www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Talend versnelt groei in Nederland dankzij uitgebreide VAR-programma

Het VAR programma bracht al 20% extra omzetgroei voor het bedrijf in Europa

Amsterdam, 31 maart 2016Talend, toonaangevende leverancier van big data integratie software, maakt bekend dat het zijn Value Added Reseller (VAR) programma heeft vernieuwd en verder uitgebreid in Europa.

Het VAR-programma werd een jaar geleden gelanceerd in Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en bevat nu al meer dan 30 gecontracteerde reseller partners. Nu is dit programma ook verder uitgebreid in Nederland, Italië en Spanje. Na de eerste 9 maanden zag Talend het partner aandeel van hun totale nieuwe abonnementenomzet groeien tot 20 percent. ”Ons VAR-programma vindt veel aansluiting sinds we het hebben opgestart, waardoor we nu goed bij kunnen blijven met de groeiende vraag naar onze producten”, zegt François Mero, Senior Vice President Sales in EMEA van Talend. ”Het is belangrijk dat ons VAR-programma onze lokale partners de ruimte geeft om de band met bestaande klanten te verstevigen en nieuwe klanten te verwerven.

Lokaal vertegenwoordigde VAR’s helpen Talend langdurige relaties op te bouwen met klanten. Bovendien biedt het modulaire productportfolio van Talend voor organisaties de mogelijkheid in de toekomst door te groeien met additionele functionaliteit.

In Nederland werkt Value Added Reseller cimt al sinds 2013 samen met Talend, met name voor data- en applicatie-integratie, en maakt het bedrijf ook sinds de lancering deel uit van het Talend VAR-programma. Met succes, want samen ondersteunen ze al een aantal klanten zoals CCV en Rabobank. Vooral nu Talend hun aanwezigheid in Nederland heeft versterkt, beogen ze samen tegemoet te komen aan de groeiende vraag van organisaties in de regio.

Sebastian BauerSebastian Bauer, managing partner van cimt uit Den Bosch, is blij met de belangstelling die Talend voor Nederland toont. ”In 2013 was Talend niet vertegenwoordigd in Nederland en hebben wij als cimt die taak als lokale aanspreekpartner op ons genomen. Wij geven onze klanten advies over integratie en datamanagement vraagstukken en implementeren oplossingen op basis van de Talend producten. Inmiddels gaat het meer en meer over big data-vraagstukken. Er is een duidelijk toenemende belangstelling onder organisaties naar dergelijke oplossingen”, vertelt Bauer.

Hij toont zich tevreden met het uitgebreide VAR-programma en vooral met de verstrekte aanwezigheid en ondersteuning van Talend in Nederland.” Dat laat zien dat Talend Nederland als een belangrijke markt beschouwt. Wij hebben zelf een team van zeer ervaren medewerkers met diepgaande Talend en integratie kennis. Hiernaast werken wij nauw samen met de ontwikkelaars van Talend. We brengen onze praktijkervaring in, die vervolgens haar weg vindt naar nieuwe of aangepaste producten van Talend”, licht Bauer toe.

Als voorbeeld haalt hij aan dat cimt gezamenlijk met Talend gecertificeerde componenten voor de integratie met SAP heeft ontwikkeld. ”Dit hebben we ook gedaan voor Google Analytics en Google Adwords connectoren, die bij veel klanten in het kader van Big Data analyses ingezet worden. We stellen dergelijke componenten overigens ook beschikbaar aan de open source gemeenschap en zullen ook dit ook in de toekomst blijven doen.”

Talend biedt nu een meerlaags VAR-programma om een verscheidenheid aan partners te ondersteunen. Partners hebben toegang tot geautomatiseerd promotiegereedschap, verkoopstrategieën, succesverhalen van klanten, verkoop- en marketing materiaal, en technische ondersteuning en training. Afhankelijk van het samenwerkingsniveau, hebben partners de beschikking over een rechtstreekse lijn voor technische ondersteuning, verschillende niveaus van pre-sales product ondersteuning en leads via gezamenlijke marketingactiviteiten.

Evenementen
cimt organiseert samen met Talend regelmatig evenementen in Nederland. Zo is er op 31 maart een gezamenlijke informatiemiddag in NH Hotel Utrecht, Jaarbeursplein 24, over big data integratie. In september zijn Talend en cimt op de Big Data Expo in Utrecht vertegenwoordigd.

Geïnteresseerde resellers kunnen meer informatie vinden op www.talend.com/partners/value-added-resellers

Over Talend
Talend’s integratie oplossingen laten data-gedreven organisaties toe om meer waarde uit al hun data te halen. Door native ondersteuning aan moderne Big Data platformen haalt Talend de complexiteit uit integratieprojecten, en helpt het IT-afdelingen beter en sneller reageren op de eisen van hun organisatie, en aan voorspelbare kosten. Wereldwijd vertrouwen al meer dan 1.700 Enterprise klanten op de oplossingen en diensten van Talend die gebaseerd zijn op open source technologie. Het hoofdkantoor van Talend is gevestigd in Redwood City, California. Meer informatie op www.talend.com en op twitter @Talend.

Voor meer informatie:

Presscom PR & Marketing B.V.
Theo Vrugt,
mob.: +31 6-54353109,
email : theovrugt@presscom.nl
skype: vrugt.theo1
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage