www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (5 jaar en 80 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Acquia: vier best practices voor het omarmen van digitale transformatie

Amsterdam, 18 februari 2016 – Big data, cloud computing, genetwerkte klanten en het Internet of Things zijn enkele centrale pijlers voor digitale transformatie. Elk bedrijf moet daarvoor een individuele strategie ontwikkelen. Niettemin is er een aantal fundamentele methoden en procedures om de succesvolle uitvoering van een individuele strategie te waarborgen. Op basis van gesprekken met klanten beveelt Acquia vier best practices aan.

Economische verandering is er altijd al geweest. Bij de digitale transformatie van nu gaat het echter om een verandering van een totaal andere omvang. Digitale transformatie vereist niet alleen een voortdurende aanpassing van de bedrijfsprocessen, maar in veel gevallen ook een totaal nieuwe aanpak. Die is nodig doordat bestaande businessmodellen in snel tempo veranderen en nieuwe concurrenten complete industrieën op hun kop zetten.

Acquia, de digital experience company, voerde tijdens zijn ThinkAhead Executive Roundtable-bijeenkomsten in januari 2016 in Kitzbühel (Oostenrijk) intensieve discussies met klanten en prospects over het thema ‘World Class Digital Transformation’. Acquia organiseert deze rondetafelbijeenkomsten op regelmatige basis. De bijeenkomst in januari leidde tot het vaststellen van de volgende vier best practices.

1. De bedrijfscultuur moet digitale transformatie ondersteunen

Wie de bedrijfscultuur niet aanpast aan de enorme veranderingen die digitale transformatie met zich meebrengt, loopt het risico te falen. Het is niet langer genoeg om nog de vraag te stellen hoe het bestaande businessmodel het best te verdedigen is. Het gaat er nu om te bepalen hoe het businessmodel van de toekomst eruit moet zien. Daarvoor is het zinvol om bijvoorbeeld een start-up opdracht te geven het bestaande bedrijfsmodel in een simulatie te vervangen door een nieuw model. Van daaruit zijn stappen af te leiden voor digitale transformatie.

2. Het bouwen van een transformatielaboratorium

Een goede manier om ??nieuwe ontwikkelingen te testen, is de oprichting van een transformatielaboratorium met als doel het ontwikkelen en op de markt brengen van nieuwe producten en diensten. Zo’n laboratorium moet niet alleen een symbolische functie hebben; de resultaten moeten zich in de praktijk ook bewijzen. Bij een laboratorium hoort een intensieve uitwisseling met start-ups die op aanverwante terreinen actief zijn, en het evalueren van investeringen in mogelijkheden om de toetreding tot nieuwe markten te versnellen.

3. Het personeel mobiliseren voor digitale transformatie

De digitale transformatie is niet alleen een zaak van afdelingen, maar heeft ook de steun nodig van het topmanagement. Dit is een belangrijke voorwaarde om de eigen werknemers enthousiast te maken voor grote veranderingen. Andere maatregelen zijn het bevorderen van een open bedrijfscultuur, het binden van creatief digitaal talent aan het bedrijf en het aantrekken van nieuw talent.

4. Richt een uniform digitaal-infrastructuurplatform in

Zonder het gebruik van de nieuwste informatie- en communicatietechnologie is digitale transformatie niet mogelijk. ICT zorgt voor de nodige bouwstenen voor een continue ontwikkeling en implementatie van nieuwe bedrijfsprocessen en -modellen. De weg van digitalisering van individuele processen naar de ontwikkeling van nieuwe, digitale businessmodellen is echter nog lang. Hiervoor is een open, flexibel en cloudgebaseerd infrastructuurplatform nodig. Digitale transformatie zorgt voor veel complexiteit en vereist een zorgvuldige, gefaseerde afweging, gevolgd door snelle reacties. Snel handelen vraagt om een ??flexibele IT-infrastructuur die gegevenssilo's tussen systemen en afdelingen elimineert en de integratie van de verschillende systemen ondersteunt. Zo’n infrastructuur integreert content, commerce en gebruikersgemeenschappen, en vormt de basis voor nauwere samenwerking met klanten. De digitale ervaring staat centraal in de digitale transformatie. Een uniforme, open omgeving, zoals het Acquia Cloud Platform, schept de voorwaarden waardoor bedrijven sneller en flexibeler kunnen optreden.

“Bedrijven in elke sector moeten zelf het initiatief nemen in de digitale transformatie. Zij mogen niet achteropraken, maar moeten actief nieuwe businessmodellen testen en er ervaring mee opdoen”, zegt Michael Heuer, Area Vice President en Country Manager - Midden-Europa (DACH en Benelux) van Acquia in München. "Vooral in tijden van snelle veranderingen in de behoeften van de klant is het zaak om op basis van opgebouwde expertise nieuwe producten en diensten snel te lanceren en voorbereid te zijn op de toekomst.”

Over Acquia
Acquia is het bedrijf voor digitale ervaringen. Meer dan vierduizend organisaties, waaronder Intuit, Warner Music Group en Stanford University, transformeren hun digitale eigendommen met Acquia’s open cloudplatform. Wereldwijd vertrouwen tweeduizend bedrijven, regeringsinstanties en ngo’s op Acquia om nieuwe inkomsten te creëren, kosten te verlagen en beter in contact te komen met hun doelgroepen door middel van content, community’s, commerce en context.

Voor meer informatie, bezoek www.acquia.com.

Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Telefoon: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Acquia@progresscommunications.nl
Laatste van Acquia
Acquia’s vijfstappenplan voor het aanbieden van gepersonaliseerde content

Acquia financiert community development om ontwikkeling Drupal 8 te versnellen

Acquia vertrouwt op b2b-pr-expertise van Progress Communications
Verstreken tijd: 5 jaar en 80 dagen

Logo Progress Communications
Acquia contact

Logo Acquia

Marjolein Bos
  marjoleinbos@yellow-communications.com
  www.acquia.com
Acquia sociaal

Acquia tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Red Hat
Logo Thales
Logo Bynder B.V.