Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (5 jaar en 7 dagen geleden)
PR: Marcommit

E-mail is nog voor één derde technische bedrijven instrument voor documentbeheer

Gevolgen van slecht documentbeheer in bouw, techniek en offshore zijn lastig meetbaar

Ede, 1 maart 2016 – Bijna één op de drie bedrijven (35%) in de sectoren bouw, techniek en offshore deelt documentatie en projectinformatie niet met behulp van een document management systeem (DMS). Dit blijkt uit onderzoek van CTB xRM. Deze bedrijven kiezen nog altijd voor e-mail als instrument om informatie en documenten te delen en omarmen daarmee de nadelige gevolgen van het ontbreken van een DMS.

Het ontbreken van een strategie en een softwareoplossing voor smart document management leidt tot hogere zoekkosten, omdat medewerkers meer tijd besteden aan het zoeken en terugvinden van informatie. In indirecte zin leidt dit tot hogere faalkosten, doordat in een vergevorderd stadium van projecten blijkt dat informatie ontbreekt of onjuist is. Het is lastig om op bedrijfsniveau in te schatten hoe hoog de hieraan verbonden kosten precies zijn. De oorzaken en gevolgen van gebrekkig documentbeheer en tips om dit op de juiste manier in te richten, worden behandeld in het eBook: ‘Document management in de bouw, techniek en offshore.’

Terugvinden van informatie
De belangrijkste redenen die technische bedrijven hebben om met een document management systeem te werken, zijn het verbeteren van vindbaarheid van informatie (19%), het centraliseren van informatie (18%), het structureren van versiebeheer (14%) en het verbeteren van samenwerking (10%). Dat de terugvindbaarheid van informatie belangrijk is, mag geen verrassing zijn. Amerikaans onderzoek heeft laten zien dat de kosten van het zoeken naar documenten beginnen bij €15,- en oplopen tot zelfs €180,- per document. Ruim 7 procent van alle documenten verdwijnt uiteindelijk definitief van de radar.

Yuri Ramdhani, commercieel manager van CTB xRM: “We constateren dat bedrijven in de bouw, techniek en offshore de noodzaak van smart document management veelal niet inzien, of er weinig prioriteit aan geven. Deze sectoren lopen hierin gewoon achter de feiten aan. Dat heeft niets te maken met een gebrek aan verandervermogen of capaciteit. De oorzaak zit hem in bewustzijn: organisaties zijn onvoldoende op de hoogte van de achterstand die zij oplopen door gebrekkig documentbeheer. De kosten zijn lastig te meten en liggen dus meestal in het verborgene, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn.”

eBook
Meer informatie over smart document management, de do’s en don’ts, vijf vereisten en het resultaat zijn te vinden in het eBook: ‘Document management in de bouw, techniek en offshore’, dat waardevol is voor alle projectmatig werkende bedrijven in de gehele bouw- en technische sector. Het eBook is te downloaden via: http://www.ctbxrm.nl/ebook-document-management-in-de-bouw-techniek-en-offshore

Over CTB xRM
CTB xRM is een Microsoft partner met een focus op (internationale) organisaties in de bouw, techniek en offshore. Met software en diensten helpt zij klanten om sneller rendement te halen uit nieuwe informatietechnologie. Hiervoor levert CTB xRM advies, diensten en brancheoplossingen gebaseerd op Microsoft Dynamics CRM, Microsoft SharePoint, Office 365 en Asta Powerproject. Zij hebben inmiddels een portfolio opgebouwd met meer dan 300 marktbepalende klanten. Het hoofdkantoor van CTB xRM is gevestigd in Ede. Meer informatie: www.ctbxrm.nl

CTB xRM op Twitter | Facebook | LinkedIn

CTB xRM sociaal

CTB xRM tweets

Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl
Logo Northwave
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo PA Consulting
Logo Infoblox
Logo Sitecore