Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (5 jaar en 56 dagen geleden)

De Dessert Meesters up and running met M3 in recordtijd van 4 maanden

Arnhem, 14 maart 2016

"Dankzij de jarenlange ervaring van de mensen van Alfa-Beta Solutions in de zuivel, konden we dit project binnen 4 maanden live krijgen", aldus Joost Winkelhorst, Financieel Directeur, Roerink Food Family.

De feiten op een rij
Product: Infor M3/Absolutely food
Bedrijfstak: Food - Zuivel
Implementatiepartner: Alfa-Beta Solutions b.v.
Aantal users: 20

Over het bedrijf
De Roerink Food Family produceert ambachtelijk zuivelproducten, te vinden in vrijwel elke Nederlandse supermarkt. In 1981 begonnen onder de naam Zuivelhoeve is het familiebedrijf inmiddels uitge-groeid tot een keten, bestaande uit de vijf bedrijven: Zuivelhoeve, Zuivelhoeve Winkels, HEKS'NKAAS®, Happy Goat® en De Dessert Meesters.  De Dessert Meesters is sinds 2014 onderdeel van de Roerink Food Family. Voor meer informatie bezoek www.roerinkfoodfamily.nl.

Roerink Food Family breidt uit - Alfa-Beta Solutions faciliteert groei
De groei van Roerink Food Family is mede gefaciliteerd door Alfa-Beta Solutions die Infor M3 bij het familiebedrijf implementeerde. In 2003 werd M3 bij de Zuivelhoeve geïmplementeerd. Hierna volgden de andere bedrijven. Sinds 2015 wordt ook De Dessert Meesters  met Infor M3 aangestuurd.

Business case
  • Opzetten van het complete ERP-system van forecast tot en met klantfacturatie.
  • ERP bij De Dessert Meesters geïncorporeerd in IT-infrastructuur Roerink Food Family.
  • Functionaliteit als Fresh Food Planner is belangrijk; daarbij wordt vraag en productie op elkaar afgestemd rekening houdend met capaciteit en seizoenspieken.

De implementatie

• Dankzij de voorgeconfigureerde Absolutely food omgeving in Infor M3, kon De Dessert Meesters binnen 4 maanden gecontroleerd en zonder problemen live.
  • Flexibliteit is belangrijk. Reworkfunctionali-teit, optimale voorraadplanning en snel kunnen inspelen op vraagverandering worden ondersteund door M3.
  • Van forecast tot productie en van order tot facturatie à het hele proces van De Dessert Meesters is afgebeeld in M3.
  • Inzicht in de kostenstructuur, kostprijzen op basis van activiteiten (ABC), werkelijke verbruiken versus norm en een gedetailleerd inzicht in de commerciële marges, waren absolute vereisten en direct vanaf livegang gerealiseerd.
  • Er is geen maatwerk toegepast in M3. Door deze standaardisatie zijn toekomstige upgrades efficiënt, eenvoudig en niet duur.
  • Het implementatieteam van Alfa-Beta Solutions bestaat uit ervaren consultants, die dag in dag uit bij Foodbedrijven komen.
Joost Winkelhorst, Financieel Directeur, Roerink Food Family: “Niet alleen is de timing en het budget gehaald. Het belangrijkste is de uitkomst. Met dit systeem hebben we volledig inzicht in de processen van De Dessert Meesters, waardoor de operatie gecontroleerd en geborgd kan doen waar zij goed in is: het maken van fantastisch ijs”.

Alfa-Beta Solutions
Alfa-Beta Solutions voorziet bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie van bedrijfssoftware, die zich volledig richt op de kernactiviteit van deze industrie. Wij implementeren en leveren een totale oplossing waarin Enterprise Resource Planning (ERP) en Management Informatie (BI) centraal staan. De succesvolle implementaties die door Alfa-Beta Solutions zijn afgerond kenmerken zich door een snelle ROI, pragmatisme en inzet van consultants die inhoudelijk verantwoordelijkheid nemen in het proces. De ERP oplossing is afkomstig van Infor. Deze bedrijfssoftware is vanaf de grond opgebouwd met de karakteristieken van voedingsmiddelenbedrijven in het achterhoofd: de software vereenvoudigt complexe processen, anticipeert op de klantvraag en kan gemakkelijk meegroeien of veranderen met het bedrijf. De brede functionaliteit kent een grote diepgang welke een antwoord geeft op alle complexe vraagstukken die binnen de feed – en foodindustrie spelen.

Alfa-Beta Solutions b.v.
Meester BM Teldersstraat 5
6842 CT Arnhem
www.alfa-beta-solutions.nl

T. +31 (0)26 38 99 555
E: informatie@alfa-beta-solutions.nl
Laatste van Alfa-Beta Solutions BV
Wijngaard Kaas live met Infor M3

De Dessert Meesters up and running met M3 in recordtijd van 4 maanden

A-ware Food Group kiest voor ERP pakket Infor M3 en Alfa-Beta Solutions
Verstreken tijd: 5 jaar en 56 dagen
Alfa-Beta Solu.. contact

Logo Alfa-Beta Solutions BV

Alfa-Beta Solu.. sociaal

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis