Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Steijger.communications BV

ICTroom bouwt nieuwe datacenter module voor Serverius

Meer capaciteit nodig om de groei in connectiviteit en colocatie diensten te ondersteunen

Amsterdam, 15 Februari 2016 /EZPress/ - Serverius heeft aangekondigd ICTroom de opdracht te hebben verstrekt voor het bouwen van een nieuwe module in het datacenter in Meppel. Het Serverius datacenter is een modulair ontworpen datacenter en biedt de mogelijkheid om gefaseerd capaciteit te activeren. Nadat Serverius in 2014 het datacenter in Meppel heeft overgenomen werd eerst al de beschikbaarheid verhoogt en zijn er diverse uitbreiding in capaciteit gedaan. Om de groei in connectiviteit en colocatie diensten te kunnen blijven ondersteunen wordt nu een volledig nieuwe module gebouwd.

Serverius Datacenter Meppel

Gijs van Gemert, General Manager Serverius: “In het afgelopen jaar is onze netwerk en colocatie portfolio sterk gegroeid. Beide datacenters in Dronten en Meppel zijn zo goed als gevuld en onze nieuwe internet netwerk diensten zijn populair in binnen en buitenland. Om aan de blijvende groei van hoogwaardige colocatie te kunnen blijven voldoen hebben we ICTroom gevraagd om ook weer een volgende ruimte in het datacenter in Meppel te realiseren. De keuze voor ICTroom was logisch, in onze beide datacenters heeft ICTroom in het verleden al bewezen zich innovatief te onderscheiden op internationaal niveau. Dit geeft onze datacenter gebruikers de zekerheid van hoogstaande colocatie kwaliteit. Bij deze nieuwbouw heeft ICTroom een flexibel ontwerp neergezet waarin nu eerst de volgende 125 racks worden neergezet. Het datacenter groeit op deze manier dynamisch met onze organisatie mee en levert precies die capaciteit waar business voor is.”

Frank Brand, Managing Director ICTroom: “Het is geweldig om te zien dat Serverius alweer een nieuwe fase van het datacenter in Meppel uitrolt. Al sinds de eerste samenwerking tussen onze organisaties bij de bouw van het Serverius datacenter in Dronten worden wij regelmatig door Serverius uitgedaagd om het maximale rendement uit onze ontwerpen en infrastructuur te halen en die uitdaging gaan wij graag aan. Het datacenter in Meppel is daar geen uitzondering op. Beide organisaties maken daarnaast een internationale groei door en het is goed om te zien dat ICTroom onze klanten ook vanuit onze buitenlandse vestigingen kan ondersteunen”

Over ICTroom
ICTroom ontwerpt, bouwt, exploiteert en onderhoudt zeer betrouwbare datacenters en computerruimtes. Met een passie voor datacenters, onderscheidt ICTroom zich door het samenbrengen van IT capaciteit met de onderliggende business case van een cliënt, nu en in de toekomst.

ICTroom heeft haar hoofdkantoor in Nederland met kantoren in België, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Haar klanten zijn nationale en internationale bedrijven, cloud service providers, overheden en IT-dienstverleners. Sinds 2001 heeft ICTroom 250 datacenters en computerruimtes gerealiseerd in de Benelux en in andere delen van Europa en Afrika, met een IT capaciteit variërend van 50 kW tot 10 MW. Schaalbaarheid, flexibiliteit, betrouwbaarheid en duurzaamheid zijn integrale onderdelen van de infrastructurele oplossingen van ICTroom; die variëren van de turn-key levering van multi-megawatt modulaire datacenters tot het installeren van serverracks en gestructureerde bekabeling. ICTroom’s deskundigheid in het ontwerp van complexe infrastructuren, samen met het gebruik van de best-of-breed componenten van toonaangevende fabrikanten, zorgt voor topkwaliteit datacenter prestaties en betrouwbaarheid.
Kijk voor meer informatie op: www.ictroom.com

Over Serverius Datacenters
Serverius is een connectiviteit en colocatie leverancier die is gevestigd tussen Europa`s grootste internet backbones van Amsterdam en Frankfurt. De hoge kwaliteitsdiensten worden geleverd aan de internationale enterprise bedrijven die betrouwbare aanwezigheid in Europa nodig hebben. Vanuit eigen Nederlandse datacenters biedt Serverius een breed scala aan diensten, zoals connectivity, colocatie, DDoS bescherming, hardware financiering, on-site hardware-ondersteuning en 24 × 7 NOC as a Service.
Ga voor meer informatie naar: https://serverius.net

//einde bericht

Bron: ICTroom

Dit is een origineel persbericht. EZPress® News Distribution B.V. www.ezpress.eu