Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Ontwikkeling van mobiele apps steeds vaker business-gedreven

Amsterdam, 26 februari 2016 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, onthult de resultaten van een nieuw onderzoek over mobility dat met name op line of business (LOB)-beslissers is gericht. Bijna de helft (47 procent) van deze besluitvormers ziet mobiliteit als een middel om bestaande bedrijfsprocessen te automatiseren, maar slechts 26 procent noemt mobiliteit wanneer gevraagd wordt naar manieren om de bedrijfsprocessen te veranderen. IT-beslissers aan de andere kant zien mobiele apps vaker als transformerend (35 procent) voor het bedrijf.

Red Hat gaf het onderzoeksbureau Vanson Bourne opdracht om twee afzonderlijke onderzoeken uit te voeren. Voor het eerste onderzoek werden in oktober 2015 200 IT-besluitvormers ondervraagd. In januari 2016 werden 200 LOB-beslissers uit organisaties in de private sector ondervraagd. Dit waren organisaties die gevestigd zijn in de Verenigde Staten en West-Europa. Uit het laatste onderzoek komt naar voren dat LOB-beslissers veel zaken goed afgestemd hebben met hun IT-collega’s. Daarbij gaat het om de mobiele strategie, investeringsgroei, het meten van prestaties en de toenemende rol van business in de besluitvorming omtrent mobility. Dit wijst op een betere aansluiting tussen LOB en IT in het voldoen aan de vraag naar mobiele apps

Enkele resultaten uit het onderzoek:
  • LOB-beslissers zeggen dat de huidige benadering voor de ontwikkeling van mobiele apps vooral IT-gedreven is (38 procent) gevolgd door business-gedreven (24 procent). Maar ze zien dit in de komende twee jaren meer richting de business (36 procent) verschuiven.

• LOB-beslissers in de Verenigde Staten en in West-Europa houden er andere benaderingen voor het bouwen van apps op na. Terwijl 28 procent van de Amerikaanse beslissers een gezamenlijke Mobile Center of Excellence-benadering hanteert, gebruikt slechts 5 procent van de beslissers in Europa deze benadering voor het ontwikkelen van apps.

• LOB-beslissers zijn meer dan IT’ers gericht op de ontwikkeling van tools en technologieën aan klantzijde, terwijl ze een beroep doen op IT om hen te ondersteunen met moderne ontwikkel- en integratietechnologieën voor apps.70 procent van de LOB-besluitvormers heeft de IT-afdeling al gebruikt voor het ontwerpen en bouwen van mobiele apps, tegen slechts 27 procent dat hiervoor een derde partij heeft ingeschakeld.

• LOB-beslissers verwachten dat de implementatie van IoT-projecten in 2016 zal toenemen. 12 procent geeft aan dat hun organisaties al een IoT-project hebbengeïmplementeerd. Meer dan de helft (53 procent) verwacht dat IoT-projecten dit of volgend jaar gestart zullen worden.

• De meerderheid van de LOB-beslissers (78 procent) noemt het gebruik van KPI’s voor het meten van mobiel succes en ziet de verantwoordelijkheid voor het bijhouden hiervan meer naar de business-kant verschuiven. LOB-beslissers (58 procent) geeft aan dat senior IT-hoofden momenteel verantwoordelijk zijn voor het bijhouden van KPI’s. Slechts de helft van de LOB-beslissers verwacht dat het komende jaar de LOB-hoofden verantwoordelijk zijn voor KPI’s.
Quote
Cathal McGloin, vice president, Mobile Platforms bij Red Hat
“Het nieuwe mobiele onderzoek toont wederzijds begrip aan van zowel LOB en IT executives voor het feit dat de ontwikkeling van mobiele apps in de nabije toekomst op een meer business-gedreven manier wordt benaderd. Bij organisaties die een mobiele app-strategie volledig geïmplementeerd hebben, is het meer waarschijnlijk dat hun line of business-managers de ontwikkeling van mobiele apps beïnvloeden. Zij worden door IT ondersteund dankzij het gebruik van platformen, integratietechnologieën en moderne tools om apps te ontwikkelen. Ik zie de relatie tussen LOB en IT verder verbeteren aangezien mobiele programma’s steeds meer gericht zijn op de bedrijfsresultaten.”

Methodologie en demografische gegevens
Red Hat, Inc. gaf Vanson Bourne de opdracht om 400 line of business en IT executives van bedrijven uit de private sector in de Verenigde Staten en West-Europa te ondervragen. Het online onderzoek is in januari 2016 uitgevoerd.

Meer informatie Volg Red Hat

Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers De Jong
anke@lubbersdejong.nl

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the effects of industry consolidation; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; fluctuations in exchange rates; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website a thttp://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat and the Shadowman logo are trademarks of Red Hat, Inc., registered in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.

Tags bij dit bericht