www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 85 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

Ruckus Wireless verbetert draadloze verbindingen binnen gebouwen

Baanbrekende “OpenG” technologie biedt oplossing voor slecht signaal

SUNNYVALE, CA – 19 februari 2016 – Ruckus Wireless, Inc.(NYSE: RKUS) heeft vandaag aangekondigd dat het de dekking en capaciteit van draadloze verbindingen binnen gebouwen sterk gaat verbeteren met behulp van de nieuwe OpenG™ technologie. OpenG-technologie combineert een gecoördineerd gedeeld spectrum, zoals 3.5 GHz in de VS, met neutral host-capable small cells. Dit maakt het mogelijk om op kosteneffectieve wijze volledige mobiele dekking te realiseren. Ruckus verwacht de acceptatie van OpenG-technologie (in een wereldwijd beschikbare markt van 2 miljard USD op jaarbasis) te realiseren via zijn uitgebreide distributiekanaal en klantenbestand van service providers. In de loop van 2016 zal Ruckus meer informatie presenteren over specifieke producten en diensten.

De eerste demonstratie van OpenG-technologie vindt plaats in samenwerking met Qualcomm tijdens het Mobile World Congress (MWC) 2016 in Barcelona. Hier presenteert Ruckus bovendien zijn oplossing voor de draadloze onderneming door bellen via WiFi (WiFi Calling) te combineren met de OpenG-technologie.

Momenteel bevindt de branche zich in een zeer turbulente fase waarin cellulaire en WiFi technologieën samenkomen in meerdere verschijningsvormen. Enerzijds nemen mobiele technologieën eigenschappen over van de WiFi-standaarden, zoals LTE WiFi link aggregation (LWA) en license assisted access (LAA). Anderzijds neemt WiFi steeds meer eigenschappen over van mobiele technologieën, zoals Hotspot 2.0 en WiFi Calling. Bovendien komen er steeds meer opties buiten het traditionele spectrum, zoals het nieuwe ‘gecoördineerde gedeelde spectrum 3.5 GHz model’ dat in de VS is aangenomen door de Federal Communications Commission (FCC). Het uiteindelijke doel is consistente dekking en kwaliteit van draadloze verbindingen garanderen binnen bedrijfsgebouwen, waar de meeste draadloze data wordt verbruikt.

De huidige outside-in benadering van cellulaire verbindingen wordt een steeds grotere uitdaging: nieuwe bouwmaterialen blokkeren het signaal, het bereik is op hogere verdiepingen vaak onbetrouwbaar, streetlevel shadowing verslechtert de verbinding en het lagere frequentiegebied bereikt langzaamaan zijn capaciteitslimiet. Bedrijven en dienstverleners zoeken naar eenvoudig in te zetten oplossingen voor alle mobiele netwerken, met een aantrekkelijke total cost of ownership (TCO) en betere prestaties binnen het bedrijfsgebouw. De visie van Ruckus combineert deze aspecten en biedt een mobiel netwerkneutraal alternatief voor gedistribueerde antennesystemen (DAS) en traditionele small cells, dat aanzienlijk goedkoper en eenvoudiger te implementeren is. Ruckus gelooft dat de OpenG-technologie ideaal is voor providers van zowel vaste als mobiele diensten. Zij kunnen hun klanten uitstekende managed services en mobiele verbindingen bieden, zelfs diep in gebouwen waar mobiele operators voorheen om praktische en budgettaire redenen geen toegang hadden.

Volgens Joe Madden, hoofdanalist bij Mobile Experts, zijn bedrijven en service providers in toenemende mate op zoek naar goedkopere alternatieven om het mobiele bereik binnen bedrijfsgebouwen te verbeteren. “In meerdere onderzoeken hebben we geconstateerd dat mensen verlangen naar host-neutrale oplossingen, maar ze zijn hierin erg kieskeurig. Multi-operator radio access networks (MORANs) en multi-operator core networks (MOCNs) hebben niet de voorkeur van veel mobiele operators, die zich zorgen maken over de impact op hun bestaande radio access networks (RANs). Momenteel creëren oplossingen in de 3.5 GHz-band die écht host-neutraal zijn interessante nieuwe mogelijkheden. We zien hier grote kansen voor bedrijven als Ruckus, met een groot vast klantenbestand bij bedrijven."

"Ruckus is bijzonder goed gepositioneerd om bedrijven en dienstverleners deze oplossing voor mobiele dekking in gebouwen te bieden, omdat onze implementatie even gemakkelijk is als de implementatie van WiFi”, aldus Dan Rabinovitsj, COO bij Ruckus Wireless Inc. “Wij geloven dat de OpenG-technologie van Ruckus een ongekend TCO-scenario biedt voor de onderneming. OpenG is klaar voor wereldwijde acceptatie tegen een fractie van de kosten van de bekende DAS installaties.”

Bezoek de Quallcomm stand in hal 3 om demonstraties van de OpenG-technologie bij te wonen tijdens het MWC. Voor een demonstratie van WiFi Calling kunt u een afspraak maken bij de Ruckus stand in hal 5.

Over Ruckus Wireless
Ruckus Wireless, Inc. (NYSE: RKUS) maakt WiFi gewoon beter voor meer dan 61.000 enterprises, serviceproviders, overheden en het midden- en kleinbedrijf wereldwijd. Het bedrijf focust op technologische innovatie, een waardevol partnerlandschap en klantservices en biedt zo de best mogelijke draadloze ervaring voor de meest uitdagende indoor en outdoor omgevingen. Het Smart WiFi-platform van Ruckus levert schaalbare, high-performance WiFi met eenvoudig beheer voor lokale WiFi en WiFi via de cloud plus een breed aanbod aan nieuwe diensten voor inloggen, beleid, locatiediensten en analytics waarmee organisaties nieuwe zakelijke uitdagingen aankunnen. Kijk voor meer informatie op: www.ruckuswireless.com

Ruckus, Ruckus Wireless en OpenG zijn handelsmerken van Ruckus Wireless, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle eventuele andere product- of bedrijfsnamen zijn handelsmerken van de respectievelijke eigenaren.

Ruckus Wireless Persdesk
Majoy Koetsier-Juriaans
+ 31 (0)23 555 34 24
ruckuswireless@yellow-communications.com
www.ruckuswireless.com
Laatste van Brocade-Ruckus Wireless
Ruckus komt key partners tegemoet met vereenvoudigde channel programma’s

Ruckus introduceert betaalbare, high-performance WiFi voor de vrijetijdsbranche

Ruckus breidt high-performance netwerkinfrastructuur aanbod uit voor zowel vaste als draadloze verbindingen
Verstreken tijd: 5 jaar en 85 dagen

Logo Clarity Benelux
Brocade-Ruckus.. contact

Logo Brocade-Ruckus Wireless

Brocade-Ruckus.. sociaal

Brocade-Ruckus.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack