Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 146 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Minkels lanceert ROI Calculatie Tool voor datacenter aisle containment

Calculatiemodel van Minkels toont energiereductie aan van ten minste 30%

Veghel, 16 maart 2016 – Minkelswereldwijd leverancier van modulaire en energie-efficiënte datacenteroplossingen – lanceert vandaag een white paper over de ROI-calculatie voor investeringen in aisle containment. Minkels, onderdeel van de beursgenoteerde onderneming Legrand (Euronext Paris: LR), toont hiermee de energie-efficiëntie van aisle containment aan. De nieuwe Minkels white paper biedt een goed onderbouwd rekenmodel en omvat alle parameters die nodig zijn voor het berekenen van het rendement van aisle containment-investeringen.

Minkels speelt met haar nieuwste white paper ‘ROI Calculation Tool – Evaluate the return on investment (ROI) of an aisle containment' in op maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en een verdere vermindering van het energieverbruik van datacenters. Minkels lanceert de white paper tijdens het evenement Light + Building in Frankfurt, Duitsland.

Het evenement, een van de meest toonaangevende vakbeurzen voor verlichting en slimme systeemoplossingen voor gebouwen, vindt plaats in Messe Frankfurt van 13-18 maart 2016. Op Light + Building is Minkels – samen met Legrand – te vinden op stand B86 in Hal 11-1.

"Het gebruik van aisle containment in de white space biedt enorme kansen voor datacenter-eigenaren en zijn gebruikers om te besparen op energieverbruik," zegt Niek van der Pas, Lead Data Center Expert bij Minkels en auteur van de white paper. "Minkels heeft berekend dat een vermindering van het energieverbruik van ten minste 30% tot 40% haalbaar is, enkel door het installeren van aisle containment-infrastructuur – ook wel Cold Corridors genoemd. Maar de werkelijke energie- en kostenbesparingen zijn afhankelijk van gebruikersspecifieke situaties. De Minkels ROI Calculation Tool – uitvoerig beschreven in deze white paper – helpt gebruikers om hun rendement te bepalen."

ROI-calculatiemodel
De Minkels white paper biedt een rekenmodel en omvat alle vereiste ingrediënten om de juiste berekeningen voor een gebruikersspecifieke ROI te maken. Deze ROI-berekening houdt rekening met zaken als aisle containment-kosten en luchtstroomoptimalisatie.

"Deze white paper staat bol van hands-on technische informatie die nodig is voor de besluitvorming rondom investeringen in aisle containment", aldus Christiaan van Terheijden, CEO van Minkels. Dit alles wordt omlijst door een managementsamenvatting die datacenter-eigenaren de mogelijkheid biedt om de daadwerkelijke waarde en ROI van aisle containment te bepalen. Een Atos customer case study en uitleg over fiscale voordelen voor de toepassing van energie-efficiënte datacenter-apparatuur, tonen de waarde voor het management aan."

High-density - Big Data, IoT
Het isoleren van warme en koude luchtstromen door de toepassing van aisle containment zorgt voor een besparing op energiekosten, terwijl de IT-apparatuur – binnen de specificaties van de fabrikant – wordt gekoeld. Het voorkomt ook het ontstaan van hot spots die kunnen leiden tot defecten aan apparatuur en storingen in datacenters. Verder zorgt aisle containment – bij de inzet van high-density infrastructuur voor Big Data- of IoT-doeleinden – voor een optimale bedrijfsefficiëntie door de gelijkmatige verdeling van de temperatuur.

Koelsystemen en ook de stroomverdeling zijn andere belangrijke ingrediënten voor het realiseren van energie-efficiënte, voorspelbare en betrouwbare datacenter-infrastructuur.

Over de white paper
De Minkels white paper 08, ‘ROI Calculation Tool – Evaluate the return on investment (ROI) of an aisle containment', is er één in een reeks van Minkels white papers, waarin waardevolle datacenter-kennis gedeeld wordt op management- en technisch niveau. De white paper is aan te vragen via: www.minkels.com/whitepaper.

Tijdens Light + Building zal Minkels ook de nieuwste versie van haar corporate magazine uitbrengen, met een artikel over de nieuwe white paper. Daarnaast omvat het Minkels Magazine o.a. internationale customer case studies, een artikel over de vernieuwde Europese EN 50600 norm en een diepte-interview met Eric Schwartz, president EMEA van Equinix. Het magazine is te downloaden via: www.minkels.com/magazine_EN_2016-1.

Minkels Next Generation Cold Corridor

Over Minkels
Minkels is een kennisgedreven producent en wereldwijd leverancier van kwalitatief hoogwaardige totaaloplossingen voor datacenterinfrastructuur. De producten vallen op dankzij innovatie en flexibiliteit. Klanten zijn altijd verzekerd van de nieuwste datacentertechnologieën; modulaire oplossingen die beantwoorsden aan klantspecifieke en evoluerende businessbehoeften.

Het merk Minkels maakt onderdeel uit van het merkenportfolio van Legrand, een beursgenoteerde organisatie (Euronext Paris: LR). Met een solide groei en een lange traditie in de ontwikkeling en productie van oplossingen voor datacenter- en serverruimtes, weet Minkels klanten duurzaam aan zich te binden. Van commerciële datacenters en MKB tot corporate ondernemingen en overheidsorganisaties.

Meer informatie over Minkels: www.minkels.com

Voor meer informatie voor de pers:

Minkels
Vincent Liebe, Marketing Manager
Vincent.liebe@minkels.com
T +31 (0)413 31 11 87

KINXX PR
Koen Stegeman
koen@kinxx.nl
Laatste van Minkels
Minkels en datacenteroperators ontwikkelen samen gloednieuw kastenplatform 'Nexpand'

Minkels lanceert whitepaper 10 over het gebruik van de EN 50600 om een energie-efficiënt datacenter te ontwerpen

MainOne en Minkels kondigen uitbreiding van West Afrika’s grootste Tier III+ datacenter (MDXi) aan
Verstreken tijd: 4 jaar en 146 dagen

Logo KINXX PR
Minkels contact

Logo Minkels

info@minkels.com
  www.minkels.com
Minkels sociaal

Minkels tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope