www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2483 volgers blijven op de hoogte!

Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging

Maassluis, 22 maart 2016 – Uit onderzoek gehouden op de World Hosting Days blijkt dat de public cloud niet als bedreiging wordt gezien voor cloud- en hosting providers. Het onderzoek is door cloud provider Amsio en datacenterleverancier Interxion gehouden onder 269 bezoekers van de World Hosting Days, de grootste en drukst bezochte hosting gerelateerde beurs ter wereld.

Slechts 28 procent van de respondenten ziet de public cloud als een serieuze bedreiging voor cloud- en hosting providers. Het merendeel maakt zich dus geen zorgen. Cloud providers die geen public cloud-strategie toepassen, zullen volgens deze respondenten over vijf jaar gewoon nog bestaansrecht hebben. Wel wordt verwacht dat tegen die tijd 56 procent van alle applicaties in de public cloud zal draaien.

Security grootste nadeel public cloud
44 procent van de respondenten maakt momenteel zelf geen gebruik van een public cloud. Indien er wel gebruik wordt gemaakt van een public cloud, dan is dat meestal Amazon (18%) of Microsoft Azure (17%).

Schaalbaarheid en flexibiliteit worden met respectievelijk 57 en 49 procent als de grootste voordelen van een public cloud gezien door de respondenten. De prijs is met 35 procent goed voor een derde plek. Security (46%) en het feit dat er geen lokale support is (28%), worden als grootste nadelen van een public cloud gezien. Ook het gebrek aan ‘op maat gemaakte oplossingen’ in de public cloud wordt door 21 procent als groot nadeel gezien.

Hybrid cloud het meest populair
Aan de respondenten is gevraagd welk cloud-model de voorkeur heeft als het gaat om het hosten van de IT-infrastructuur. Hierbij geeft 39 procent de voorkeur aan een hybride model, gevolgd door private cloud (31%) en public cloud (15%). On premise is het minst populair.

Managed Public Clouds van Amsio
Volgens Gerben van Leeuwen, directeur van Amsio, bevestigt dit onderzoek wat hij in de markt ook ziet: “Bij een groot aantal van onze klanten wordt de locatie van de infrastructuur de komende jaren steeds minder relevant. Daar spelen wij op in door Managed Services op de public cloud te leveren, waarmee wij inzicht geven in de performance, beschikbaarheid en op welke manier workloads het beste afgehandeld kunnen worden.”

Michael van den Assem, Algemeen Directeur van Interxion Nederland: “Elke organisatie die een migratietraject naar de cloud start, ziet zich voor de uitdaging geplaatst om bestaande IT-infrastructuur in een hybride omgeving optimaal functionerend te krijgen. Het is zaak om de applicaties die lokaal draaien op een veilige manier en met de best mogelijke prestaties te verbinden met de applicaties die in de cloud zijn ondergebracht.”

-----------------------------------------------------------

Profiel respondenten
De respondenten werken voornamelijk in Duitsland en Nederland. 56 procent van hen is Hosting Service Provider of Independent Software Vendor en werkt voor een bedrijf dat meer dan vijftig werknemers bevat. De World Hosting Days werd door de meerderheid voor de tweede keer bezocht.

Over Amsio
Amsio biedt sinds ruim 15 jaar een breed scala aan managed- en cloud services voor het bedrijfsleven. Met meerdere gecertificeerde datacenters en eigen IP netwerk is Amsio uniek gepositioneerd om goede beheerde infrastructuur- en hybride cloud oplossingen te leveren. Amsio is ISO 9001, ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd en werkt met partners voor partijen als KLM, Heineken en TNT Post. Meer informatie kunt u vinden op www.amsio.com.

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 41 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Logo Amsio: https://www.amsio.com/wp-content/themes/amsio/images/amsio.png
Infographic: https://www.amsio.com/wp-content/uploads/2016/03/Infographicamsio2016.pdf
Laatste van Amsio
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging

Conspect, Jibes, Scamander en OCS Consulting nemen Saas Now op in portfolio

Saas Now: self service BI en Analytics in de cloud
Amsio contact

Logo Amsio

info@amsio.com
  www.amsio.com
Amsio sociaal

Amsio tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl