Contentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Gigaset pro en Kwebbl starten samenwerking

Arnhem, 3 maart 2016 - Gigaset pro, leverancier van innovatieve unified communications-oplossingen voor bedrijven, start een samenwerking met Kwebbl, het Smart Cloud Communications-platform. Beide partijen creëren gezamenlijk een full-service gehoste PBX-telecommunicatieoplossing met verschillende typen high-end DECT- en desktop-telefoons. Alles wordt naadloos geïntegreerd in een gezamenlijk platform. Na diverse tests heeft Gigaset pro al zijn IP-telefoons gecertificeerd voor het platform van Kwebbl. Tegelijkertijd heeft het engineeringteam van Kwebbl een ‘Drop Shipment’-oplossing gecreëerd binnen hun panels. Hierdoor kunnen duizenden Europese resellers en eindgebruikers hun Gigaset pro-device probleemloos aansluiten op het gehoste PBX-platform.

Platformarchitectuur
In tegenstelling tot traditionele systemen met een ‘master-slave fail-over’ set-up is Kwebbl een echt cloudplatform waar data en functionaliteit automatisch worden gedistribueerd via wereldwijde datacenters. Deze datacenters werken samen om voor gebruikers te fungeren als een enkele PBX. Servercapaciteit is eenvoudig te schalen op basis van gebruikerseisen op een bepaald moment. Dat kan door het beschikbaar stellen van modules in de private cloud van Kwebbl of door een uitbreiding naar andere cloudproviders. Dankzij een sterk modulaire architectuur – die is gebouwd rond een decentrale, asynchrone en gedistribueerde API- en Database Engine – is het mogelijk om het communicatieplatform wereldwijd aan te bieden als een echt cloudplatform.

Hoogwaardige devices naadloos geïntegreerd
De platformarchitectuur van Kwebbl stelt de hoogwaardige producten van Gigaset pro in staat om die diensten aan klanten te leveren die zij nodig hebben. Diensten omvatten auto-provisioning voor elk device, variërend van de Maxwell-desktopserie tot de enkelvoudige en multicell N510- en N720-oplossingen. De premium en veel verkochte handsets van Gigaset pro bieden de eindgebruiker maximale mobiliteit en dekking in de kantooromgeving. De ISP’s die de Kwebbl-services leveren, zijn gecertificeerd binnen het Gigaset pro-netwerk als Interop Comfort Partner, een waardevolle status voor het leveren van premium services en devices.

Ivo de Vries, CCO van Kwebbl, zegt: “Ik ben trots op het feit dat een internationale producent van high-end telefoons als Gigaset pro voor Kwebbl kiest als zijn innovatieve businesspartner. Het partnership biedt onze Europese provider- en reseller-partners veel concurrentievoordeel in de markt voor gehoste telefonieoplossingen.”

Gerard van der Roest, salesmanager van Gigaset pro Benelux: “Met Kwebbl bieden we onze gezamenlijke eindklanten een toekomstvaste en gemeenschappelijke communicatieoplossing. De gecombineerde diensten bieden voordelen voor klanten omdat ze hun bedrijfsvoering ondersteunen, ongeacht waar de klant zich bevindt.”

Over Kwebbl Smart Cloud Communications
Kwebbl werd opgericht in 2013 als onderdeel van de Digifoon Group. Het bedrijft heeft kantoren in Amsterdam, Zwitserland en Oekraïne. In Oekraïne werkte een ontwikkelteam aan het bouwen van een volledig nieuw cloudcommunicatieplatform. Met gebruik van de nieuwste internet- en cloudtechnologieën bouwde het team een schaalbaar en veilig systeem met een sterke focus op de eindgebruikerervaring. Kwebbl zet dit platform in vanuit verschillende datacenters en waarborgt zo continue innovatie. Hierdoor kunnen serviceproviders zich richten op hun klanten in plaats van op technologie.

Over Gigaset pro
Gigaset pro – onderdeel van de Gigaset Group – bedient zakelijke klanten over de gehele wereld met zijn brede portfolio met premium producten en biedt professionele communicatieoplossingen, op maat gemaakt, voor elk bedrijf. De producten van Gigaset pro zijn erop gericht uitstekende prestaties te leveren op elk gebied – of dat nu gebruiksvriendelijkheid, flexibiliteit of compatibiliteit is. Gigaset distribueert zijn pro-portfolio via een netwerk van gecertificeerde partners met een focus op Europa.

Neem voor meer informatie contact op met:
LVTPR
Gijs van Beek / Eline Alberts