www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 142 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Intel zorgt voor sneller pad naar 5G

SAMENVATTING:
  • Samenwerkingsovereenkomsten met Ericsson, KT, LG Electronics, Nokia, SK Telecom en Verizon leggen het fundament voor 5G.
  • Mobiel 5G-testplatform voor het sneller ontwikkelen van prototypen.
  • Nieuwe modems en system-on-chips (SoCs) bieden robuuste connectiviteit voor het Internet of Things, mobiele apparaten en PC’s.
  Kontich, België, 22 februari 2016 - Intel heeft tijdens het Mobile World Congress (MWC) 2016 in Barcelona nieuwe samenwerkingsovereenkomsten en producten aangekondigd die het fundament leggen voor snellere, slimmere en efficiëntere 5G mobiele netwerken, die nieuwe belevingen zullen mogelijk maken.

Het Intel 5G testplatform

Van de embedded devices in sportuitrusting en drones die zelfstandig obstakels kunnen vermijden tot autonome voertuigen, smart cities en meer: het onderling met elkaar verbinden van ‘dingen’, mensen en de cloud legt ongekende eisen op aan draadloze netwerken.

“Miljarden connected en steeds slimmere apparaten, rijke persoonlijke services en cloudtoepassingen vormen de basis voor de behoefte aan slimmere en krachtigere netwerken”, zegt Aicha Evans, corporate vice president en general manager van de Intel Communications and Devices Group. “De transitie naar 5G brengt communicatie en IT bij elkaar en betekent een fundamentele verandering voor de industrie. Het is essentieel dat we nu het fundament leggen voor toekomstige 5G-netwerken, om in de toekomst ongekende belevingen mogelijk te maken.”

Samenwerkingsovereenkomsten
Intel werkt nauw samen met diverse leiders uit de mobiele sector om alles voor te bereiden voor een brede commerciële beschikbaarheid van 5G in de toekomst.
  • Ericsson en Intel werken samen met mobiele providers aan 5G-oplossingen en doen gezamenlijke pilots, als uitbreiding van de bestaande samenwerkingsovereenkomst op het gebied van netwerktransformatie, cloud en IoT.
  • KT en Intel zullen in 2018 5G-pilots implementeren om 5G draadloze technologie en bijbehorende apparaten, virtuele netwerkplatforms en gezamenlijke standaarden te ontwikkelen en te testen.
  • LG Electronics en Intel zullen 5G telematicatechnologie voor auto’s ontwikkelen en testen.
  • Nokia en Intel werken samen aan pre-standaard 5G radiotechnologieën en netwerkoplossingen om vroege implementatie van zowel 5G mobiele clients en draadloze infrastructuur mogelijk te maken. Ook wordt hiermee gezorgd voor de interoperabiliteit van 5G-radiotechnieken, om te kunnen voorzien in de connectiviteitsbehoeften van toekomstige draadloze netwerken.
  • SK Telecom en Intel ontwikkelen en verifiëren 5G mobiele devices en netwerkoplossingen. Op basis van de bestaande samenwerking op het gebied van 5G-technologieën, demonstreerden beide bedrijven tevens nieuwe stappen in radio access netwerktechnologieën, waaronder anchor-booster cell en Massive MIMO, om de capaciteit van 5G draadloze netwerken verder te vergroten.

5G prototyping
Intel biedt platforms en werkt samen met andere partijen in de industrie om al in een vroeg stadium prototypen te kunnen bouwen, zodat aanbieders sneller 5G-oplossingen kunnen ontwikkelen.

• Intels mobiele 5G testplatform biedt een krachtig ontwikkelplatform voor de snelle integratie en het testen van 5G-apparatuur en wireless access points. Intel werkt met dit nieuwe testplatform wereldwijd samen met telecombedrijven aan de ontwikkeling, prototyping en testen van 5G.

Producten voor draadloze communicatie
Intel biedt draadloze communicatie-oplossingen voor een grote verscheidenheid aan smartphones, phablets, PC’s en IoT-apparaten.

• Connectiviteitsoplossingen voor het Internet of Things:
    • De Intel Atom x3M-7272-oplossing is een draadloos communicatieplatform voor automotive toepassingen. Het platform is krachtig genoeg voor geavanceerde beveiligingsfuncties, zoals firewalls en packet inspectie.
    • De Intel XMM 7115-modem is ontwikkeld voor de eerste golf apparaten en toepassingen op basis van Narrowband IOT (NB-IOT).
    • De Intel XMM 7315-modem combineert een LTE-modem en een applicatieprocessor op één chip. Hij ondersteunt zowel de LTE Category M als NB-IOT standaarden en is bij uitstek geschikt voor endpoints die een breed frequentiebereik, een laag energieverbruik en lage kosten vereisen.
    • De Intel XMM 6255M biedt robuuste 3G-connectiviteit in moeilijke omgevingen. Daarbij is hij 20% kleiner dan voorgaande generaties, waarmee het ’s werelds kleinste standalone 3G-modem is. Hij brengt connectiviteit naar een groot aantal apparaten die op dit moment geen verbindingsmogelijkheden hebben, voor een snellere transitie naar toekomstige draadloze netwerken.
    • De Intel XMM 7120M LTE-model is bij uitstek geschikt voor machine-to-machine toepassingen. Hij biedt connectiviteit voor een breed scala aan IoT-toepassingen, waaronder beveiligingsmonitoring, smart metering, asset tracking en industriële automatisering.
  • LTE-connectiviteit voor smartphones, tablets en PC’s – de Intel XMM 7480 ondersteunt veeleisende belevingen - zoals multiplayer gaming en virtual reality - met naadloze LTE Advanced-connectiviteit en piekdownloadsnelheden tot 450Mbps. De Intel XMM 7480-modem ondersteunt ruim 33 LTE-BANDS tegelijkertijd in één product. Dit is meer dan enig andere LTE-modem. Daarnaast ondersteunt de XMM 7480 4x carrier-aggregation op zowel het TDD als het FDD spectrum.

Over Intel
Intel verlegt de grenzen van technologie om verbazingwekkende belevingen mogelijk te maken. Meer informatie over Intel en het werk van de meer dan 100.000 medewerkers van het bedrijf is te vinden op www.intel.nl, www.intel.nl/itcenter, newsroom.intel.com en blogs.intel.com. Op Intels Nederlandstalige techblog iq.intel.nl zijn inspirerende verhalen te vinden over allerlei technologische innovaties. Intel is ook te volgen via Twitter: @IntelNederland of @Intel en via Facebook: facebook.com/intelnederland.

Voor meer informatie:
Intel Benelux, Kristof Sehmke, Communicatie Manager, telefoon +32 (0)3 450 08 11,
e-mail: kristof.sehmke@intel.com, of
MCS PR, Intel Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: intel@mcspr.nl.

Intel en het Intel-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Intel Corporation of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere landen. Andere namen en merken kunnen geclaimd worden als het eigendom van anderen.

Laatste van Intel
Thunderbolt 4: universele kabelconnectiviteit voor iedereen

Intel zet in op gedeelde bedrijfsverantwoordelijkheid voor wereldwijde uitdagingen

Intel maakt overstap naar de cloud makkelijker voor bedrijven
Verstreken tijd: 4 jaar en 142 dagen

Logo Progress Communications
Intel contact

Logo Intel

Intel sociaal

Intel tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4