www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: Wisse Kommunikatie

Akamai vindt bot-management opnieuw uit

Akamai Bot Manager: het eerste systeem om bots écht te managen in plaats van ze alleen te detecteren en blokkeren

Amsterdam, 23 februari 2016 - Uit analyses van het Akamai Intelligent Platform blijkt dat soms wel zestig procent van het webverkeer op sites van bedrijven ontstaat door bots, dat zijn programma's die activiteiten van de mens kunnen simuleren. Daarom introduceert het bedrijf Akamai Bot Manager. Deze nieuwe oplossing kan in verhouding tot ‘standaard’ toepassingen, meer dan alleen het webverkeer dat door bots wordt gegenereerd detecteren en blokkeren. Akamai Bot Manager geeft bedrijven de mogelijkheid te achterhalen welke bots hun websites bezoeken en op basis daarvan de juiste maatregelen te treffen. Hierdoor hebben organisaties meer controle op de impact die het door bots gegenereerde webverkeer heeft op hun business en IT.

Bijna elke branche heeft te maken met allerlei soorten bot-verkeer. De ene variant speurt het web af naar informatie over prijzen en de andere genereert automatisch clicks waardoor de kosten voor online advertising sterk stijgen. Er zijn situaties denkbaar waarbij bot-verkeer niet slecht is voor de business, maar wel voor de prestaties van de website. Wetende dat bot-verkeer zowel een positieve als negatieve invloed kan hebben, is er nu een oplossing om te kunnen sturen en filteren op welk bot-verkeer wel toegelaten wordt, en welk bot-verkeer niet.

De Akamai Bot Manager omvat:
  • Grote catalogus van bot-signatures - Dankzij de uitgebreide database is Akamai Bot Manager in staat razendsnel meer dan 1.300 vooraf gedefinieerde soorten bots uit vijftien verschillende categorieën te herkennen.
  • Zelf bot-signatures instellen - Akamai Bot Manager biedt de mogelijkheid zelf bot-signatures te maken. Hierdoor krijgen nieuwe bots direct de juiste instellingen en wel of geen toegang tot de website.
  • Real-time detectie van onbekende bots – Om nieuwe bots te identificeren, biedt Akamai Bot Manager een geavanceerde set real-time detectiemethodes inclusief automatische identificatie van bots die eerder web scraping-gedrag hebben vertoond bij andere Akamai-klanten. Het Threat Research Team van Akamai werkt continu aan verbeteringen en updates van Akamai Bot Manager, zodat de IT-afdeling van klanten daardoor ontlast wordt.
  • Flexibel beleid, diverse typen bots - Om bedrijven beter in staat te stellen verschillende types bot-verkeer te beheren, geeft Akamai Bot Manager klanten de mogelijkheid een uniek beleid toe te passen per bot. Dit geeft hen meer flexibiliteit om hun bot-managementstrategie op maat te ontwikkelen.
  • Omleiden versus blokkeren – Wanneer kwaadaardige bots direct geblokkeerd worden, merkt een aanvaller dat direct. Hij kan de bot vervolgens verder ontwikkelen zodat die deze blokkade in de toekomst kan omzeilen. Maar er zijn ook bots die legitiem zijn en waarde kunnen toevoegen aan het bedrijf. Het volledig blokkeren en uitsluiten daarvan is geen goede oplossing. Dergelijke bots kunnen echter ook (te) veel dataverkeer genereren op de website. Akamai Bot Manager biedt diverse beheermogelijkheden van dergelijke bots aan, waaronder vertraging of omleiding van het bot-verkeer of het aanbieden van alternatieve content. Zo kunnen klanten gerichte acties per bot ondernemen en zowel profiteren van de voordelen van legitiem bot-verkeer en de potentiële nadelen ervan beperken.
  • Overzicht en diepgaande rapportage – Akamai Bot Manager biedt twee rapportagemogelijkheden om organisaties beter inzicht te geven in bot-verkeer en de mogelijke invloed ervan op hun website. De rapportage brengt verschillende kenmerken van bot-verkeer in kaart, waaronder categorieën, detectiemethode en de belangrijkste URL’s. Het rapport kan zowel een compleet overzicht, of een diepere analyse van één onderwerp geven. Met deze kennis kan een organisatie zien waar de bot vandaan komt, wat die komt doen en hoe deze te bestrijden is.
  • Hulp bij de beveiligingoptimalisatie - Klanten hebben toegang tot security-experts van Akamai die hen helpen met de analyse van bot-verkeer, updates van nieuwe bot-signatures en tips over hoe ze de oplossing optimaal kunnen inzetten.
"Het web zit vol met bots en tot nu toe hadden bedrijven maar twee keuzes: of volledig blokkeren of niks doen. Helaas zijn beide opties verre van ideaal", aldus Hans Nipshagen, regional manager Benelux van Akamai. "Met Akamai Bot Manager geven we onze klanten de kracht en flexibiliteit om een bot-strategie te ontwikkelen die past bij hun zakelijke doelstellingen."

Over Akamai
Als wereldwijd leider in Content Delivery Network-diensten (CDN), zorgt Akamai dat het internet snel, betrouwbaar en veilig is voor zijn klanten. De geavanceerde oplossingen voor web performance, mobile performance, cloud security en media delivery van Akamai veranderen de manier waarop organisaties entertainment- en gebruikerservaringen optimaliseren voor elk apparaat, waar dan ook. Om te zien hoe de oplossingen van Akamai en zijn team van internetexperts organisaties helpen om faster forward te gaan, kijk op www.akamai.com of blogs.akamai.com en volg @Akamai op Twitter.

Akamai
Bregje Dellepoort
Tel: 06 - 55343421
E-mail: bregje@akamai.com

Whizpr
Paul Maris / Marjan Schrader
Tel: 0317 - 410 483
E-mail: akamai@whizpr.nl
Laatste van Akamai
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Akamai contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlContentbureau