www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2488 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

Switch Datacenters realiseert upgrade naar Tier 4, implementeert ‘indirect adiabatische koeling’ voor ultra-energiezuinige PUE (1,07)

Amsterdam, 23 maart 2016 – Switch Datacenters, aanbieder/operator van carrier-neutrale colocatie services en ‘built-to-suit’ corporate datacenters met eigen datacenters in Amsterdam Zuidoost en Woerden, heeft indirect adiabatische koeling in zijn datacenters geïmplementeerd. De technologie wordt geleverd door het Nederlandse bedrijf Air@Work en zorgt voor significante besparingen op het gebied van energie- en waterverbruik en onderhoud. Deze technologie stelt Switch Datacenters in staat om een gecalculeerde PUE van 1,07 te realiseren.

De implementatie van Air@Work’s indirect adiabatische koeling technologie is onderdeel van een upgrade van Tier 3+ naar Tier 4 specificaties voor de datacenters van Switch in Amsterdam Zuidoost (Switch AMS1) en Woerden (Switch WRD1). De ultra-energiezuinige Power Usage Effectiveness (PUE) is een belangrijk onderdeel van de Tier 4 upgrade.

“De strengere infrastructurele eisen van met name internationaal opererende cloud service providers, hebben ons ertoe bewogen om verder te investeren in innovatieve technologieën en de upgrade naar Tier 4 te maken,” zegt Gregor Snip, CEO en oprichter van Switch Datacenters. “Recent hebben wij 20 nieuwe cloud providers toegevoegd aan ons klantenportfolio, overwegend ISP’s die een Europese hub in Amsterdam wilden onderbrengen. Deze bedrijven willen hun cloud klanten een gewaarborgde 100% uptime garantie bieden.”

“De Tier 3+ specificaties van onze datacenters voldeden al aan enterprise standaarden,” zegt Snip. “Met deze upgrade naar Tier 4 specificaties gaan we nog een stap verder met onze datacenter infrastructuur. Hiermee zijn we de eerste datacenter aanbieder in de regio Amsterdam die Tier 4 geclassificeerde datacenter services aanbiedt in lijn met de strenge specificaties van Uptime Institute.”

“Energie-efficiëntie zorgt voor significante verbeteringen van de betrouwbaarheid en robuustheid van de infrastructuur in een datacenter,” zegt Snip. “De indirect adiabatische koeling technologie van Air@Work levert daarmee een belangrijke bijdrage aan het realiseren van de Tier 4 status. De technologie zorgt tevens voor een energiebesparing van maar liefst 80 procent binnen de koeling installatie terwijl de eenvoudig te onderhouden koeling-units lage onderhoudskosten met zich meebrengen – het onderhoud kan nu door onze eigen engineers worden gedaan. De gecalculeerde PUE van 1,07 maakt ons nu een van de groenste en waarschijnlijk ook een van de meest kosteneffectieve datacenter service providers op de Europese markt.”

Air@Work, StatiqCooling
Air@Work’s indirect adiabatische koeling oplossing maakt gebruik van ‘StatiqCooling’ – een synthetische warmtewisselaar voor adiabatische koeling. De warmtewisselaar betreft gepatenteerde technologie welke ontwikkeld is door Air@Work. De technologie kenmerkt zich door een extreem laag waterverbruik. De systemen zijn relatief klein van vorm en uitgerust met modulaire en dus sterk schaalbare eigenschappen. De stroomcapaciteit kan modulair en stapsgewijs worden uitgebouwd van 20kW naar 200 kW.

Alle adiabatische koeling elementen van Air@Work zijn ontworpen voor N+1. Het betekent dat de oplossing zeer redundant is uitgevoerd – de koeling is niet afhankelijk van een enkel koud-water circuit. Daarnaast zorgt een slim operating systeem (OS) ervoor dat alle single-points-of-failure worden geëlimineerd terwijl de complexiteit sterk wordt gereduceerd. De modulariteit van het Air@Work systeem zorgt er tevens voor dat er accurate metingen mogelijk zijn en er nauwgezette controle kan plaatsvinden. Onder andere met betrekking tot de utilisatie en het verbruik, maar ook als het gaat om eisen ten aanzien van verschillende koeling modellen - kenmerkend voor ‘multi-tenancy’ datacenter omgevingen.

Switch Datacenters heeft, naast de investering in indirect adiabatische koeling van Air@Work, verschillende andere nieuwe technologieën geïmplementeerd om te kunnen voldoen aan Uptime Institute’s Tier 4 specificaties. Alle systemen binnen Switch AMS1 en Switch WRD1 hebben in nauwe samenwerking met Schneider Electric een belangrijke upgrade gekregen. De gehele datacenter infrastructuur (behalve de racks) hebben een design metamorfose ondergaan – van transformatoren tot het elektrische board en de Uninterruptable Power Supplies (UPS’en), tot en met de busbar systemen en de Power Distribution Units (PDU’s).

Het grootste colocatie datacenter van Switch Datacenters (Switch AMS1 - 8.320 vierkante meter) is gevestigd op het internetknooppunt in Amsterdam Zuidoost

Over Switch Datacenters
Switch Datacenters (www.switchdatacenters.com) is een Europese aanbieder/operator van carrier-neutrale datacenters, opgericht door enkele veteranen binnen de Nederlandse internet- en hostingindustrie. Het bedrijf biedt enterprise level colocatie services en ‘built-to-suit’ corporate datacenters aan een klantenportfolio dat zich uitstrekt van het MKB tot aan wereldwijd opererende en welbekende grote cloud spelers. Switch Datacenters levert redundant uitgevoerde (2N) en hoog-beschikbare (100% uptime garantie) datacenter infrastructuur met Tier 4 specificaties aan ISP’s, system integrators (SI’s), cloud service providers (CSP’s) en enterprise klanten.

Het grootste colocatie datacenter van Switch Datacenters (Switch AMS1) is gevestigd op het internetknooppunt in Amsterdam Zuidoost, een omgeving met een hoge dichtheid als het gaat om beschikbare glasvezels (460 in totaal). Dit datacenter heeft een omvang van 8.320 vierkante meter. Het datacenter van Switch Datacenters in Woerden (Switch WRD1) heeft een omvang van 5.500 vierkante meter. Dit datacenter ligt op een afstand van ongeveer 30 kilometer van AMS1, wat de locatie bij uitstek geschikt maakt voor een twin/dual datacenter concept.

Over Air@Work
Air@Work (airatwork.com) is een baanbrekende fabrikant en wereldwijde leverancier van innovatieve koeling oplossingen. Het Nederlandse bedrijf is gevestigd in Woerden en opgericht door enkele experts op het gebied van luchtbehandeling. De koeling systemen van Air@Work bieden betrouwbare, energie-efficiënte en kosteneffectieve koeling oplossingen voor datacenters, computerruimtes en gebouwen in het algemeen. De modulaire, indirect adiabatische koeling maakt gebruik van StatiqCooling – een gepatenteerde synthetische warmtewisselaar technologie die door Air@Work is ontwikkeld.

Fotomateriaal
Switch Datacenters heeft foto’s ter beschikking die door media rechtenvrij gebruikt kunnen worden. De foto’s kunnen worden gedownload via de Media Kit op de site van Switch Datacenters:

Media contact

Switch Datacenters
Gregor Snip, CEO Switch Datacenters
press@switchdatacenters.com
Laatste van Switch Datacenters
Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX

Workfront benoemt David Burggraaf tot Chief Technology Officer

Innovatie-enabler Rubix kiest voor strategische PR- en marketingaanpak van Lubbers De Jong TECH PR

Embedded World 2020 – Wibu-Systems op kruispunt van industriële transformatie

Genealogisch computerprogramma Ancestor Tree Manager

Nuance kondigt de beschikbaarheid van Ambient Clinical Intelligence in de VS aan

Motiv ICT Security en KnowBe4 partneren in strijd tegen social engineering

Cisco 2020 CISO Benchmark: meer investeringen in cloudsecurity en automatisering om complexiteit te bestrijden

IT-managers luiden noodklok voor digitale veiligheid door massale route naar de cloud

Ultimum en Baangericht sluiten bijzonder convenant

BlackBerry breidt mogelijkheden EPP en EDR uit met verbeterd CylancePROTECT® en CylanceOPTICS®

Yolt Technology Services biedt open banking-dekking van +90% in Nederland

Liferay benoemt Pieter van der Werf tot General Manager Benelux

Europees Onderzoek: open data aanjager economie

Rabo Frontier Ventures Commits to Speedinvest 3
Qualys maakt nieuwe Vulnerability Management-oplossing VMDR® klaar voor brede beschikbaarheid medio maart

Boomi lanceert nieuwe Integration Center of Excellence service

Databricks versnelt de opzet van data lakehouses met Databricks Ingest

Onderzoek: zorgen rond security remmen adoptie public cloud

IntraData vernieuwt huisstijl en website

Mkb verspilt tijd en geld met omslachtige facturatie

Unisys breidt beveiliging uit naar containeromgevingen en Kubernetes met Stealth® 5.0 Software

LogRhythm voor achtste achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot leider in Gartner’s Magic Quadrant for Security Information and Event Management

Meer beveiligingslekken in 2019 ondanks toename security-uitgaven

Logo KINXX PR
Switch Datacen.. contact

Logo Switch Datacenters

Gregor Snip
  sales@switchdatacenters.com
  www.switchdatacenters.com
Switch Datacen.. sociaal

Switch Datacen.. tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo IntraData

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com