www.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

PA Consulting Group benoemd tot Scaled Agile Gold partner

PA Consulting Group is benoemd tot Gold Partner van Scaled Agile, Inc. Het Scaled Agile Framework (SAFe) geeft organisaties het fundament bij de invoering van Agile methoden in alle lagen en delen van de organisatie. Dit partnerschap bouwt voort op ruim tien jaar ervaring van PA Consulting met de inzet van Agile bedrijfsvoering en de implementatie van SAFe bij diverse opdrachtgevers. SAFe biedt PA Consulting de tooling om digitale transformaties van (inter)nationale organisaties te realiseren. In Nederland doet PA Consulting dit met name voor de financiële sector en de overheid.

De werkwijze op basis van SAFe steunt op vier belangrijke pijlers:
  1. Grootschalige invoering van Agile
  2. Vereenvoudigd business design
  3. Invoering van Lean principes
  4. Brede cultuurverandering.
In het afgelopen jaar heeft PA SAFe met succes ingevoerd bij één van de grootste farmaceutische ondernemingen ter wereld. Alle teams die volgens de SAFe principes zijn gaan werken binnen deze organisatie, hebben naast financiële baten sterk verbeterde gebruikerservaringen en interne samenwerkingsverbanden bereikt.

Agile is inmiddels een nieuwe organisatievorm, die veel breder is gegroeid dan een werkmethodiek voor IT-projecten. Het SAFe model helpt als blauwdruk voor wendbare organisaties, die zich aanpassen aan de continue veranderende digitale wereld en aan de komst van kleine concurrenten die snel kunnen opschalen. Bij Nederlandse instellingen uit de financiële en utilities sector realiseert PA Consulting de organisatieverandering op basis van bewezen business designs. Dit gebeurt op een kort cyclische en resultaatgerichte werkwijze.

“Onze samenwerking met best-in-class partners als PA Consulting geeft aan hoeveel waarde wij eraan hechten om ondernemingen, die afhankelijk zijn van software en systemen, te helpen bij het verbeteren van hun time-to-market, het verhogen van kwaliteit en het vergroten van betrokkenheid onder medewerkers”, zegt Dean Leffingwell, CEO bij Scaled Agile en grondlegger van SAFe. “Door SAFe in hun portfolio op te nemen, leert PA Consulting grote organisaties wereldwijd om hun markten Agile te benaderen en zo hun concurrentiepositie te vergroten.”

“Agile is onderhand niet meer weg te denken bij grootschalige verandertrajecten en IT-projecten. Met de toepassing van SAFe kunnen we organisatie breed werken en samenwerken met alle betrokkenen in een bedrijf: de IT-teams, het bestuur en de business verantwoordelijken. Zo kunnen we de verwachtingen en realisatie van projectresultaten veel beter op elkaar laten aansluiten”, zegt Jaap Büchli, countryhead PA Consulting Nederland.

Lees hiermeer over agile delivery, verandermanagement en het werk van PA Consulting.

Over PA Consulting Group
PA is een onafhankelijk bedrijf met meer dan 2600 medewerkers, wereldwijd opererend vanuit kantoren in Noord-Amerika, Europa, Scandinavië, de Golfstaten, en het Azië-Stille Oceaan gebied. PA Consulting heeft expertise opgebouwd in de volgende sectoren: energie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, biowetenschappen, consumenten en maakindustrie, overheid, defensie en veiligheid, transport en logistiek. De diepgaande industriekennis gecombineerd met management advies vaardigheden, technologie en innovatie, stelt PA Consulting in staat om conventioneel denken binnen organisaties te doorbreken en uitzonderlijke resultaten te bereiken met een blijvende impact.

Meer informatie: www.paconsulting.com.

PA Consulting Persdesk