www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 144 dagen geleden)

Gas, water én licht nu in één oogopslag in beeld

Energiemonitor Smappee breidt uit voor nog meer besparingen

Kortrijk, 16 maart 2016 – Zowel consumenten als kleine en middelgrote bedrijven kunnen nu nog meer besparen op de maandelijkse lasten. Smappee brengt naast het elektriciteitsverbruik nu ook het verbruik van gas en water in beeld. Door het verbruik van zowel gas, water als licht te monitoren, bespaart een gemiddeld huishouden tien procent extra op de maandelijkse kosten. Daarmee is de Smappee gas- en watermonitor binnen een jaar terugverdiend.

Smappee draagt met haar energiemonitor bij aan de behoefte van consumenten en bedrijven om minder energie te gaan gebruiken en dus minder geld daaraan uit te geven. Door het elektriciteitsverbruik realtime op toestelniveau te meten, kunnen gebruikers tot wel twaalf procent minder energie verbruiken. Als de gebruikers aan de hand van het inzicht oude apparaten die veel energie verbruiken vervangen, kunnen ze zelfs tot dertig procent besparen.

Automatisch besparen op gas en water
Met de gas- en watermonitor wordt nu ook dat verbruik in kaart gebracht, waardoor die kosten nog verder verlaagd kunnen worden. Het potentieel is groot, aangezien een gemiddeld huishouden anderhalf keer zoveel gas en water (gemiddeld 1.309,20 euro per jaar) als stroom (gemiddeld 708 euro per jaar) verbruikt. Met het vernieuwde inzicht en de bijpassende extra besparing van tien procent, heeft de monitor zich binnen een jaar terugbetaald.

“Tot nu toe focuste Smappee zich op het monitoren van elektriciteit, maar dat is uiteindelijk maar een derde van de nutsvoorzieningenfactuur”, vertelt Stefan Grosjean, CEO en mede-oprichter van Smappee. ‘Twee derde gaat naar gas en water, waardoor de Smappee gas- en watermonitor een logische tweede stap is. Net als bij elektriciteit krijgt de consument bovendien nog steeds erg ondoorzichtige facturen van zijn gas- en waterleverancier. Onze nieuwe tool geeft de gebruiker inzicht in zijn verbruik, waardoor hij automatisch bespaart. Dat is goed voor hem, maar ook voor de planeet.’

Naast het inzicht voorziet de nieuwste Smappee ook in het Lekalarm. Eventuele gas- en waterlekken zijn uiteraard gevaarlijk. Maar zeker waterlekken zijn duur: uit een waterlek van twee millimeter stroomt 192 liter water per uur. Zoveel water verbruikt een gemiddeld persoon in Nederland in anderhalve dag!

Water en gas zijn schaarse goederen
Volgens een onderzoek van de VN zal de vraag naar water in 2050 met vijftig procent gestegen zijn. Dat betekent dat als de huidige waterconsumptie zich doorzet, twee derde van de wereld over tien jaar in een waterarm gebied leeft. Dat heeft uiteraard ook gevolgen voor de prijzen van water. In Nederland zijn we ons daar terdege van bewust: onze waterconsumptie is sinds 1995 afgenomen van 137 liter per dag naar 119 liter per dag in 2013. Om verder te besparen, is inzicht echter onontbeerlijk.

Ook gas zijn we in Nederland de afgelopen jaren minder gaan gebruiken. Alleen is gas het meest kostbaar (gemiddeld 88 euro per maand) en heeft het grootste aandeel van ons energieverbruik. Waar 28 procent van ons energieverbruik in elektriciteit zit, wordt 38 procent nog opgeslokt door aardgas. Door het inzichtelijk maken van het gasverbruik (en het eventueel vervangen van de oude cv-ketels of gasfornuis), kan hier eenvoudig op bespaard worden.

‘Smappee wil het voortouw nemen in de energietransitie’, vertelt Grosjean, ‘waarbij consumenten onafhankelijk worden en controle krijgen over hun eigen verbruik en productie. Voor ons zijn dit allemaal stappen naar het moment waarop woningen zullen functioneren als gedecentraliseerde water- en energiehubs. Pas nu gas en water ook betrokken worden, kunnen we meer controle neerleggen bij de gebruiker.’

De Smappee gas- en watermonitor is eenvoudig te installeren door enkele sensoren op de bestaande aardgas- en watermeter te plaatsen.
Laatste van smappee
CES: Belgisch bedrijf Smappee gelauwerd op CES Innovation Awards

Grip op energiestromen in en om het huis met Smappee Plus

Smappee integreert Amazon Alexa en maakt gewone apparaten slim
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 5 jaar en 144 dagen
smappee contact

Logo smappee

smappee sociaal

smappee tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4