www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

IFS PRESENTEERT GLOBAL CHANGE SURVEY: 93 PROCENT VAN BEDRIJVEN ZIET VERANDERING ALS KANS

In de Benelux is werknemersgedrag met 44 procent de belangrijkste factor bij de verandering en beïnvloeding van bedrijven.

IFS, wereldwijd leverancier van bedrijfsapplicaties, publiceert de resultaten van een enquête onder meer dan duizend IT-beslissers in veertien landen. De ondervraagden zijn werkzaam bij bedrijven in diverse branches, waaronder industriële productie, bouw en retail. 93 procent van de respondenten staat open voor verandering en ziet het als kans voor zijn bedrijf.

Twee derde van de respondenten is het erover eens dat de volgende factoren de grootste impact hebben op de sturing van veranderingen binnen het bedrijf: de gewenste koers van het bedrijf, duidelijke bedrijfsdoelen en effectief leiderschap. Respondenten werd ook gevraagd om uit een lijst de meest invloedrijke veranderingen in de markt of sociale veranderingen die invloed hebben op hun bedrijf, te selecteren. Met 68 procent van de stemmen lijkt er wereldwijd consensus te bestaan dat verandering in vraag vanuit de klant de factor is, die hedendaagse bedrijven verreweg het meest beïnvloedt. Bedrijfsbeslissers op C-level werden door 37 procent van de respondenten als op één na meest belangrijke factor gezien, gevolgd door beschikbaarheid van goederen en diensten met 29 procent.

Het onderzoek laat wel een verschil van mening zien tussen respondenten in verschillende delen van de wereld en verschillende branches als het gaat over factoren die van invloed zijn op verandering. De belangrijkste bevindingen zijn de volgende.
  • In de Benelux en Noorwegen legt het werknemersgedrag bij bedrijven het meeste gewicht in de schaal. In beide regio’s koos bijna de helft voor deze factor als belangrijk voor bedrijfsverandering (vergeleken met een wereldwijd gemiddelde van 28 procent).
  • In China vindt twee derde van de ondervraagden dat bedrijfsbeslissers op C-level zeer veel invloed hebben (vergeleken met 37 procent wereldwijd).
  • In Duitsland geeft bijna de helft van de respondenten aan dat nieuwe, baanbrekende technologieën veel invloed hebben op bedrijfsveranderingen. Wereldwijd koos gemiddeld slechts één op de vier respondenten voor deze factor.
  • Van de ondervraagde respondenten in alle landen zei meer dan driekwart van de Braziliaanse respondenten dat lokale veranderingen door de overheid en lokale wetten en regelgeving een grote impact hebben op verandering, vergeleken met 38 procent wereldwijd. Dit staat in schril contrast met Duitsland, waar deze factoren in slechts twee procent van de gevallen als zeer belangrijk worden gezien.
  • Spanje vindt als enige land het C-level even belangrijk als de vraag van de klant; beide zijn door 59 procent van de respondenten gekozen.
De rol van baanbrekende technologieën is opvallend in de productiesector, waar respondenten de factor schalen als de op één na invloedrijkste factor in bedrijfsverandering. Aan de andere kant van de schaal in de productiebranche staat het C-level: door slechts vier procent van de respondenten gekozen als belangrijkste stimulus, vergeleken met de veel hogere twintig procent in de bouw en retail.

Mark Boulton, CMO van IFS: “De vorm die nieuwe technologieën aannemen, is constant aan verandering onderhevig, en bij IFS houden we de gevolgen hiervan scherp in de gaten. Dit om er zeker van te zijn dat we met onze expertise op het gebied van technologie en de branche voorop blijven lopen, en dat we onze klanten kunnen blijven begeleiden bij het maken van de juiste beslissingen. De resultaten van dit klantenonderzoek stellen ons in staat om ondersteuning voor elke branche en iedere klant op maat te maken. Niemand kan de toekomst voorspellen, maar door dat te accepteren, kunnen bedrijven zich wel voorbereiden op flexibel zijn en gebruik maken van de zakelijke mogelijkheden die verandering vaak brengt.”

