www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (6 jaar en 151 dagen geleden)
PR: LVTPR

Pascal Houdayer volgt Hans Van Bylen op als Executive Vice President Henkel Beauty Care

Düsseldorf, Duitsland – Pascal Houdayer (46), de huidige Corporate Senior Vice President van de divisie Laundry & Home Care (was- en reinigingsproducten), is per 1 maart 2016 benoemd tot lid van de raad van bestuur van Henkel. Per 1 mei 2016 volgt hij Hans Van Bylen (54) op als Executive Vice President van de divisie Beauty Care. Op deze dag wordt Hans van Bylen CEO van Henkel. Hij volgt Kasper Rorsted op, die het bedrijf op 30 april 2016 verlaat.

Pascal Houdayer trad in 2011 bij Henkel in dienst. Hij is nu verantwoordelijk voor de internationale marketing van het segment reinigingsproducten. Daarnaast is hij ook verantwoordelijk voor de digitale activiteiten en de regio Azië-Pacific van de divisie Laundry & Home Care. Voordat hij bij Henkel in dienst trad, bekleedde hij diverse internationale managementfuncties bij Procter & Gamble in Europa, Noord-Afrika en de VS in de Laundry & Home Care- en Body Care-divisies. De benoeming van Pascal Houdayer per 1 maart 2016 als nieuw lid van de raad van bestuur van Henkel zorgt voor een naadloze transitie van de verantwoordelijkheid voor de Beauty Care-activiteiten binnen het bedrijf.

"Ik ben erg blij dat Henkel een interne opvolger van Hans Van Bylen heeft benoemd. Pascal Houdayer heeft ruime internationale ervaring in de consumentenmarkt. Deze benoeming onderstreept het potentieel aan talent en de sterke ontwikkeling van medewerkers bij Henkel”, zegt dr. Simone Bagel-Trah, voorzitter van de raad van toezicht en de commissie van aandeelhouders.

Pascal Houdayer werd in 1969 geboren in Eaubonne, Frankrijk. Hij studeerde af aan de ESSEC Business School in Parijs met een graad in wiskunde en een Master of Business Administration (MBA). Hij is getrouwd en heeft drie kinderen.

In het boekjaar 2014 genereerde Henkel Beauty Care een omzet van ongeveer 3,5 miljard euro en een aangepast bedrijfsresultaat van 544 miljoen euro. Het portfolio omvat haarproducten voor consumenten en professionals en bekende huid- en mondverzorgingsproducten. De grootste en succesvolste merken zijn Schwarzkopf,  Diadermine en FA.

Henkel is wereldwijd actief op drie gebieden met toonaangevende merken en technologieën: Laundry & Home Care, Beauty Care en Adhesive Technologies. Het bedrijf is opgericht in 1876 en loopt nu wereldwijd voorop met kopposities in de consumentenmarkt en de industriële wereld met bekende merken als Persil, Schwarzkopf en Loctite. Bij Henkel werken bijna 50.000 mensen en rapporteerde in het boekjaar 2015 een omzet van € 16,4 miljard en een aangepast bedrijfsresultaat van € 2,6 miljard. . Het bedrijf rapporteerde een omzet van € 16,4 miljard in 2014. Henkel heeft een beursnotering en is opgenomen in de Duitse DAX. In de Benelux bevinden de filialen van Henkel zich in Brussel, Drogenbos en Westerlo (België) en in Nieuwegein en Scheemda (Nederland). In 2014 realiseerde Henkel in de Benelux een omzet van meer dan 450 miljoen euro met ongeveer 700 medewerkers.
Laatste van Henkel
Henkel reports strong performance in second quarter

Sustainability at Henkel: Strong performance and a leading position

Henkel boekt recordomzet en -winst
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 6 jaar en 151 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials