www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 127 dagen geleden)

Inwoners aan het roer met JOIN E-formulieren

Nieuwe JOIN module geeft inwoners selfservice en verbetert e-dienstverlening bij de overheid

Noordwijk, 31 maart 2016 – Decos, het innovatiehuis voor digitalisering, heeft de softwaresuite JOIN uitgebreid met online formulieren. Overheidsinstellingen, zoals gemeenten of omgevingsdiensten, kunnen hiermee zelf webformulieren en online persoonlijke omgevingen maken voor hun inwoners. Met de nieuwe module, JOIN E-formulieren, geven overheidsinstellingen burgers zo de mogelijkheid zelf online hun zaken te regelen.

Overheidsinstellingen investeren de laatste jaren steeds meer in e-dienstverlening. Digitaal contact met de gemeente is niet alleen snel en makkelijk voor inwoners, het zorgt ook voor selfservicemogelijkheden, waardoor overheidsinstellingen werk uit handen wordt genomen. Denk bijvoorbeeld aan het online kunnen aanvragen van een evenementenvergunning voor je buurtbarbecue of het doorgeven van een verhuizing. De regering heeft een speciaal programma opgezet dat tot doel heeft om in 2017 al het contact met inwoners en bedrijven digitaal te (kunnen) laten verlopen. De nieuwe module van de Decos JOIN suite, JOIN E-formulieren, is bedoeld om overheidsinstellingen daar bij te helpen waardoor zo’n 3,5 miljoen inwoners gebruik kunnen maken van deze webformulieren.

Snel aan de slag
Met JOIN E-formulieren kunnen medewerkers bij overheidsinstellingen snel en gemakkelijk een webformulier maken zonder dat ze zich daarbij hoeven te verdiepen in ingewikkelde programmatuur. Het inzetten van webformulieren is niet nieuw, maar omdat de E-formulieren van Decos zijn verbonden met de JOIN suite wordende ingevulde formulieren meteen opgeslagen in het zaaksysteem van Decos. Diensten als een vergunningaanvraag of bezwaarschrift kunnen hiermee door een gemeente snel en eenvoudig digitaal aangeboden én afgehandeld worden in het zaaksysteem. JOIN E-formulieren schept daarnaast de mogelijkheid om persoonlijke pagina’s te maken voor inwoners. Inwoners kunnen inloggen met behulp van hun DigiD en veilig digitaal communiceren met hun gemeente vanuit hun eigen persoonlijke omgeving. Ze kunnen er bijvoorbeeld de status van een vergunningaanvraag bekijken of een bezwaarschrift indienen.

Noordwijk
“JOIN E-formulieren richt zich in eerste instantie op overheidsinstellingen en hun behoefte om dienstverlening digitaal aan te bieden, maar in feite is iedere organisatie die gebruik maakt van de JOIN suite gebaat bij JOIN E-formulieren,“ zegt René Wanders, productmanager van JOIN E-dienstverlening. “Klanten willen zo veel mogelijk selfservice mogelijkheden bieden en met deze module is het heel eenvoudig geworden om dienstverlening digitaal aan te bieden. De gemeente Noordwijk werkt bijvoorbeeld al sinds januari dit jaar met onze oplossing. Inwoners kunnen nu ieder moment van de dag eenvoudig een vergunningaanvraag indienen. Aan de achterkant wordt automatisch een zaak aangemaakt in het zaaksysteem, zodat de aanvraag direct in behandeling genomen wordt. Het proces verloopt vele malen efficiënter en laat echt zien hoe eenvoudig het digitaliseren van je burgercontact kan zijn met JOIN E-formulieren.”

##

Over Decos:
Decos is een innovatiehuis met een focus op het verbeteren van productiviteit en het bouwen aan een duurzame samenleving. Met haar technologie en visie haalt Decos de toekomst naar het nu en stelt zij organisaties in staat te transformeren in het bedrijf van morgen. Decos is het eerste bedrijf in Nederland dat honderd procent papierloos werken heeft doorgevoerd en ontwikkelt onder andere ook producten die klanten in staat stellen het gebruik van papier te reduceren. Oplossingen van Decos richten zich op het digitaal vergaderen, document- en informatiemanagement, real-time samenwerking en mobiliteit.
Meer informatie: www.decos.com

Voor meer informatie:
Decos
Marcia van Kampen
+31 6 19403501
M.vanKampen@decos.com

Lubbers De Jong
Bram Semeijn
www.lubbersdejong.nl

Dit bericht kunt u ook online vinden op de website van Lubbers De Jong
Laatste van Decos
Decos neemt producten Impactive over

KING gaat gemeenten helpen met digitalisering

Slimme app zorgt voor veilig rijgedrag
Verstreken tijd: 5 jaar en 127 dagen
Decos contact

Logo Decos

info@decos.nl
  www.decos.nl
Decos sociaal

Decos tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.