Over het onderzoek
Meer dan duizend respondenten in veertien landen (Verenigde Staten, Duitsland, Zweden, Frankrijk, Brazilië, Groot-Brittannië, Noorwegen, België, Nederland, Luxemburg, Denemarken, Spanje, China, Polen) zijn ondervraagd om inzicht te verkrijgen in hun mening over verandering binnen bedrijven. Respondenten zijn onder andere de belangrijkste IT-beslissers, onder wie CIO’s en CTO’s, uit een breed scala van branches waarmee IFS werkt – waaronder industriële productie, bouw en aannemers, en retail en groothandel.

Over IFS
IFS™ is wereldwijd een erkend leider in het leveren van enterprise-software op het gebied van Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise Asset Management (EAM) en Enterprise Service Management (ESM). IFS brengt zijn klanten in specifieke sectoren dichterbij hun business en helpt hen zich slagvaardiger te maken om optimaal te kunnen inspelen op veranderingen. IFS is een beursgenoteerde onderneming (XSTO: IFS), opgericht in 1983, met meer dan 2.800 medewerkers. IFS ondersteunt meer dan een miljoen gebruikers wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners. Meer informatie is te vinden op www.ifsworld.com. Contactinformatie

IFS

Petra Tuitert
Marketing Manager Benelux
Petra.tuitert@ifsworld.com

LVTPR
Metta van Straten/ Marcel Klein
Ifs@lvtpr.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van IFS
27 nov 2019 IFS tekent contract met SBM Offshore

5 nov 2019 Drie keer meer klantwaarde

29 okt 2019 IFS biedt nieuwe gebruikerservaring en API’s ter ondersteuning van open en breed inzetbare bedrijfsapplicatiesuite
Ontdek gratis de nieuwe Sensus Process Modeler voor de Mac

1DigitalNL lanceert BeleidsZaak voor beleidsmakers

Door ketensamenwerking krijgt verduurzaming vleugels

Cloudgaming is de toekomst: de noodzaak van een krachtig thuisnetwerk

MediusFlow gekozen tot voorkeursoplossing voor geautomatiseerde factuurverwerking voor Microsoft Dynamics 365 Business Central

Citrix verstevigt de banden met Amazon Web Services

Gemeente Noordoostpolder gaat voor digitale besluitvorming en duurzaam archiefbeheer met BCT

70 procent van de Nederlandse financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie

Nederland en België betrokken bij beëindigen van malware-activiteiten

Dit zijn de grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020:

Omron Electronics en Van Egmond Groep gaan samenwerking aan op het gebied van roboticaoplossingen

Nieuw Platformcollectief roept op tot dialoog

bitFlyer maakt aankoop cryptovaluta nog makkelijker met Instant Buy

Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risico’s bij gebruik van SaaS-oplossingen

TU Delft start met verhalenplatform over wetenschap(pers)

Trend Micro leider in Hybrid Cloud Security-markt
RTB House selecteert datacenter van maincubes in Amsterdam voor huisvesten van OCP-gebaseerde IT-infrastructuur

QA Consulting: de nieuwe naam van QA Services

Pega breidt Cloud Choice uit met Kubernetes-support

Shippeo opent kantoor in Scandinavië

International Data Spaces Association en iSHARE bundelen krachten voor het realiseren van datasoevereiniteit

Einde Windows 7

Dell Technologies reikt jaarlijkse awards uit tijdens Partner Appreciation Event

Mars kiest Orange Business Services voor nieuw IAN-project

Websuper Picnic levert eerste boodschappen in Heerlen

AMS-IX krijgt nieuwe CFO en Senior Director Sales & Marketing

Hewlett Packard Enterprise verbetert cloudervaring met intelligence en composability

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen

Dataiku maakt stap naar duurzame enterprise AI eenvoudiger met managed Kubernetes clusters en white box AI

TIE Kinetix behaalt PEPPOL AS4 certificering

Sinterklaas bereidt zich goed voor op online aankopen

Logo LVTPR

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax
Logo myBrand
Logo Stocard
Logo Infor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl