www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 144 dagen geleden)
PR: LEWIS

TUI vergroot merkbekendheid met mobile videoadvertenties van Widespace

Resultaten van recente campagnes onderschrijven succes van StreamView

TUI, Nederlands grootste reisorganisatie, heeft voor haar laatste marketingcampagne gebruik gemaakt van StreamView van Widespace. Dit heeft gezorgd voor een toename in merkherkenning van 28% onder de doelgroep van het bedrijf. StreamView werd in april 2015 door Widespace gelanceerd. Streamview is een autoplaying video-oplossing die het mogelijk maakt om videoadvertenties automatisch af te laten spelen, zowel binnen apps als mobiele websites. De oplossing heeft bovendien een uniek afrekenmodel, waarbij de adverteerder betaalt per view (CPV).

Mobile video bereikt doelgroep die via tv steeds lastiger te bereiken is. Video consumptie op de smartphone heeft een enorme vlucht genomen, waar het lineaire tv-kijken steeds verder afneemt. Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace, geeft aan dat StreamView enorm heeft geholpen de kennis op het vlak van gebruikersgedrag te vergroten. “We zien bijvoorbeeld dat video’s die in-screen afspelen een groot bereik opleveren, ook onder de doelgroep die met het traditionele televisiekijken steeds lastiger te bereiken is.”

“Het autoplaying videoformaat van Widespace is zichtbaar tussen kwalitatieve redactionele content op de websites en apps van Nederlands grootste uitgevers”, zegt Suzanne van Marion, Digital Marketeer bij TUI. “Bezoekers van deze websites of apps kunnen bovendien zelf bepalen of zij geïnteresseerd zijn in de desbetreffende video en besluiten of zij de video langer of volledig willen bekijken. Het afrekenmodel laat toe dat wij alleen betalen voor bezoekers die gedurende een langer tijdsbestek naar de video hebben gekeken en daarmee onze boodschap tot zich hebben genomen. Voor onze laatste marketingcampagne hebben we van StreamView gebruik gemaakt en we zijn erg tevreden met de resultaten.”

De campagne van TUI en andere recent afgeronde campagnes laten zien dat de inzet van StreamView de merkbekendheid vergroot. Het advertentieformaat heeft meerdere inzichten gegeven op het vlak van gebruikersgedrag en merkimpact. Zo blijkt dat de koopintentie 104% hoger bij mensen die dit advertentieformaat hebben gezien, dan bij mensen die dit campagneformaat niet hebben gezien. Klik hier voor een infographic met alle resultaten en tips voor het creëren van een succesvolle mobile videoadvertentie.

Multimedia: to download: click right mouse button and 'save image as’

Over Widespace
Widespace is toonaangevend op het gebied van mobile brand advertising in Europa en creëert sterke banden tussen merken en hun doelgroep. Op basis van de unieke technologie en data-gedreven inzichten, levert Widespace relevante mobile advertising aan meer dan 100 miljoen smartphone-gebruikers via hun favoriete mobiele sites en apps. Dit biedt uitgevers kwaliteit en adverteerders een flinke boost voor de merkwaarde. Widespace is in 2007 opgericht in Zweden en is nu actief in negen landen in Europa.

Kijk voor meer informatie op http://www.widespace.com/?lang=nl?

Over TUI
Reisorganisatie TUI Nederland opereert onder de reismerken TUI, Holland International en Kras en heeft een eigen luchtvaartmaatschappij: TUIfly.

TUI Nederland is onderdeel van TUI Group: internationaal marktleider in de reisbranche. Het hoofdkantoor van TUI Group is gevestigd in Hannover. Binnen TUI Group werken ruim 150 reisorganisaties in twintig landen samen onder de naam TUI.

Voor nadere informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie van TUI Nederland, te bereiken via telefoon: 070-3266120 of per e-mail: pers@tui.nl. Post kan worden gericht aan: TUI Nederland, afdeling Communicatie, Postbus 157, 2280 AD te Rijswijk. Meer informatie vindt u op www.tui.nl/corporate.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met het team van LEWIS:
Tel: +31 (0)40 – 235 4600
Email: widespaceNL@teamlewis.com

Of neem contact op met Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace:
Tel: +31 (0)6 - 54782071
Email: keith.ta@widespace.com
Laatste van Widespace
Widespace lanceert eerste 360-graden advertentieformaat voor mobiele omgevingen

Viewability zorgt voor toename kijktijd mobile advertising van 170 procent

TUI vergroot merkbekendheid met mobile videoadvertenties van Widespace
Hotel Alhambra Palace checkt in bij Infor voor klantenservice van wereld-niveau

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

Aandacht voor sociaal kapitaal essentieel bij ‘hybride werken’

Nieuwste manier om veilig en hygiënisch te betalen voor shop-in-shops, online platforms en marktplaatsen gelanceerd

Nederlandse startups blijven de landelijke # 1 banengroeimotor