Datum: (974 dagen oud)
PR: LEWIS

Cognizant benoemd tot Top Employer 2016 in Europa

Top Employers Institute erkent Cognizant voor talent-, studie- en ontwikkelstrategie├źn

Amsterdam, 17 februari 2016 - Cognizant (NASDAQ) is door het Top Employers Institute benoemd tot Top Employer 2016 in Nederland, België, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Het jaarlijkse onderzoek erkent werkgevers wereldwijd die uitblinken in arbeidsvoorwaarden en talentontwikkeling binnen alle niveaus van de organisatie en ernaar streven om arbeidsomstandigheden continu te verbeteren.

In de vijf landen blinkt Cognizant uit in talentstrategie en de actieve rol die het management speelt in de ontwikkeling en inzet ervan. Andere erkende competenties zijn de wereldwijde strategie en uitvoering omtrent leren en ontwikkelen en leiderschapsontwikkeling en sterke leiderschapscompetentiemodellen en assessments. Ook werd Cognizant hoog gewaardeerd om de ethiek en integriteit binnen de organisatie.

“De benoeming tot Top Employer in Europa is een bewijs van ons beleid om de medewerker centraal te stellen. We richten ons sterk op de ontwikkeling van talent en leiderschap in combinatie met ondernemerschap. In onze bedrijfscultuur stimuleren we de groei en ontwikkeling van individuen, zowel op persoonlijk als professioneel vlak”, aldus Santosh Thomas, Executive Vicepresident voor Continentaal Europa en APAC bij Cognizant. “Deze erkenning als Top Employer vergroot onze zichtbaarheid onder universitair afgestudeerden en ervaren professionals. Dit is belangrijk voor ons omdat we blijven doorgaan met het werven van toptalent in Europa.”

“Optimale arbeidsvoorwaarden zorgen ervoor dat mensen zich kunnen ontwikkelen en groeien in hun carrière”, aldus Dennis Utter, Global Business Director bij het Top Employers Institute. “Ons uitgebreide onderzoek concludeert dat Cognizant uitstekende arbeidsomstandigheden biedt. In deze omgeving kunnen medewerkers hun loopbaan vormgeven en stimuleert het managementteam verdere ontwikkeling actief. Cognizant biedt een breed scala aan creatieve initiatieven – van secundaire arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden tot goed doordachte performance-managementprogramma’s die in lijn zijn met de bedrijfscultuur.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

About Top Employers Institute
The Top Employers Institute globally certifies excellence in the conditions that employers create for their people. Optimal employee conditions ensure that people develop themselves personally and professionally. This in turn enables companies to grow and to develop, always. Headquartered in the Netherlands, the company, previously known as the CRF Institute, has recognised Top Employers around the world since 1991. Recognition as a Top Employer enables companies to stand out as employers of choice. This is beneficial for all stakeholders, and in particular their current and prospective employees. Being certified provides companies with the opportunity to celebrate their achievements and to reinforce the role of the HR environment in the business.

Over Cognizant
Cognizant (NASDAQ: CTSH) is een vooraanstaande dienstverlener in informatietechnologie, consultancy en business process outsourcing-services. Cognizant werkt in nauw partnerschap met ’s werelds grootste organisaties om hun concurrentiepositie te versterken. Het hoofdkantoor is gevestigd in Teaneck, New Jersey (Verenigde Staten). Cognizant combineert een passie voor klanttevredenheid, technologische innovatie en diepgaande industrie- en bedrijfsproceskennis met een wereldwijd samenwerkend personeelsbestand. Cognizant heeft wereldwijd meer dan 100 ontwikkel- en delivery-centers en ongeveer 221.700 werknemers (per 31 december, 2015). Cognizant heeft een NASDAQ-100 en S&P 500-notering en is verder genoteerd in de Forbes Global 2000 en Fortune 500. De organisatie behoort hiermee tot de best presterende en snelst groeiende bedrijven in de wereld. Bezoek onze website www.cognizant.com of volg ons via Twitter: @Cognizant.

Forward-Looking Statements
This press release includes statements which may constitute forward-looking statements made pursuant to the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995,including, but not limited to, our expectations regarding opportunities in the marketplace and our anticipated financial performance, the accuracy of which are necessarily subject to risks, uncertainties, and assumptions as to future events that may not prove to be accurate. Factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied include general economic conditions and the factors discussed in our most recent Annual Report on Form 10-K and other filings with the Securities and Exchange Commission. Cognizant undertakes no obligation to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events, or otherwise, except as may be required under applicable securities law.

Voor meer persinformatie kunt u contact opnemen met:
OCTANE PR
Tel: +31 (0)40 266 1130