www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Cegeka neemt DanubeIT over

Wenen/Hasselt, 3 maart 2016Cegeka heeft de overname van de managed services provider Danube IT Services NV (DanubeIT) afgerond. DanubeIT heeft in totaal circa honderd werknemers, een hoofdkantoor in Wenen en vier vestigingen in Duitsland. Op korte termijn staat vooral de continuïteit voor de klanten en de verdere Europese groei van Cegeka voorop.

Sterker in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland
“DanubeIT en Cegeka passen perfect bij elkaar. We zijn beiden zeer klantgericht, we vertrouwen allebei op eigen datacenters voor onze ‘trusted cloud’-oplossingen en we bouwen daar beide applicatiediensten bovenop. Met de integratie van DanubeIT kunnen we de ontwikkeling van Cegeka in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland versnellen,” benadrukt André Knaepen, CEO en oprichter van Cegeka.

Johann Ehm, oprichter en CEO van DanubeIT blijft als managing director Cegeka aan de leiding in Oostenrijk. “Deze integratie is bedoeld om het bedrijf te versterken en onze activiteiten als leverancier van managed IT-services in Oostenrijk en Duitsland uit te breiden. De continuïteit van de dienstverlening voor onze klanten is nu gegarandeerd, aangezien we voortaan deel uitmaken van een ambitieuze Europese speler”, benadrukt Johann Ehm.

Verder als Cegeka
Cegeka is een full service ICT-bedrijf met het hoofdkantoor in Hasselt. Het bedrijf telt 3.500 medewerkers in elf Europese landen en realiseerde in 2015 een omzet van 370 miljoen euro. Eind 2014 zette Cegeka de eerste stappen in Oostenrijk, Duitsland, Tsjechië, Slowakije en Italië, met de overname van de Brain Force Group. In de toekomst zullen Brain Force Oostenrijk en Danube IT in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland actief zijn onder de naam Cegeka.

DanubeIT is een toonaangevend leverancier van cloudoplossingen en managed services uit Oostenrijk. Al sinds de oprichting in 2007 keek DanubeIT over de landsgrenzen heen. “Het is altijd onderdeel van onze strategie geweest om internationaal uit te breiden met de hulp van een sterke partner of investeerder,” zegt Johann Ehm. De samenwerking met Cegeka is het resultaat van de zoektocht naar een perfecte partner, met een combinatie van financiële kracht en een internationale aanwezigheid.

“Ik ben erg blij een rol te mogen spelen bij de ontwikkeling van Cegeka tot een IT-dienstverlener met internationale faam,” besluit Johann Ehm.

Foto’s: https://cegeka.box.com/Fotos

Over Cegeka
Cegeka is een onafhankelijke ICT–dienstverlener die klanten in heel Europa helpt met hun digitale transformatie, agile ontwikkeling, trusted cloudoplossingen en 24/7 managed services. Cegeka heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Italië Nederland, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slowakije en Tsjechië. Cegeka heeft 3.500 medewerkers. In 2014 realiseerde Cegeka Groep een omzet van 280 miljoen euro, een groei van 17% ten opzichte van 2013. Voor 2015 verwacht Cegeka een omzet van ongeveer 375 miljoen euro. Aan klanten in heel Europa levert Cegeka diensten voor softwareontwikkeling, 24-uurs servicedeskbeheer, begeleiding van agile transformaties, integratie van cloud software en omnichannel marketing.

Bezoek www.cegeka.com voor meer informatie.

Cegeka Groep
Koen Peeters, Marketing Business Partner