www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 7 dagen geleden)
PR: LEWIS

IFS neemt MainIoT Software over

IFS, wereldwijd leverancier van enterprise applications, heeft een overeenkomst getekend met de eigenaren van MainIoT Software Oy (‘MainIoT) voor de overname van honderd procent van de aandelen van het bedrijf. De aankoopprijs wordt betaald in contanten.

MainIoT levert softwareoplossingen voor Enterprise Asset Management (EAM) en Enterprise Service Management (ESM), en voor gerelateerde oplossingen voor masterdatamanagement aan bedrijven in de energie-, verwerkings-, productie- en dienstverleningssectoren.

Het klantenbestand van MainIoT – nu onderdeel van IFS – bestaat uit meer dan tweehonderd organisaties, waaronder bekende bedrijven als SSAB, Caverion, Neste, Gasum, Empower en Maintpartners. Zij profiteren van toegang tot de bewezen, sectorspecifieke oplossingen van IFS en van de kracht van een wereldwijde leverancier van enterprise applications, die door onafhankelijke analisten erkend is als marktleider.

Fredrik vom Hofe, Group Senior Vice-President Business Development van IFS: “De overname van MainIoT toont aan dat we onze vastgestelde groeistrategie uitvoeren. MainIoT is zeer goed gepositioneerd in onze snelgroeiende segmenten van Enterprise Asset en Service Management. Het bedrijf versterkt ons aanbod en helpt ons bij het verstevigen van onze positie op de belangrijke Finse markt. Daarnaast is IFS in staat gebruik te maken van de mogelijkheden van MainIoT op het gebied van Industrial Internet of Things – een gebied waarop we onze oplossingen nu aan het ontwikkelen zijn.”

MainIoT was voorheen een divisie in volledig eigendom van Solteq Oyj met medewerkers verdeeld over twee Finse locaties, in Helsinki en in Tampere. Het bedrijf realiseerde een omzet van vijf miljoen euro en had een EBITDA-marge van 25 procent (boekjaar 2015).

Tapani Pohjonen, CEO van IFS Finland: “IFS was de afgelopen jaren erg succesvol in de Finse markt voor Enterprise Asset Management en Enterprise Service Management. Met deze overname verstevigen we ons bedrijf in deze focusmarkten en versterken we ons team met zeer ervaren professionals die ons helpen de dienstverlening aan IFS- en MainIoT-klanten verder uit te breiden. We heten alle nieuwe collega’s en klanten van harte welkom bij IFS.”

IFS verwacht dat de overname in 2016 een beperkte positieve invloed op de winst heeft.

Over IFS
IFS™ is wereldwijd een erkend leider in het leveren van enterprise-software op het gebied van Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise Asset Management (EAM) en Enterprise Service Management (ESM). IFS brengt zijn klanten in specifieke sectoren dichterbij hun business en helpt hen zich slagvaardiger te maken om optimaal te kunnen inspelen op veranderingen. IFS is een beursgenoteerde onderneming (XSTO: IFS), opgericht in 1983, met meer dan 2.800 medewerkers. IFS ondersteunt meer dan 1 miljoen gebruikers wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners. Meer informatie is te vinden op www.IFSWORLD.com. Contactinformatie

IFS

Petra Tuitert
Marketing Manager Benelux
Petra.tuitert@ifsworld.com

LVTPR
Kirsten Meij
ifs@lvtpr.nl
Laatste van IFS
Wereldwijde fabrikant van medische technologie kiest IFS voor verbeteren bedrijfsefficiëntie en legal compliance

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

Landbouw-innovator Lely investeert in wereldwijde dienstverlening met IFS Field Service Management
Verstreken tijd: 5 jaar en 7 dagen
IFS contact

Logo IFS

info.nl@ifsworld.com
  www.ifs.com/nl
IFS sociaal

IFS tweets

Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl
Logo Northwave
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo PA Consulting