www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 58 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems en Infineon tonen samen compacte beveiligingsoplossing voor ingebouwde software van apparaten binnen IoT-toepassingen

CodeMeter µEmbedded introductie tijdens Mobile World en Embedded World

Hengelo, februari 2016 - Tijdens het Mobile World Congres in Barcelona (22 t/m 25 februari) zal Wibu-Systems op donderdag 25 februari te samen met Infineon Technologies in theater B in Hal 8 een presentatie verzorgen onder de naam ’Security Power Hour’. Deze bijzondere bijeenkomst wordt ingeleid door een vertegenwoordiger van het Industrial Internet Consortium (IIC).

Met miljarden apparaten, gekoppeld aan het internet, ondergaat de samenleving grote veranderingen. Infineon is als toonaangevende producent in de halfgeleidersector, wereldwijd vertegenwoordigt met zijn oplossingen in industriële en sensoren gebaseerde netwerken. De onderneming neemt zijn verantwoordelijkheid bij het vergroten van het bewustzijn rondom de veiligheid van toepassingen rond Internet of Things (IoT). Daartoe is een samenwerkingsverband opgezet onder de naam Infineon Security Partner Network (ISPN), waarin diverse partijen samenwerken aan technologie die zich direct voor beveiligingsdoeleinden laat inzetten. Wibu-Systems maakt deel uit van dit samenwerkingsverband. Tijdens de bijeenkomst op  Mobile World, tonen Infineon en Wibu hoe zij met hun gezamenlijke, hardware gebaseerde beveiligingsoplossing  binnen een IoT gedreven wereld economische waarde weten te creëren.

Op de bijeenkomst zal achtereenvolgens worden gesproken door:

Bill Hoffman, President van IIC; Stefan Hofschen, divisiedirecteur Chip Card & Security bij Infineon Technologies; Oliver Winzenried, oprichter en CEO van Wibu-Systems.

Bijna gelijktijdig met Mobile World vindt in Neurenberg Embedded World plaats, een bijeenkomst voor afnemers en leverancier van embedded systemen. Wibu-Systems annonceert daar CodeMeter µEmbedded, een nieuw lid van de CodeMeter productreeks voor beveiliging van programmacode en het ontwikkelen van een licentieregistratie voor software op microcontrollers en Field Programmable Gate Aray’s (FPGA’s).  Op de stand nr. 540 in hal 4 is het systeem te aanschouwen.

Met een footprint van 60 kB voor de te laden code is, heeft Wibu-Systems de functionaliteit van deze inbouw beveiligingsoplossing gestript tot minimale omvang zonder in te boeten op het beveiligingsniveau. De licentieregistratie voor de broncode is gekoppeld aan het unieke identificatie nummer van het systeem. De registratie wordt aangemaakt tijdens het productieproces van een apparaat op het moment van inbouw van de microcontroller  of FPGA. De sleutel voor encryptie en activering van de software bevinden zich in het afgesloten deel van het geheugen. Van daaruit worden de licenties beheerd voor de specifieke functies van apparaten, worden de productie-aantallen bijgehouden, worden via een  veilige verbinding a instructieregels van de diverse programma’s overgebracht en wordt tevens voorzien in het aanbrengen van updates.

Infineon heeft CodeMeter µEmbedded geselecteerd als nieuwe  plugin voor zijn DAVETM.  ontwikkelplatform. Via een eenvoudig, maar doelmatige grafische gebruikersinterface laat zich de Wibu-Systems technologie activeren die  zorgt voor encryptie en signering van de programmacode van de XMC 4000  microcontroller reeks. Op de eigen stand tijdens Embedded World nr. 360 in hal 5 heeft Infineon ruimte vrijgemaakt voor belangstellenden in de werking van de nieuwe beveiligingtechnologie.

Wibu-Systems zal ook deelnemen aan de RSA beveiligings Conferentie, die van 29 februari tot 4 maart in San Francisco wordt gehouden. Daar participeert het bedrijf in een demonstratieproject, opgezet door Trusted Computing Group. Dit is het consortium van technologiebedrijven dat de Trusted Platform Module (TPM) heeft ontwikkeld. Een groot aantal apparaten en systemen zijn inmiddels voorzien van dit stukje extra elektronica met een eigen processor en geheugen dat de correcte status van de diverse registers in de verschillende lagen van de besturingssoftware bijhoudt  vanaf de boot loader tot en met de applicatie.

Op 29 februari van 8:30 uur tot 12:30 uur zullen Wibu en Infineon gezamenlijk in een sessie over TPM en IoT tonen hoe bescherming van het intellectuele eigendom in samenhang met flexibele licentiëring zich laat aanbrengen op TPM-apparaten, zodat namaak of ’reversed engineering’ onmogelijk wordt gemaakt. Het demonstratieproject omvat de CodeMeter technologie en Infineons SLE 97 beveiligde hardware. Naast afscherming van de applicatie verbindt de gecombineerde oplossing tevens een beschermde licentie aan een Infineon OPTIGA™ TPM 2.0 in het doelsysteem. Het aanmaken van de licentie is naadloos geintegreerd met het uitrolproces via  een workflow met bestaande bedrijfsprocessen van bijvoorbeeld een ERP-systeem  of een e-commerce platform.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe , is in 1989 opgericht. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel kapitaal en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems Benelux is gevestigd in Hengelo. Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 5 jaar en 58 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Protime BV
Logo Pegasystems
Logo Thales