Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Archetype Agency BV

Polycom en Microsoft breiden videosamenwerking uit in Office 365 en Skype for Business

• Polycom® RealPresence® Group Series zal worden gecertificeerd voor Office 365 en Skype for Business
  • Polycom ontwikkelt nieuwe video-oplossingen exclusief voor Skype for Business
  • Polycom en Microsoft leveren gezamenlijk eerste videosamenwerkingsdienst in de cloud
Amsterdam, 11 maart 2016 Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM) en Microsoft kondigen plannen aan om de mogelijkheden van Skype for Business-meetings verder uit te breiden, zodat Polycom-klanten hun bestaande video-investeringen nog beter kunnen inzetten bij een overstap naar Microsoft Office 365 en Skype for Business. Daarnaast kunnen Microsoft-klanten die voor het eerst videosamenwerking gebruiken, de Polycom-technologieën inzetten bij nieuwe implementaties. Klanten kunnen ook samenwerken met andere bestaande videoplatformen via een nieuwe videosamenwerkingsdienst voor de cloud, gebouwd door Polycom en Microsoft.

De in-room RealPresence® Group Series worden geschikt voor Skype for Business Server en krijgen ondersteuning voor Office 365. De bekende Skype for Business-gebruikersinterface op de Polycom® RealPresence Touch™ maakt het nog eenvoudiger voor Skype for Business-gebruikers om videosamenwerking te integreren in bestaande processen. RealPresence Group Series zijn te gebruiken voor diverse meetings: van meetings in kleine vergaderkamers tot enorme presentatieruimten. De  series maken het daarnaast mogelijk Skype for Business te gebruiken in conferentieruimten, bestuurskamers en vergaderruimten van elke omvang.

Als onderdeel van het recent door Microsoft aangekondigde Project Rigel zal Polycom een nieuwe serie vergaderruimteoplossingen speciaal ontworpen voor Skype for Business, leveren. De oplossingen bieden de eenvoud van plug-and-play in diverse configuraties, om zo tegemoet te komen aan de wensen van bedrijven en ruimtes van elke omvang. De spraak- en videotechnologieën van Polycom – zoals Polycom® CX5100 en Polycom® RealPresence Trio™ – worden gecertificeerd voor Project Rigel-oplossingen.

“Gedurende onze twaalfjarige relatie hebben Polycom en Microsoft nauw samengewerkt aan het leveren van samenwerkingsoplossingen die zorgen voor meer productiviteit en betere workflows. Tegelijkertijd bieden deze oplossingen een uitzonderlijke gebruikservaring”, zegt Peter Leav, Chief Executive Officer van Polycom. “Onze klanten vertelden ons dat ze vertrouwen op onze gecombineerde oplossingen om zo productief en efficiënt mogelijk te werken. Samen voorzien we grote en kleine klanten van cloud-ready oplossingen waarmee zij profiteren van optimale samenwerking op de moderne werkvloer.”

Veel klanten zoeken naar een duidelijke aanpak voor hun overstap naar Office 365. De twee bedrijven kondigen vandaag ook aan dat Polycom de eerste cloudgebaseerde videosamenwerkingsdienst voor Office 365-klanten, gehost in de Microsoft Cloud, zal leveren. Zo kunnen Office 365-klanten optimaal gebruik maken van hun bestaande video-investeringen, en verenigen ze bij een overstap naar de cloud eenvoudig oplossingen als die van Polycom, Microsoft en Cisco. De dienst biedt ook de mogelijkheden van Polycom RealConnect-technologie die Skype for Business-gebruikers en niet-Microsoft-endpoints voorziet van dezelfde Skype for Business-ervaring.

“Het verenigen van Skype for Business in Office 365 met de hoogwaardige audio- en video-oplossingen van Polycom biedt klanten een complete toolkit voor samenwerken in de moderne werkomgeving”, zegt Zig Serafin, Corporate Vice-President van Skype for Business.

De aankondiging markeert de volgende stap in de nauwe relatie die de twee bedrijven hebben. Ook betekent het een verdere uitbreiding van het Polycom-portfolio met spraakoplossingen gecertificeerd voor Office 365 en Skype for Business. Meer informatie over hoe Polycom en Microsoft klanten voorbereiden op de werkplek van de toekomst is hier te vinden.

Investering Verwachte beschikbaarheid
Software-update voor Polycom Group Series met ondersteuning voor Office 365 Tweede helft van 2016
Nieuw video-oplossingsportfolio voor Microsoft Skype for Business Eind 2016
Polycom-videosamenwerkingsdienst in de cloud Eerste helft van 2017

Over Polycom
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan 415.000 bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Met de oplossingen verhogen bedrijven en organisaties  hun productiviteit, versnellen hun time-to-market, leveren betere klantenservice en breiden hun educatiemogelijkheden uit. Polycom en zijn partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving, leveren goede gebruikerservaring, ruime samenwerking tussen vendoren en  uitzonderlijke investeringsbescherming. Meer informatie is te vinden op www.polycom.nl en volg Polycom via Twitter, Facebook en LinkedIn.

Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel