www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlContentbureau
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Veeam introduceert Direct Restore to Microsoft Azure voor Veeam Backup & Replication en Veeam Endpoint Backup

Met Azure-appliance on-premise workloads herstellen en migreren naar de cloud

Utrecht, 23 maart 2016 – Veeam® Software, leverancier van oplossingen voor Availability for the Always-On Enterprise™, introduceert Direct Restore to Microsoft Azure. Deze voorgeconfigureerde Azure-appliance is nu gratis te proberen in de Microsoft Azure Marketplace en biedt cloud-restore voor Veeam Backup & Replication™ en Veeam Endpoint Backup™. Gebruikers kunnen hiermee on-premise workloads herstellen en migreren naar de cloud via een geautomatiseerd fysiek-naar-virtueel- en virtueel-naar-virtueel-conversieproces.

Marktanalistenbureau IDC ziet momenteel al een overstap naar de hybride cloud en verwacht dat die binnenkort nog sneller gaat. Uit een recent onderzoek van IDC Research komt het volgende naar voren: “Afhankelijk van de precieze definitie van een hybride cloud heeft 20 tot 45 procent van de respondenten inmiddels een – wat zij noemen – hybride-cloudstrategie geïmplementeerd. Daarnaast hebben bijna alle respondenten plannen – in enige vorm – voor een hybride cloud.”

“In 2018 is meer dan de helft van de IT-infrastructuren en software bij grote ondernemingen cloudgebaseerd, en in 2020 is dat 60 tot 70 procent”, schrijft Frank Gens, senior vicepresident en chief analyst bij IDC Research1. “Een strategie voor digitale transformatie doorvoeren zonder een basis van cloud-IT is dan volstrekt onmogelijk.”

Om te voldoen aan de nieuwe uitdagingen die spelen bij de versnelling van cloudadoptie, biedt Direct Restore to Azure de mogelijkheid om op Windows gebaseerde virtual machines, fysieke servers en endpoints snel te restoren naar Azure om zo de impact op de business zo klein mogelijk te houden. Daarnaast stelt de nieuwe feature gebruikers in staat geplande workloadmigraties van on-premise naar de cloud uit te voeren en zo de druk op on-premise resources te verminderen. Verder is het eenvoudig op Azure gebaseerde testomgevingen te creëren. Hiermee testen gebruikers back-upbetrouwbaarheid en patches en kritische updates. Zo beperken ze de risico’s die gepaard gaan met de inzet van applicaties.

Met Veeam Cloud Connect (VCC) for the Enterprise (VCC-E) – dat ook te vinden is in de Azure Marketplace – maakte Veeam het voor organisaties al mogelijk back-ups op te slaan in Microsoft Azure. Hiermee creëren klanten direct back-upopslagplaatsen en verplaatsen ze on-premise back-uparchieven automatisch naar Azure. Deze combinatie van Microsoft en Veeam biedt grote ondernemingen kosteneffectieve Azure-storage en daarbovenop de fijnmazige herstelmogelijkheden van Veeam.

De mogelijkheid om back-ups direct te herstellen, betekent dat gebruikers Azure kunnen inzetten als on-demand clouddatacenter voor disaster recovery (DR). Bovendien benutten ze zijn flexibele en schaalbare cloud-resources. Direct Restore to Microsoft Azure laat organisaties volop profiteren van de Azure-cloudplatform bij de transformatie van hun datacenter als basis voor de Always-On Enterprise.

Nicole Herskowitz, senior director of product marketing, Microsoft Azure bij Microsoft: “De cloud speelt al een sleutelrol in het moderne datacenter. Dankzij de combinatie van Veeam en Microsoft Azure kan de IT-afdeling Veeam nu gebruiken om on-premise data te migreren en restoren naar onze cloud en te profiteren van de schaalbaarheid, betrouwbaarheid en robuustheid van Azure. Samen zorgen we ervoor dat de data van onze klanten altijd beschikbaar is.”

Ratmir Timashev, CEO van Veeam Software: “De hybride cloud is flexibel, schaalbaar en kosteneffectief, en is daarom steeds aantrekkelijker voor IT-beheerders. En Microsoft Azure blijft een groot marktaandeel houden. Met Direct Restore bieden we gebruikers nog meer Veeam Availability-oplossingen en stellen we hen in staat de kracht van de cloud optimaal te benutten. De combinatie van Microsoft en Veeam geeft IT-beheerders de flexibiliteit en schaalbaarheid van Microsoft Azure en de beschikbaarheid en databeheerexpertise van Veeam.”

De nieuwe feature is bedoeld voor klanten die Veeam-back-ups herstellen die gecreëerd zijn door Veeam Backup & Replication, Veeam Endpoint Backup™ FREE en Veeam Backup™ Free Edition to Microsoft Azure (IaaS). De nieuwe feature is nu beschikbaar en wordt daarnaast geïntegreerd in toekomstige versies van Veeam Backup & Replication.

1 Frank Gens, Senior Vice President & Chief Analyst at IDC; Worldwide and Regional Public IT Cloud Services Forecast, 2015–2019; December, 2015.

Over Veeam Software
Veeam kent de nieuwe uitdagingen waar ondernemingen over de hele wereld mee te maken krijgen bij het mogelijk maken van de Always-On Business™. Ze moeten 24/7/365 functioneren. Daarom heeft Veeam als marktpionier Availability for the Always-On Enterprise™ ontwikkeld. Veeam helpt ondernemingen bij het realiseren van recovery time en point objectives (RTPO™) van minder dan vijftien minuten voor alle applicaties en data. Veeam gebruikt daarvoor een fundamenteel nieuw type holistische oplossing dat zeer snel herstel, dataverliespreventie, geverifieerde herstelbaarheid, geoptimaliseerde data en volledig inzicht biedt. De Veeam Availability Suite™, waarin Veeam Backup & Replication™ is opgenomen, maakt gebruik van virtualisatie-, opslag- en cloudtechnologieën. Hierdoor kunnen organisaties tijd besparen, risico's verkleinen en investeringen en operationele kosten verlagen zodat ze hun doelstellingen kunnen behalen.

Veeam, dat in 2006 is opgericht, telt momenteel wereldwijd 37.000 ProPartners en heeft meer dan 183.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor van Veeam bevindt zich in Baar, Zwitserland, en het bedrijf heeft kantoren over de hele wereld. Meer informatie is te vinden op www.veeam.com.

Contactinformatie:
LVTPR