Skechers versnelt omnichannelgroei met Manhattan Associates

Skechers, wereldwijd leverancier van performance en lifestyle footwear, heeft de oplossingen van Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) gekozen om omnichannelfullfilment van klantorders uit heel Europa te orkestreren en een verdere groei te realiseren.

Naast het reeds ingezette Warehouse Management Systeem (WMS) van Manhattan in al haar distributiecentra (DC's) over de hele wereld, breidt het schoenenmerk de technologie van Manhattan uit in haar groeiende Europese distributiecentrum (EDC) in Luik, België.

Skechers heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. In 2015 rapporteerde het bedrijf een volumestijging van 40 procent verwerkt vanuit het EDC. Om aan de toekomstige vraag te kunnen blijven voldoen, breidt Skechers haar EDC uit tot een totale opslagcapaciteit van meer dan 100.000 vierkante meter.

Skechers verkoopt haar footwear vanuit eigen Skechers winkels, online op skechers.com, in warenhuizen, schoenenspeciaalzaken en andere onafhankelijke winkels, via groothandels en via pure-play online retailsites, zoals Amazon en Zalando. Orders van al deze verschillende kanalen worden vanuit het EDC in Luik vervuld. Skechers heeft hierbij behoefte aan een fulfilmentplatform dat op een winstgevende wijze de voorraden beheert en de klantenservice binnen het gehele merkenportfolio, alle verkoopkanalen en meerdere geografische markten verhoogt. Manhattan's WMS biedt deze flexibiliteit en vormt de ruggengraat van de Europese supply chain van Skechers.

"Onze grootste uitdaging is om onze groei effectief te managen en er tegelijkertijd voor te zorgen dat de bestellingen van onze klanten dagelijks worden bezorgd”, zegt Bart Geenen, operations director bij Skechers. “De komende jaren verwachten we een uitbreiding van onze retailactiviteiten in Europa. Momenteel hebben we 40 winkels en 50 franchisewinkels en we verwachten meer winkels te openen. De uitgebreide winkeloperatie in combinatie met de voortzetting van de enorme groei van het aantal online orders zal een aanzienlijke impact hebben op onze operationele activiteiten binnen het EDC. We gaan door met het automatiseren en optimaliseren van onze fulfilmentprocessen om ervoor te zorgen dat we de verwachte groei in het ordervolume aankunnen. We hebben een standaardpakket aangeschaft dat we waar nodig zelf kunnen configureren en aanpassen. In de loop der jaren heeft Manhattan Associates bewezen dat het een uitstekende partner is met de oplossingen die onze zakelijke groei ondersteunen, dus we zijn ervan overtuigd dat we goed beslagen ten ijs zullen komen."

"We werken zowel in de Verenigde Staten als in Europa al heel lang samen met Skechers. Het bedrijf heeft een indrukwekkende groei doorgemaakt. Skechers is een geweldig voorbeeld van een bedrijf dat continu de operationele activiteiten wereldwijd optimaliseert. We zijn er trots op dat we deel uitmaken van het wereldwijde succes van dit merk", aldus Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates.

Ontvang actueel nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates op Twitter en Facebook.

Multimedia: to download: click right mouse button and 'save image as’

Over Skechers
Skechers, ontwerpt, ontwikkelt en verkoopt een diverse assortiment van lifestyle schoeisel voor mannen, vrouwen en kinderen. De producten van Skechers zijn beschikbaar in meer dan 120 landen en gebieden wereldwijd via warenhuizen en schoenenwinkels, meer dan 1.210 Skechers retailwinkels, en de e-commercesite van het bedrijf. Het bedrijf runt haar internationale bedrijf via een netwerk van distributeurs wereldwijd, joint venture partners in Azië, en 13 dochterondernemingen in Brazilië, Canada, Chili, Latijns-Amerika en in heel Europa. Kijk voor meer informatie op: www.skechers.com.

Over Manhattan Associates
Manhattan Associates maakt supply chains ‘commerce ready’, zodat alle verkooppunten samen worden gebracht. Hierdoor zijn onze klanten ‘ready to sell’ en ‘ready to execute’. Of dit nu via de winkel, het partnernetwerk of het fulfilment center is, wij ontwerpen, bouwen en leveren toonaangevende oplossingen die groei en winstgevendheid realiseren. Door sales aan de voorkant naadloos te verbinden met supply chain efficiëntie aan de achterkant, zorgen onze software, platformtechnologie en gedegen ervaring ervoor dat onze klanten ‘commerce ready’ zijn – zodat zij klaar zijn om de vruchten te plukken van de omnichannelmarkt. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl en op www.manh.com

Voor meer informatie over Manhattan Associates kunt u contact opnemen met Martine Toussaint van Manhattan Associates:
E-mail: mtoussaint@manh.com
www.manh.nl

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met het team van LEWIS:
E-mail: ManhattanBenelux@teamlewis.com
www.teamlewis.com