Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

DDMA test volwassenheid social media in Nederlands bedrijfsleven

Brancheorganisatie voor data-driven marketing introduceert Social Maturity Test

Amsterdam, 31 maart 2016 – De DDMA commissie Social introduceert de Social Maturity Test. De test is bedoeld om een confronterende, maar noodzakelijke discussie aan te zwengelen: is social media al wel een volwaardig onderdeel van de marketingcommunicatiestrategie van bedrijven? Draagt social media echt bij aan businessdoelstellingen? De test geeft inzicht in volwassenheidsscores van een organisatie op belangrijke thema’s. Bovendien vormen de uitkomsten een duidelijke benchmark voor de organisatie.

De test stelt vragen over onderwerpen als de inzet van data, het stellen van KPI’s, content, juridische issues, verantwoordelijkheden en kennis en is bedoeld voor de (mede) verantwoordelijke voor de social strategie binnen organisaties. Hij is ontwikkeld door de twaalf social media experts die samen de DDMA commissie Social vormen.

Commissievoorzitter Achmed Awad (Media Injection en The Next Ad): “Social media is nog vaak een geïsoleerd vakgebied binnen organisaties, zonder voldoende besef van eigen kennis en zonder duidelijke bijdrage aan business doelstellingen. De commissie wil organisaties ondersteunen en uitdagen bij het zetten van de volgende stap richting social maturity om zo het hele vakgebied verder te brengen.”

Slim integreren
Een belangrijke stap richting die volwassenheid is het slim integreren van social media marketing in de organisatie. Hierdoor kunnen organisaties beter profiteren van de kansen die social biedt en kan het vakgebied naar een hoger plan worden getild. De mogelijke issues die daarbij komen kijken, worden bevraagd in de test. Op basis van het volwassenheidsniveau worden aan het eind van de test adviezen gegeven per thema. Omdat de resultaten ook weergeven hoe een organisatie scoort ten opzichte van de gehele sector, kan de test voor organisaties als benchmark dienen.

Resultaten
DDMA zal de (geabstraheerde) resultaten van de test gebruiken om inzichten over de sector te delen. Dit zal bijvoorbeeld gebeuren in de DDMA Social Elites. Op deze bijeenkomsten, alleen voor genodigden, worden topprofessionals uit het vakgebied uitgedaagd verder te denken over de volwassenheid van social media en sparren zij samen over diverse onderwerpen. Deelnemers aan de test maken kans op deelname aan een Social Elite.

De Social Maturity Test is hier te vinden: www.ddma.nl/socialmaturitytest

Over DDMA en de commissie Social
DDMA (Data Driven Marketing Association) is de brancheorganisatie voor data-driven marketing met 275 leden variërend van War Child tot Heineken, van Relay42 tot Vodafone. Als onafhankelijk orgaan adviseert DDMA haar leden over privacy en wetgeving en informeert ze over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van data. Daarnaast is de brancheorganisatie actief in Brussel en Den Haag.

De social experts van Nederland komen bijeen in de DDMA commissie Social. Vanuit dit onafhankelijke kennisplatform ontstaan initiatieven als de Social Elites, de Reclame Code Social en nu dus de Social Maturity Test. De DDMA commissie Social wil vanuit een onafhankelijk platform ‘hun’ sector op een kwalitatief hoger plan tillen. Dit door onderling informatie uit te wisselen maar vooral door hun gezamenlijke kennis terug te geven aan sector.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Lubbers De Jong
Erik Molkenboer
T: 020-2050425
E: erik@lubbersdejong.nl

DDMA
Linda Schilperoort
T: 020-4528413
E: lindaschilperoort@ddma.nl

Dit persbericht is ook online te vinden.
Tags bij dit bericht