www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (6 jaar en 170 dagen geleden)
PR: LEWIS

Viewability zorgt voor toename kijktijd mobile advertising van 170 procent

Resultaten Widespace’s viewability: optimalisatie van relevantie op premium platformen zorgt voor toename ad recall en aankoopintentie

Widespace, de Europese marktleider in mobile brand advertising, biedt sinds vorig jaar viewability aan: de mogelijkheid om viewability campagnes op premium mobiele sites en apps te draaien en deze campagnes te optimaliseren op basis van relevantie. De eerste resultaten laten een forse toename zien van kijktijd, ad recall en aankoopintentie[1]. De belangrijkste bevindingen zijn:
  • Wanneer impressies die gekwalificeerd worden als “viewable” worden vergeleken met alle impressies in dezelfde campagne, dan ligt de gemiddelde kijktijd 170 procent hoger
  • Als dit wordt gekoppeld aan een hoog relevantieniveau, dan neemt ad recall toe met 72 procent en is de aankoopintentie maar liefst 17 keer zo hoog
  • Viewable advertenties zijn langer zichtbaar: 88% van alle advertenties die zijn gemarkeerd als viewable zijn langer dan een seconde in beeld. 50 procent van alle viewable advertenties zijn langer dan drie seconden in beeld[2]
Het viewability-aanbod van Widespace betekent dat alle impressies binnen een campagne waarvoor wordt betaald zichtbaar zijn. Om de impact van dit aanbod op prestaties van en engagement met het merk te meten, heeft het bedrijf de resultaten van de eerste campagnes geanalyseerd. Kijktijddata is hiervoor naast resultaten van Widespace’s Brand Impact Studies gelegd om zo het effect op merk KPI’s, zoals ad recall, ad relevance en aankoopintentie, te meten.

“Door de resultaten van onze viewability campagnes te meten, blijkt dat een combinatie van viewability en relevantie het grootste effect heeft op de merkimpact van een campagne”, zegt Adrian McDonald, Chief Product Officer bij Widespace. “Deze cijfers tonen bovendien aan dat een adverteerder door het gebruik van onze viewable-oplossing meer kwaliteit qua kijken onder de doelgroep bewerkstelt.”

“Door deze resultaten echter naast ons merkalgoritme te leggen, zien we dat om echt effectief te zijn we moeten zorgen dat een advertentie niet alleen gezien wordt, maar dat we ook moeten kijken naar wat, wanneer en door wie gezien wordt”, licht McDonald toe. “Ons advies voor marketeers is dat ze zich niet blind moeten staren op een viewability-garantie. In plaats daarvan zouden zich moeten toeleggen op een oplossing die de tijd met de doelgroep, relevantie, recall en aankoopintentie verhoogt.”

Het viewability-aanbod van Widespace is nu beschikbaar voor alle klanten in Europa. Het biedt de meest uitgebreide combinatie van gegarandeerde viewability op basis van real-time data en machine learning intelligence.

[1] Conclusies zijn getrokken op basis van kijkdata van 34 miljoen impressies die met viewability campagnes in december 2015 en januari 2016 zijn gerealiseerd

[2] Widespace beschouwt een advertenties als viewable als op z’n minst 50% van de pixels 300ms of langer in beeld zijn. Uitschieters waarbij kijktijden langer waren dan 50 seconden zijn buiten beschouwing gelaten bij de analyse

Over Widespace
Widespace is toonaangevend op het gebied van mobile brand advertising in Europa en creëert sterke banden tussen merken en hun doelgroep. Op basis van de unieke technologie en data-gedreven inzichten, levert Widespace relevante mobile advertising aan meer dan 200 miljoen smartphone-gebruikers via hun favoriete mobiele sites en apps. Dit biedt uitgevers kwaliteit en adverteerders een flinke boost voor de merkwaarde. Widespace is in 2007 opgericht in Zweden en is nu actief in negen landen in Europa.

Kijk voor meer informatie op http://www.widespace.com/?lang=nl

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met het team van LEWIS:
Tel: +31 (0)40 – 235 4600
Email: widespaceNL@teamlewis.com
Laatste van Widespace
Widespace lanceert eerste 360-graden advertentieformaat voor mobiele omgevingen

Viewability zorgt voor toename kijktijd mobile advertising van 170 procent

TUI vergroot merkbekendheid met mobile videoadvertenties van Widespace
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks