www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (5 jaar en 137 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Xerox verhoogt capaciteit en productiviteit van de Impika inkjetpersen

Breukelen, 10 maart 2016 – In de huidige, snel veranderende printproductieomgevingen zijn schaalbaarheid en flexibiliteit steeds belangrijkere criteria bij investering in printtechnologie. Om klanten continu met verbeteringen te ondersteunen, introduceert Xerox vandaag een belangrijke upgrade voor zowel bestaande als nieuwe gebruikers van de complete lijn rotatieve Xerox Impika® inkjetpersen. Het gaat om de producttypes Compact, Reference en Evolution. Dankzij de productiviteitsverbeteringen zijn gebruikers in staat om meer opdrachten binnen te halen en het productievolume op te schroeven.

Met een tot 30 procent hogere afdruksnelheid (40 kHz) kunnen servicebureaus en grafimediabedrijven meer printopdrachten verwerken en een snellere doorlooptijd realiseren. Daarnaast worden pagina’s met gemengde inhoud geoptimaliseerd dankzij de te variëren grootte van de inktdruppeltjes. De kleine druppelgroottes geven scherpe details en vloeiende gradaties in lichte delen en middentinten. De grotere inktdruppeltjes zorgen voor verbeterde densiteit, consistentere kleuren en een betere paginadekking. Met de ‘Very High Quality’ modus, beschikbaar voor het type Evolution en voor de Xerox Impika zwart-wit inkjetconfiguraties, wordt een nieuw niveau in inkjet-afdrukkwaliteit gerealiseerd. Dit is visueel te vergelijken met een 1.200 dpi multi-drop resolutie. Daarnaast maakt deze VHQ-modus een zeer efficiënt inktverbruik en een groter kleurbereik mogelijk.

Cristina Fernandez, vice president en general manager, Continuous Feed Inkjet Business bij Xerox: “Wij zijn bij Xerox constant bezig met innovaties om de prestaties en de toegevoegde waarde van onze technologieën stapsgewijs te verbeteren. Klanten kunnen hierdoor het rendement op hun investering maximaliseren. Zo kunnen zij hun productiecapaciteit opschalen en daarmee een nog betere dienstverlening aan hun eigen klanten leveren. Tegelijkertijd zijn ze in staat om het printvolume te laten groeien als de vraag na verloop van tijd toeneemt.”

Deze software en firmware upgrade is per direct in Nederland beschikbaar.

-xxx-

Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met onze expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en onze kennis van wat gebruikers willen, verbeteren wij de workflow en versterken wij productiviteit, efficiëntie en personalisering. Meer dan 140.000 Xerox-medewerkers, actief in 180 landen, werken aan betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor onze klanten en hun klanten. Op 29 januari heeft Xerox een splitsing aangekondigd. De organisatie wordt opgesplitst in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen, een business proces outsourcing bedrijf en een document technology bedrijf. Xerox verwacht de splitsing eind 2016 te voltooien. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.

Xerox®, Xerox en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

Alle genoemde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke bedrijven.

-------------------------------------------------

Bijschrift bij afbeelding: De Xerox Impika Compact 24-24. Verschillende configuraties en opstellingen zijn mogelijk met de rotatieve Xerox Impika Compact, Reference en Evolution inkjetprinters.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor het ontvangen van RSS feeds, bezoek http://nieuws.xerox.nl/pr/xnl/rss.aspx. Voor open discussies, perspectieven vanuit de sector en events bezoek www.facebook.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxmkb

Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V.

Voor algemene vragen: +31 (0)346 255255 informatie@xerox.com en voor perszaken:
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com

Marcommit (voor Xerox)
Jill Faro of Rosalie Hage +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl
Laatste van Xerox
In drie stappen succesvol naar workflow automation

Xerox ondersteunt printproces coronavaccinatie-uitnodigingen

Onderzoek van Xerox: mkb-bedrijven gebruiken automatisering, digitalisering en security om sterker uit de pandemie te komen
Verstreken tijd: 5 jaar en 137 dagen