www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2472 volgers blijven op de hoogte!

Rittal toegetreden tot de Dutch Datacenter Association

“Kennispartner Rittal is aanwinst voor brancheorganisatie”

De brancheorganisatie van Nederlandse datacenters toont zich verheugd over het toetreden van IT-infra systeemleverancier Rittal tot de Dutch Datacenter Association (DDA).  DDA Directeur Stijn Grove: “Kennisdeling is de drijvende kracht achter de verdere modernisering van datacenters - de motor van onze digitale economie. Rittal is een innovatieve marktpartij die andere organisaties kan inspireren en motiveren om kennis te delen en toekomstgericht samen te werken. Gezamenlijk bouwen de leden van onze brancheorganisatie aan een sterke internationale concurrentiepositie van Nederlandse datacenters.”

Sinds 1 januari 2016 is Rittal officieel lid van de DDA. Rittal Sales Manager IT Marcel Pol is een voorstander van een brede kennisdeling in de datacenterbranche. Pol: “Datacenters zijn complexe systemen. Alleen datacenters die echte prestaties leveren op de gebieden dataveiligheid, beschikbaarheid van systemen en energie-efficiëntie kunnen duurzaam succesvol zijn. De voortschrijdende technologische ontwikkelingen stellen ons in staat om datacenters steeds efficiënter te laten functioneren. Om de rentabiliteit en het rendement verder te verhogen streeft Rittal naar een nauwere samenwerking en actieve kennisuitwisseling met slimme datacenter-entrepreneurs en andere innovatieve marktpartijen.”

Dataland Nederland
Nederland blijkt een gewild land voor internetbedrijven als Google Data, Microsoft, Apple en Equinix. Zij vestigingen hun datacenters in ons land omwille van de goede IT-infrastructuur, het stabiele (politieke) klimaat en de relatief lage energieprijzen. Grove: “Nederland ontwikkelt zich tot de digitale toegangspoort van Europa, en dat is mede dankzij de kennis en ondersteuning die Nederlandse toeleveranciers kunnen bieden. Datacenters concurreren op een internationale markt. Om de belangen van de in Nederland gevestigde datacenters ook in Europees verband te behartigen is de DDA lid van de European Data Centre Association (EUDCA). Zo werken we samen aan een internationale positionering van Europa en van Nederland als interessante vestigingsplaats voor datacenters. Rittal is wereldwijd actief en vormt mede daarom een waardevolle aanwinst voor de DDA. We zijn ook blij met de kennis die Rittal inbrengt op het gebied van energiezuinige IT-infra systemen.”

Bouwen op duurzame fundamenten
Met energie-efficiënte systeemoplossingen heeft Rittal vroegtijdig op de behoeften van datacenterondernemingen ingespeeld. Dat leidde tot de wereldwijde marktintroductie van onder andere rack based cooling, Coolwalls en een allesomvattend modulair cube systeem voor IT-infrastructuren. Pol: “In onze technologie- en trainingcentra laten we ontwikkelaars, exploitanten en beheerders van datacenters zien dat duurzaamheid en kostenbeheersing hand in hand gaan met optimale prestaties en maximale beschikbaarheid. Samen met onze kennispartners in de DDA hopen we bestuurders van datacenters bewuster te maken van de vele bedrijfseconomische voordelen die slimme IT-infra oplossingen bieden. Door kennis te delen bouwen we samen aan een gouden toekomst voor de Nederlandse datacenters. We versterken de fundamenten - met modulaire en duurzame IT-infrastructuren waarop datacenters kunnen bouwen.”

Dutch Datacenter Association: http://www.dutchdatacenters.nl/

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:
Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 19 11
E-mail: mpol@rittal.nl site: www.rittal.nl

Marcel Pol: Sales Manager IT bij Rittal B.V.
Tags bij dit bericht