www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Mobiel shoppen wordt volwassen

Klanten met weinig tijd grijpen steeds vaker naar hun smartphone wat leidt tot groei in websitebezoek, vollere winkelmandjes en toename van aantal bestellingen

Amsterdam, 15 maart 2016 - Demandware® Inc. (NYSE: DWRE), marktleider op het gebied van zakelijke cloud commerce-oplossingen, heeft de resultaten van de Shopping Index over het vierde kwartaal van 2015 (inclusief een samenvatting van 2015) bekendgemaakt. De Demandware Shopping Index meet de groei van ecommerce en is gebaseerd op een analyse van het online shopgedrag van meer dan 400 miljoen consumenten wereldwijd. Uit het rapport komen de trends die deze groei stimuleren naar voren. Demandware concludeert onder andere dat 2015 'het jaar van mobiel shoppen' was.

Uit de Demandware Shopping Index 2015 blijkt dat de populariteit van winkelen, een cijfer dat de groei in het aantal online shoppers weergeeft, enorm is toegenomen. Het is goed voor 98 procent van de groei van ecommerce in het vierde kwartaal van 2015. Bovendien was er een toename in de consumentenbestedingen - een combinatie van de verandering van de frequentie van websitebezoeken, het conversiepercentage en de gemiddelde orderwaarde – wat zorgde voor een stijging van twee procent groei in ecommerce. De gecombineerde stijgingen van de consumentenuitgaven en consumentenaantrekkingskracht zorgde in 2015 voor een stijging van de Demandware Shopping Index van ruim een kwart (26%).

“Consumentenaantrekkingskracht is de stuwende kracht achter de groei van ecommerce”, aldus Rick Kenney, hoofd Consumenteninzicht bij Demandware. “De enorme stijging van het aantal klanten dat ervoor kiest om digitaal te winkelen is een duidelijk teken dat online winkelen zich blijft ontwikkelen.”

2015: het jaar van de smartphone
Na jarenlange toename van mobiel internetten heeft de smartphone het uiteindelijk gewonnen van andere mobiele apparaten in 2015. Smartphones zorgden voor de totale groei van het aantal websitebezoeken en online winkelmandjes, en voor het grootste en nog steeds groeiende deel van het aantal bestellingen. Dit heeft een daling van het aantal websitebezoeken en winkelmandjes op tablets en computers tot gevolg. Online traffic en het aantal bestellingen op tablets daalden met respectievelijk 19 (vierde kwartaal) en 10 procent (volledig jaar 2015). In totaal steeg het aandeel online traffic op smartphones van 30 en 43 procent, en het aantal bestellingen nam met 23 en 50 procent toe.

“In 2015 stapte de consument over op mobiel. Dit betekent voor retailers dat ze mobiel prioriteit moeten geven. Steeds meer shoppers komen voor de eerste keer in contact met een merk via hun mobiele apparaten”, verklaart Kenney. “Vooral als millennials - die voor het overgrote deel voor het eerst in contact komen met een merk via hun smartphone - de doelgroep vormen, is het van cruciaal belang dat ze dat eenvoudig en snel kunnen doen.”

Trends om in de gaten te houden in 2016
Naast het steeds belangrijker worden van de smartphone, zetten de volgende trends zich waarschijnlijk voort in 2016 en zijn daarom belangrijk om in de gaten te houden:

Minder tijd op de website – Demandware kwam erachter dat zowel de gemiddelde tijd per websitebezoek (daling van 11%) als de gemiddelde tijd per bezoek met een smartphone (daling van 19%) in het vierde kwartaal afnamen. Door toenemende personalisering zal deze trend zich waarschijnlijk voortzetten, aangezien retailmerken het voor klanten efficiënter maken om in meerdere kanalen tegelijk contact te leggen en aankopen te doen.

Meer winkelmandjes – Winkelmandjes zijn momenteel de manier voor cross-channel contact en het vierde kwartaal liet een algehele stijging van het aantal gecreëerde winkelmandjes zien. Dit is een goed teken voor omnichannel retailers die op winkelmandjes vertrouwen om de kloof van het digitale segment naar de winkel te overbruggen.

Verwachtingen van shoppers – Klanten verwachten gratis verzending en kortingen, maar geven steeds meer de voorkeur aan een op maat gemaakte exclusieve winkelervaring.

De volledige Demandware Shopping Index is hier te vinden.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over de Demandware Shopping Index
De Demandware Shopping Index meet de groei van de digitale handel en is het product van twee belangrijke attributen die consumenten tentoonspreiden op websites die transacties afhandelen in de Demandware Commerce Cloud: consumentenaantrekkingskracht en consumentenbestedingen. De index geeft een analyse van gegevens van dezelfde websites in de loop van de tijd en omvat de gedragsmatige gegevens van meer dan 400 miljoen consumenten die interacties hebben met die sites. Demandware heeft gegevens verzameld van digitale handelssites die transacties afhandelen in de Demandware Commerce Cloud en die actief waren in 2015 en 2014. De index en de bijbehorende reeks belangrijke digitale handelsstatistieken worden driemaandelijks gepubliceerd.

Over Demandware
Demandware, marktleider op het gebied van zakelijke cloud commerce-oplossingen, ondersteunt ’s werelds grootste retailorganisaties bij constante vernieuwing in een complexe consument gedreven wereld. Demandware’s open cloud-platform biedt unieke voordelen zoals naadloze innovatie, het LINK-ecosysteem van partners en community inzichten om klantervaringen te optimaliseren. Deze voordelen zorgen ervoor dat klanten van Demandware marktleider kunnen worden en sneller kunnen groeien. Voor meer informatie: www.demandware.com of mail ons via info@demandware.nl.

Volg ons ook op:
Demandware Blog

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met het team van LEWIS:
Tel: +31 (0)40 235 4600
Email: demandwarenl@teamlewis.com
Tags bij dit bericht
Eerder van Demandware
14 jul 2016 Eind 2017 worden de meeste online aankopen gedaan via mobiel

12 jul 2016 Demandware helpt klanten met de introductie van Apple Pay op internet

8 jun 2016 Van Bommel start eerste online winkel met Demandware Commerce Cloud

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com