www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 8 dagen geleden)

De Nordic ID AR52 stationaire 16poort UHF reader zet een nieuwe standaard

Het Finse Nordic ID introduceert een nieuwe 16 poort RFID reader en een aantal bijpassende antennes, voor logistieke- en retailtoepassingen:

De AR52 is een robuuste RFID reader voor vaste montage. In tegenstelling tot eerdere Nordic ID RFID producten heeft deze reader geen interne antenne maar wel 16 externe antenne poorten (met een industrie standaard SMA connector). Uiteraard zijn er weer een USB en POE Power Over Ethernet aansluitingen, LED indicatoren voor status en foutmelding.  Er is ook een versie met een ingebouwde WLAN draadloos internet aansluiting. Omdat de behuizing van de AR52 van metaal is, heeft de WLAN aansluiting een eigen kleine extern antenne. De behuizing is voorzien van een handige losse metalen bracket, met VESA standaard montagepatroon, voor snelle montage en integratie.

Met 16 antenne poorten is het eenvoudig om snel een ‘smart shelve’ of ‘smart cabinet’ te maken. Dit wordt meestal gebruikt voor permanente inventarisatie van voorraadplanken of automatische uitgiftes. Controlles in logistieke processen is een andere typische toepassing. Voor deze applicaties zijn er nu ook een aantal verschillende, modulaire RFID antennetypes gemaakt.

Vorig jaar werd door Nordic ID al een unieke beam-forming RFID reader met geïntegreerde antenne op de markt gebracht, de AR55. Met de AR55 is het mogelijk om de positie en bewegingsrichting van RFID tags te zien. De basis van alle Nordic ID RFID producten is de eigen NUR engine, dus het is ook mogelijk dezelfde functionaliteit in de AR52 te gebruiken. Door het plaatsen van antennes op kritieke “beslis-momenten” in een logistiek proces, is het eenvoudig met maar één reader deze tags (en dus de ladingdrager of goederen zelf) te volgen. Gebruikmakend van industriestandaard ISO180006c UHF Gen2  passieve tags die overal en goedkoop beschikbaar zijn.

“De AR52 is specifiek ontwikkeld voor de vraag naar permanente inventarisatie op de fashion winkelvloer. Steeds meer bedrijven verkopen hun product via shop-in-shop en kioskachtige formules. Als je dus via derden verkoopt, is het wel essentieel dat je zelf enige controle houdt op wat er dan op afstand gebeurt.” aldus Hielke van Oostrum, salesdirector Nordic ID voor de Benelux en Export. Hij voegt daaraan toe: “Nederland is natuurlijk vooral een logistiek land. We zien hier de meest uiteenlopende innovatieve RFID toepassingen in transport, opslag en maakindustrie“.

Alle Nordic ID producten, dus ook de nieuwe AR52, worden ondersteund door uitgebreide demosoftware en werken dus ‘direct uit de doos’. Er is een duidelijke en helder gedocumenteerde ontwikkelomgeving (de SDK/API voor Windows, Android, Linux, C++ en .NET) die voor iedereen beschikbaar is. Het Nordic ID supportteam helpt daarnaast de systeemintegratoren en andere partners met het ontwikkelen (en zelfs debuggen) van software applicaties en diepgaande RFID kennis.

Over Nordic ID
Nordic ID heeft 30 jaar ervaring in het ontwikkelen en produceren van handheld computers, vaste en draagbare terminals en is daarbij een pionier in RFID toepassingen. Het is één van Europa’s leidende Auto-ID fabrikanten, strevend naar continue innoveren en verbeteren. Hoofdkantoor en productie zijn gevestigd in Salo, Finland. In Alphen aan den Rijn bevindt zich sinds een aantal jaren de Benelux & Export vestiging.

Noot voor de redactie:
Ondersteunend foto materiaal –ook van de échte applicaties- is vrij te downloaden via de Nordic ID Flickr photo-stream  https://www.flickr.com/photos/46806417@N06

Contact informatie:

Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys