www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Riverbed SteelFusion biedt nu ondersteuning voor Microsoft Azure en Amazon Web Services

Grote ondernemingen profiteren van cloudstorage voor back-up of voor storage tiering in combinatie met opslag in eigen datacenters

Hoofddorp, 9 maart 2016 – Riverbed Technology, marktleider in applicatieperformance-infrastructuur, breidt het bereik van zijn toonaangevende hyper-converged oplossing voor branche offices – Riverbed SteelFusion – uit naar cloudomgevingen. De oplossing biedt nu ook ondersteuning voor Azure via Microsoft StorSimple en voor Amazon Web Services via AWS Storage Gateway. Klanten hebben nu meer flexibiliteit en keuze voor cloudgebaseerde data-opslag op remote locaties. Ze kunnen de cloud gebruiken als tweede storagelaag voor extra capaciteit, voor back-up of voor storage tiering in combinatie met opslagmiddelen in een eigen datacenter.

SteelFusion combineert virtualisatie, slimme storage en toonaangevende WAN-optimalisatie. De oplossing is de eerste hyper-converged infrastructuuroplossing met de unieke uitdagingen van ROBO-IT (Remote Office- en Branch Office-locaties) in het achterhoofd. SteelFusion:
  • verwijdert alle fysieke servers, storage en waardevolle data op ROBO’s;
  • consolideert en versnelt tijdrovende ROBO-IT-werkzaamheden, zoals back-upprocessen en databescherming, het leveren van nieuwe services en locaties, en snelle recovery naar centrale datacenters in één oplossing;
  • breidt de hoogwaardige beveiliging, diensten en wendbaarheid van het centrale datacenter en nu ook de cloud uit naar alle ROBO’s, ongeacht op welke afstand ze zich bevinden en zonder dat de performance eronder lijdt.
In tegenstelling tot hyper-converged oplossingen die gebouwd zijn om datacenterinfrastructuren te vereenvoudigen, is SteelFusion ontwikkeld om de ‘hyper-converged edge’ mogelijk te maken. SteelFusion voldoet aan de belangrijkste eisen van zowel de business, de IT-organisatie als medewerkers. Dat doet de oplossing door de operationele kosten van het beheer van remote locaties te verlagen, de databeveiliging te verhogen, de productiviteit van de business en de IT-flexibiliteit te vergroten met honderd keer snellere recovery-tijden en dertig keer snellere implementatie van services op de vestigingen. SteelFusion biedt tot wel honderd keer hogere applicatieprestaties op de vestigingen voor nog meer productiviteit.

SteelFusion 4.0 werd geïntroduceerd in april 2015 en zorgde voor geüpdatete en opnieuw ontworpen hardwareplatforms om remote locaties en regionale hubs van allerlei omvang te voorzien van betere prestaties en schaalbaarheid. In november 2015 kwam Riverbed met SteelFusion-ondersteuning voor klanten die VMware vSphere 6 gebruiken. Nu breidt Riverbed zijn SteelFusion-ecosysteem verder uit met toonaangevende cloudleveranciers AWS en Microsoft. Hiermee hebben grote ondernemingen meer flexibiliteit in hun toegang tot cloudgebaseerde mogelijkheden voor storage, back-up en storage tiering vanaf één centrale locatie. Daardoor hoeven ze niet langer te investeren in dure fysieke servers op remote locaties.

“Enterprise Strategy Group is onder de indruk van de mogelijkheden die SteelFusion biedt voor het vereenvoudigen van het beheer, de beveiliging en de databescherming van gevirtualiseerde applicaties op ROBO’s – Remote Office- en Branch Office-locaties”, zegt Colm Keegan, senior cloudanalist bij Enterprise Strategy Group. “Met één hyper-converged appliance biedt SteelFusion bedrijven een makkelijke manier om snel gevirtualiseerde computing-middelen in te zetten op ROBO’s. De appliance biedt alle applicatieprestaties, de infrastructuurschaalbaarheid en de hoge beschikbaarheid die nodig zijn op de vestigingen. Daarnaast stelt de oplossing IT-beheerders in staat bedrijfskritische data in remote applicaties te beheren en centraal te back-uppen en beschermen. Met SteelFusion zijn vestigingen supersnel op of af te bouwen, te verplaatsen, te back-uppen en te restoren vanuit het centrale datacenter. En dat kan nu heel handig in de cloud, zonder dat hulp nodig is van operationeel personeel in de vestiging. SteelFusion helpt bedrijven te voldoen aan de variabele eisen op het gebied van applicatieprestaties van hun ROBO’s, en verkleint de complexiteit en beperkt risico’s tot een minimum.”

“We geven onze SteelFusion-klanten graag meer opties en flexibiliteit met de mogelijkheid hun remote data in de cloud op te slaan, of dat nu met Microsoft Azure of Amazon Web Services is”, zegt Paul O’Farrell, senior vicepresident en algemeen directeur van SteelHead, SteelFusion en SD-WAN-oplossingen van Riverbed. “Veel moderne ondernemingen maken al gebruik van een hybride-IT-model, met data zowel in de cloud als in een datacenter. Nu ze met SteelFusion toegang hebben tot cloudgebaseerde storage- en back-up-mogelijkheden kunnen onze klanten eenvoudig van de cloud profiteren als tweede storagelaag, zonder dat het invloed heeft op eindgebruikers.”

Riverbed SteelFusion en het Riverbed Application Performance Platform™
Het Riverbed Application Performance Platform™ biedt CIO’s end-to-end inzicht, optimalisatie en controle in de hele onderneming. Riverbed SteelFusion is een essentieel onderdeel van het platform. Daarnaast omvat het platform Riverbed SteelCentral™ voor inzicht in en controle over het netwerk, Riverbed SteelHead™ – de nummer 1-oplossing voor WAN-optimalisatie en applicatieprestaties – en SD-WAN-oplossingen (software-defined wide-area network) die zorgen voor nieuwe niveaus van flexibiliteit voor de business.

Volg Riverbed Over Riverbed
Riverbed loopt voorop in applicatieperformance-optimalisatie. Het bedrijf – met meer dan een miljard dollar aan jaaromzet – biedt het meest complete platform voor de Hybrid Enterprise. Dit concept zorgt ervoor dat applicaties presteren zoals verwacht, data op het juiste moment beschikbaar is en performance-issues proactief te detecteren en op te lossen zijn, voordat ze de bedrijfsvoering schaden. Riverbed stelt hybride ondernemingen in staat om de applicatieprestaties te transformeren. Daardoor stijgt de medewerkersproductiviteit en is met IT de operationele flexibiliteit te vergroten. Dat zorgt voor concurrentievoordeel. Riverbed werkt voor meer dan 27.000 klanten, waarvan 97 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en 98 procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op www.riverbed.com.

Voor meer informatie:

LVTPR
Nienke Geudeker / Metta van Straten
riverbed@lvtpr.nl
Persberichten van maandag 11 november 2019
TD/OMS and Gravity “Milestone 1” Enhancements Streamline Efficiency and Advance Application Development Potential for Remain Software Customers

Nederlandse bedrijven laten kantoormedewerkers massaal thuiswerken, maar nog niet de helft heeft hiervoor een protocol

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Zyxel’s visuele dreigingsanalyseservice vereenvoudigt complexe en tijdrovende monitoring van bedrijfsnetwerken

Zircon Corporation verstevigt marktpositie door uitbreiding sales team in Europa

Liquidware innoveert workplace management met nieuwe versie Stratusphere

Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging, onderdeel van de AIVD bestempelt beveiligingswaarde Fox Crypto DataDiode als ‘ZEER GEHEIM’

Snellere cloud-innovatie dankzij strategische samenwerking F5 en Amazon Web Services

Singles’ Day: dag van de meeste online aankopen wereldwijd
Fontys Hogeschool ICT maakt bezoekers GLOW bewust over gevaren gebruik openbare wifinetwerken met uniek lichtproject

Cisco biedt één platform voor collaboration-oplossingen

AvePoint introduceert MyHub-app voor Microsoft Teams Governance

Veeam introduceert nieuwe back-upoplossingen voor Microsoft Cloud Platforms

Singles' Day officieuze opening van feestdagenseizoen
Logo LVTPR

Logo Cisco
Logo AvePoint
Logo Veeam Software
Logo Solar Nederland B.V.
Logo Cisco
Logo Workday
Logo Thinkwise
Logo Descartes
Logo Ingenico Group
Ma-Vr:  08:00 - 22:00
Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl