Desay SV Automotive Electronics kiest voor Siemens als strategisch PLM-softwarepartner

Huizhou Desay SV Automotive Electronics Co.,Ltd. (Desay SV) kiest voor Siemens als strategisch partner in product lifecycle management (PLM)-software. Desay is marktleider in China in elektronicaproducten voor de automotive-industrie. Desay SV nam deze beslissing vanwege de unieke mogelijkheden van het uitgebreide software-aanbod van Siemens, waarin alle aspecten van softwareontwikkeling zijn meegenomen.

De keuze voor Siemens PLM Software is een belangrijke stap in de voorbereidingen van de organisatie voor de vierde industriële revolutie (Industrie 4.0). Met de adoptie van de volledige set van automotive PLM-softwareoplossingen voor het ontwikkelen van zijn holistische automotive elektronicaproducten, verwacht Desay SV productkwaliteit te verhogen, time-to-market en kosten te verlagen en concurrentievoordeel te behalen. De twee partijen werken ook samen aan onderzoek naar de toekomst van digitale productie.

“Siemens is één van de pioniers op het gebied van Industrie 4.0”, zegt Tan Choon Lim, voorzitter van Desay SV. “De organisatie heeft niet alleen een heldere visie, maar ook uitgebreide ervaring en geavanceerde technologieën binnen digitale en intelligente productie die het voor ons mogelijk maken om één oplossing voor projectmanagement, 3D-modellering, samenwerking, kwaliteit en productie te implementeren. Het team van Siemens begrijp onze business – waar we nu staan en waar we naartoe willen – en kan tegemoetkomen aan onze wensen op het gebied van productontwikkeling. Met dit samenwerkingsverband willen we geleidelijk transformeren naar een digitale organisatie en Industrie 4.0 volledig omarmen binnen ons businessmodel.”

Bekijk hier het volledige Engelstalige persbericht.

Over Siemens PLM Software
Siemens PLM Software, een businessunit van de Siemens Digital Factory Division, is een wereldwijde leverancier van product lifecycle management (PLM) en manufacturing operations (MOM)-software, -systemen en -diensten met ruim 15 miljoen licenties en meer dan 140.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Plano, Texas.

Siemens PLM Software werkt samen met zijn klanten aan het leveren van software voor de maakindustrie, waarmee bedrijven met relevante innovaties overal ter wereld een duurzaam concurrentievoordeel behalen.

Meer informatie over de producten en diensten van Siemens PLM Software staat op http://www.siemens.nl/plm. Volg ons ook op Twitter.

Over Siemens AG
Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldwijde powerhouse op het gebied van technologie, die al meer dan 165 jaar staat voor engineering excellentie, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. Het bedrijf is in meer dan 200 landen actief en legt de nadruk op elektrificatie, automatisering en digitalisatie. Als een van ’s werelds grootste producenten van energie efficiënte en zuinige technologieën, is Siemens de nummer één in de offshore windturbine-constructie, een toonaangevende leverancier van gas- en stoomturbines voor energieopwekking. Het bedrijf is ook een vooraanstaande leverancier van medische beeldapparatuur, zoals computertomografie, en koploper op het gebied van laboratoriumdiagnostiek en klinische IT. In het fiscale jaar 2015, dat op 30 september 2015 is geëindigd, had Siemens een omzet van 75,6 miljard euro gedraaid en een nettowinst geboekt van 7,4 miljard euro. Eind september 2015 had het bedrijf ongeveer 348.000 werknemers in dienst. Meer informatie is beschikbaar op de website www.siemens.com.

Note: Siemens and the Siemens logo are registered trademarks of Siemens AG. NX and Teamcenter are trademarks or registered trademarks of Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. or its subsidiaries in the United States and in other countries. All other trademarks, registered trademarks or service marks belong to their respective holders.

Contactgegevens:

Siemens PLM Software
Ronald Meijerink
E-mail: ronald.meijerink@siemens.com

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600