaliseerd zijn voor de Intel Xeon E5-2600 v4-familie, enterprise-opslag en de cloud. De Intel SSD DC P3320 en P3520 series zijn de eerste Intel SSDs die gebruikmaken van de geavanceerde 3D NAND-geheugentechnologie. Dit maakt zeer efficiënte gegevensopslag met een hoge dichtheid mogelijk. De DC P3320 biedt tot vijf maal betere prestaties ten opzichte van SATA SSDs(3).

De nieuwe Intel SSD DC D3700 en D3600 series zijn de eerste dual-port PCI Express SSDs van Intel die gebruikmaken van het Non-Volatile Memory Express (NVMe) -protocol. Het dual-port ontwerp voorziet in redundantie en failover, zodat data in bedrijfskritische opslagomgevingen nog beter beschermd is. De D3700 biedt prestaties die tot zes maal hoger liggen dan die van de huidige dual-port SAS-oplossingen(4).

Tienduizenden nieuwe clouds
Als onderdeel van het Intel Cloud for All-initiatief, investeert Intel in andere bedrijven om de uitrol van clouds op basis van SDI te versnellen. Ook wil het bedrijf zo belangrijke technologieën verder optimaliseren en de industrie stimuleren om standaarden en gemakkelijk uit te rollen cloudoplossingen te ontwikkelen.
  • Intel werkt samen met CoreOS en Mirantis om te komen tot een enkel open source platform voor het beheren van applicaties op basis van containers zowel als op basis van virtuele machines. Daarmee zijn bedrijven voor het eerst in staat om cloudapplicaties te integreren met traditionele enterprise-toepassingen.
  • Intel en VMware hebben het Cloud Solution Centers of Excellence-netwerk aangekondigd, dat moet helpen de uitrol van clouds te versnellen. Deze centers gaan zorgen voor maatwerkoptimalisatie, zullen proof-of-concept tests faciliteren en best practices voor cybersecurity integreren. Dit gebeurt in samenwerking met het Amerikaanse National Institute of Standards and Technology (NIST).
  • De Cloud Native Computing Foundation (CNCF) en Intel hebben ‘s werelds grootste cloud application testcluster aangekondigd voor applicaties die zijn ‘geboren in de cloud’. Dit cluster zal gebruikmaken van ruim 1.000 servernodes op basis van Intel Xeon-processors en zal ontwikkelaars de mogelijkheid bieden om applicaties op grotere schaal te testen en zo bedrijven efficiënte en portable native cloudapplicaties bieden.
  • Intel breidt zijn Cloud Builders-programma uit met SDI-cases en gaat optimalisatie van het ecosysteem stimuleren, zodat klanten optimaal kunnen profiteren van Infrastructure-as-a-Service (IaaS) -orkestratie en -automatisering. Het nieuwe Storage Builders-programma is erop gericht om het gebruik van ‘cloud-ready’ opslagoplossingen van de volgende generatie te stimuleren. Dit moet onder andere gebeuren door meerdere partijen in de cloud bij elkaar te brengen en zo te zorgen voor meer innovatie. De verschillende cloud-, opslag- en netwerk-‘builders’ programma’s van Intel tellen momenteel ruim 300 leden.

Over Intel
Intel verlegt de grenzen van technologie om verbazingwekkende belevingen mogelijk te maken. Meer informatie over Intel en het werk van de meer dan 100.000 medewerkers van het bedrijf is te vinden op www.intel.nl, www.intel.nl/itcenter, newsroom.intel.com en blogs.intel.com. Op Intels Nederlandstalige techblog iq.intel.nl zijn inspirerende verhalen te vinden over allerlei technologische innovaties. Intel is ook te volgen via Twitter: @IntelNederland of @Intel en via Facebook: facebook.com/intelnederland.

Voor meer informatie:
Intel Benelux, Kristof Sehmke, Communicatie Manager, telefoon +32 (0)3 450 08 11,
e-mail: kristof.sehmke@intel.com, of
MCS PR, Intel Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: intel@mcspr.nl.

Intel en het Intel-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Intel Corporation of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere landen. Andere namen en merken kunnen geclaimd worden als het eigendom van anderen.

Software and workloads used in performance tests may have been optimized for performance only on Intel microprocessors. Performance tests, such as SYSmark and MobileMark, are measured using specific computer systems, components, software, operations and functions. Any change to any of those factors may cause the results to vary. You should consult other information and performance tests to assist you in fully evaluating your contemplated purchases, including the performance of that product when combined with other products.

Results have been measured by Intel based on software, benchmark or other data of third parties and are provided for informational purposes only. Any difference in system hardware or software design or configuration may affect actual performance. Intel does not control or audit the design or implementation of third party data referenced in this document. Intel encourages all of its customers to visit the websites of the referenced third parties or other sources to confirm whether the referenced data is accurate and reflects performance of systems available for purchase”

(1) According to industry analyst firm 451 Research, 67 percent of enterprises are planning to increase spending on SDI in 2016. 451 Research Voice of the Enterprise: Software Defined Infrastructure Survey: 2016 Spending Trends in Software Defined Infrastructure (SDI). March 2016
(2) Intel Xeon Processor E5-2600 product family (22C, 55M Cache) compared to Intel Xeon Processor E5-2600 v3 product family (18C, 45M Cache)
(3) Performance comparison between 2TB Intel SSD DC P3320 with 1.6TB Intel SSD DC S3510. Performance results have been simulated using an IOMeter and Intel CoFluent modeling. Any differences in your system hardware, software or configuration may affect your actual performance. Source: X-IO Technologies Project Axellio using Intel SSD DC D3700 vs. SAS SSD performance comparison.
Configuration - External Host running Windows server 2008. External host specifications: HP DL360, G7 with dual Intel E5-2620 and 25GB ram. Storage array system using E52699v3 with 40 Intel DC D3700 10 DWPD 800GB & Storage array system using E52699v3 with 40 SAS 10 DWPD 400GB . Test included 8K transfer with 80/20 Read/Write workload on QD 1,2,4 accessing 1 volume on the shared storage array. Measurements were taken on an IOMeter.
Laatste van Intel Benelux
Intel maakt overstap naar de cloud makkelijker voor bedrijven

Intel zorgt voor sneller pad naar 5G

Intel en Lady Gaga creëren een spectaculaire muziekbeleving tijdens de 58e GRAMMY Awards
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo MCS PR

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl