www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco kondigt Digital Network Architecture aan voor het versnellen van de digitale transformatie

Sneller innoveren, kosten besparen en risico’s verlagen

Amsterdam, 3 maart 2016 – Cisco introduceert de Digital Network Architecture (DNA), een open, uitbreidbare en softwaregedefinieerde architectuur. Met deze architectuur richt Cisco zich op organisaties die bezig zijn met hun digitale transformatie. Cisco DNA is een aanvulling op Cisco's datacenter-gebaseerde Application Centric Infrastructure (ACI), doordat het beleidsregels en de softwarestrategie naar alle segmenten van het netwerk uitbreidt: van campus tot regiokantoor, van bekabeld tot draadloos en van het hart tot aan de rand van het netwerk.

Digitalisering transformeert bedrijven in elke sector en daarmee ontstaat een markt die volgens IDC in 2019 een omvang zal hebben van $2100 miljard. De weg naar digitalisering vereist een digitaal netwerk dat meer kan dan alleen connectiviteit bieden. Dit nieuwe netwerk zal zakelijke innovatie mogelijk maken, inzichten genereren en betere klantbelevingen tot stand brengen. Tegelijk zal dit netwerk kosten besparen en de complexiteit verminderen met behulp van nieuwe voorzieningen voor orkestratie en automatisering. Dat alles op basis van een architectuur die ontworpen is voor security.

Maar op hetzelfde moment dat bedrijven in kaart brengen hoe ze deze digitale transformatie het best kunnen uitrollen, zijn er enorme vernieuwingen gaande op het gebied van netwerken, zoals softwaregedefinieerde netwerken (SDN), network function virtualization (NFV), cloudmanagement, etc. Deze innovaties beloven de operationele efficiency van netwerken sterk te verbeteren, maar worden slechts mondjesmaat geïmplementeerd vanwege de complexiteit ervan. Cisco DNA is hier een krachtig antwoord op.

Cisco DNA is gebouwd volgens de volgende richtlijnen:
  1. Virtualiseer alles - dit geeft bedrijven de keuzevrijheid om iedere service waar dan ook te draaien, onafhankelijk van het onderliggende platform: fysiek of virtueel, op het eigen netwerk of in de cloud.
  2. Ontworpen voor automatisering - maakt netwerken en de services die daarop draaien eenvoudig uit te rollen, te beheren en te onderhouden. Dit is een fundamentele verandering van de benadering van netwerkbeheer.
  3. Analyseer alles - om zo nauwkeurig mogelijk te weten te komen hoe het netwerk, de IT-infrastructuur en de bedrijfsvoering functioneren. Deze informatie kan alleen door het netwerk zelf geleverd worden.
  4. Servicemanagement vanuit de cloud - hierdoor worden beleid en orkestratie voor het hele netwerk onder één noemer gebracht. Integreert de flexibiliteit van de cloud met de beveiliging en de controlemogelijkheden van oplossingen in het bedrijf zelf.
  5. Open, uitbreidbaar en programmeerbaar op iedere laag - integratie van Cisco-technologie en die van derde partijen, open API's en een ontwikkelplatform. Hierdoor ontstaat een rijk ecosysteem van netwerkbewuste applicaties.
Cisco DNA hoogtepunten
Ter ondersteuning van de DNA-architectuur annonceert Cisco vandaag tevens toepassingen aan voor automatisering, virtualisering en cloudmanagement.
Meer informatie:

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op http://thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via http://m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: http://ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: http://newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Cisco